Gå til innhold

Lekkasje i vinduer og sopp i vegg. HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 1,5 år siden kjøpte jeg en leilighet i ett gammelt bergenshus. Huset var nyrenovert i 2006 (ikke vinduene). Vi er ett lite askjelag. Styret i aksjelaget som skal ha ansvaret for vedlikeholdet har leid inn noen polakker til å skifte ut bærebjelke å punkterte vinduer. Det viser seg at før jeg kjøpte var det flere som var plaget med mugg i leiligheten. Dette har en av styrets medlemmer (uten å være faglært) konkludert med er grunnet dårlig ventilasjon og lufting. Da de ikke ville øke fellesgjelden kokluderte styret med å sende ut egen veldikeholdsregning. Da fikk jeg ut i fra min eierandel en regning på 7000. Hos meg er det bare skiftet ut ett vindu (bare vindu ikke ramme) på bad. Dette har også denne mannen som er i styret vurdert må byttes ut, som igjen ikke er faglært. Da sitter jeg igjen med alle vinduene som lekker å muggen i veggen på soverom. De sier jeg må ordne opp i muggen selv (som er forårsaket lekasjen fra vinduene) med å vaske med klorin å male over. Dette er overhode ikke holdbart. Hva gjør jeg? Hatt mye useriøs korrespodanse der de ikke gir rikelig med opplysninger og ber meg ordne problemet selv.

Fått inntrykk av at de som er i styre ordner sitt eget først å av vedlikeholdsummen og ordner 1 ting i de andre 2 sine leiligheter. Min med åpenbart mest skade er gjort minst på. Jeg er også en ung dame på 26 år å kan vel lett overkjøres av voksene mannfolk.

Anonymous poster hash: bd7f1...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...