Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rødbrunt er kanskje ikke riktig, men varm lysebrun har jeg nå. Det er farget. Jeg ønsker meg kaldblondt hår, men ikke platina. Kanskje tre nyanser lysere enn nå, men også med kalde undertoner. Kan en frisør få til dette på en gang? Bleke det først, og evt. legge over en kald farge? Eller blir det vanskelig?

Anonymous poster hash: cd198...467
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødbrunt er kanskje ikke riktig, men varm lysebrun har jeg nå. Det er farget. Jeg ønsker meg kaldblondt hår, men ikke platina. Kanskje tre nyanser lysere enn nå, men også med kalde undertoner. Kan en frisør få til dette på en gang? Bleke det først, og evt. legge over en kald farge? Eller blir det vanskelig?

Anonymous poster hash: cd198...467

Jeg gjorde akkurat det samme forrige uke. Hadde varmt brunt hår, med svakt rødskjær. Ville ha det 2 nyanser lysere og kald farge. Frisøren sa det var ingen problem. Hun avfarget, og farget over med en kald farge. Brukte 3 timer hos frisøren, og gikk ut med så og si samme farge som jeg kom inn med. Det er fremdeles brunt, men i en litt kaldere nyanse. Jeg ble ikke fornøyd, burde jo ha klaget, men nå er det for sent. Men det skal altså være mulig, bare vær veldig tydelig på at du også ønsker det noen nyanser lysere. Jeg var veldig tydelig på det, men de fikk det tydeligvis ikke med seg likevel. Koster i overkant av 1500 kr med avfarging og fargning.

Skrevet

det hjelper ikke å si det til frisøren, mange klarer ikke dette, har opplevd akkurat det samme selv, timesvis i stolen, akkurat samme farge som da jeg kom inn, ihvertfall ikke kald. Og en frisør som bare sier at det var slik det var planlagt

Anonymous poster hash: 9c7d1...d0c
Skrevet

Jeg skulle gjøre dette sist uke.

Gå fra lys brunt med rødskjær til askeblondt, jeg gjorde det veldig klart for frisøren (som jeg har vært hos tre ganger tidligere og som kjenner håret mitt) at jeg skulle bli blond og hadde med bilde.

Hun sa det skulle gå greit om jeg var villig til å sitte der i noen timer.

Hun fikk en lærling til å sette foliestriper med 4% bleking. Satt med det en evighet, fikk skyldt det ut og så satte frisøren en kald farge.

Der det ikke ble satt striper er håret like brunt/rødt, og lærlingen tok alt for få striper, så jeg ser egentlig bare ut som en Ginger med hvite striper nå.

Frisøren min beklaget og om et par uker skulle jeg komme tilbake. Da forklarte hun at hun skulle ta mange tynne striper med hette og så kald farge over igjen. Og at dette skulle fungere.

Så gå til en god frisør og vær tydelig når du forklarer deg. Jeg tror ikke det skal være noe problem å gå fra brunt til lyst om håret ditt er sterkt nok, men kommuniser godt med frisøren din.

Skrevet

fargekunnskapen hos norske frisører er jevnt over ganske dårlig tror jeg

Anonymous poster hash: 9c7d1...d0c
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...