slask Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Kjøpte nylig ei sånn pakke og stusset over teksten på pakka, som fremhevet at det var litt mindre kjøtt og (dermed) mer fett, som om det var et kvalitetspoeng. Ei drøy uke senere kjøpte jeg ei pakke til og da var jammen teksten forandra. Er det en sommervikar som har skrevet den første etiketten tro? Dette er ei pølsepakke til kr 20,- Bilder av etikettene på pølsepakke1 og pølsepakke2: http://imgur.com/a/r90M2 De heter Best pris grillpølser og er også laget av Nordfjord og på teksten omtaler deg seg selv som tredje person (eller hva det heter). De skriver altså ikke at disse pølsene har mer fett enn våre andre pølser, men bruker betegnelsen "mer fett enn Nordfjord pølser".... Endret 23. juli 2013 av slask
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Mer fett gjør det saftigere. Fetthysteriet er sikkert grunnen til at de fjerna det. Anonymous poster hash: 5e211...3c1 4
JohnS Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Jeg elsker Rema sine Godt Kjøp-produkter. Underholdning på høyt plan. Husker jeg så noe fiskepuddinggreier eller hva det nå var der det stod at den inneholdt mindre fisk for å gi den en mildere fiskesmak som mange liker. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Jeg elsker Rema sine Godt Kjøp-produkter. Underholdning på høyt plan. Husker jeg så noe fiskepuddinggreier eller hva det nå var der det stod at den inneholdt mindre fisk for å gi den en mildere fiskesmak som mange liker. Ja, akkurat når det gjelder slikt med saltinnhold og vanninsprøytning så er det noen rare argumenter på pakken. Anonymous poster hash: 5e211...3c1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Jeg ble veldig skeptisk:P Det står "inneholder mindre kjøtt enn Nordfjord...blabla". Okei, hva er alt det andre da, hvis det ikke er kjøtt? Fikk ikke lyst til å spise det.. Anonymous poster hash: 022f1...c15 1
slask Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2013 Jeg ble veldig skeptisk:P Det står "inneholder mindre kjøtt enn Nordfjord...blabla". Okei, hva er alt det andre da, hvis det ikke er kjøtt? Fikk ikke lyst til å spise det.. Anonymous poster hash: 022f1...c15 Alt det andre er akkurat det samme som alt det andre i andre pølser - fyllstoff, noe "gummiaktig slimete stivelsesgreier" tilsvarende det som er i kjøttkaker. Det er nemlig ikke mye ordentlig kjøtt i billigprodukter, dvs. det meste vi spiser. Det var jo en kjent sak at slakteren (pølsemakeren?) aldri spiste pølser...
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Forstår ikke helt hvorfor pølsemakeren evt slakteren ikke skulle spise pølser? Eller er det kjøppølser han ikke spiser? For lager man pølsene selv har man jo full kontroll og kan ha masse godsaker i, dvs ordentlig kjøtt. Men vet av egen erfaring at gode pølser krever litt fett for å bli saftige og smakfulle... Magre hjemmelagde pølser er tørre. Så teksten på første pakken er vel den som stemmer best, men endret pga dagens fetthysteri. Er uansett en maksgrense på mengde fett man kan ha i pølse, julepølse har fritak fra denne regelen.Anonymous poster hash: b4804...a26 1
slask Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2013 Forstår ikke helt hvorfor pølsemakeren evt slakteren ikke skulle spise pølser? Eller er det kjøppølser han ikke spiser? Anonymous poster hash: b4804...a26 Pølsemakeren holder seg unna dem fordi han veit hva de inneholder... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå