Gå til innhold

Tidsskjema bryllupsplanlegging


Bygdejenta

Anbefalte innlegg

Eg lurer på kor lang tid folk bruker på planlegging av bryllup og om dåkke som er ferdig med bryllupet meiner den tida dåkke satt av var lang nok?

Og kva gjorde at dåkke valgte akkurat den bryllupsdatoen som dåkke valgte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ble forlovet mai 2012, og gifter oss juli 2013. Vi måtte ha så god tid for å få lokalet og kirken vi ønsket oss. Vi har den bryllupsdagen vi har fordi det var eneste ledige dato på sommeren (selv om vi bestilte 1 år i forveien) kjolen kjøpte jeg 9 måneder før bryllupet. bortsett fra dette begynte vi detaljplanlegging 6 måneder i forveien. Da hadde vi tid til å prøve og feile litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble forlovet i mai i fjor, men skal ikke gifte oss før på denne tiden neste år. Først neste uke skal vi å finne kirke og prest, og sette dato. Tema har jeg allerede begynt å sett på, mens invitasjonen blir først sendt til høsten tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble forlåva iår , mai. Skal gifte oss26.07.14 pga da er vi ferdig med skole samt lokale vi ville ha var ledige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

MItt beste tips er å ikke bruke for lang tid da kan fort både forholdet og forlovelsen ryke underveis. :S

Vi brukte et år, det var mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker brukte vi :D Mer en nok tid, liker ikke å planlegge så lenge i forveien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes, bra jobba! Men det er ikke akkurat realistisk for mange. Mange steder er fullbooket lenge i forveien, gjerne ett år. Man skal rekke å spare opp nok penger. Og helt ærlig så synes jeg kanskje det er litt dumt å sende ut invitasjoner kun 7 uker før når bryllupet er midt i fellesferien.

Vi bruker rundt et år, synes det er akkurat passe. Datoen ble satt ut fra praktiske hensyn - vi fant en periode på noen uker hvor det passet bra for begge at vi tok fri fra jobb, og den eksakte datoen ble satt ut fra når lokalene var ledige.



Anonymous poster hash: eceae...fbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange hjelpende svar. Virker som rundt 1 år er det dei fleste bruker, og eg må sei med enig med at 7 uker høres fryktelig lite ut. I alle fall dersom ein skal ha eit litt større bryllup enn sorensskrivar og kun dei aller nærmaste i familien.

Men då håper eg at rundt disse tider til neste år, så blir eg gift med min kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker ti måneder, vi gifter oss til helgen. passelig med tid for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokale og kirke ordnet vi 6 mnd før, detaljene siste mnd før bryllupet. Helt greit å ikke stresse for mye :)

Anonymous poster hash: 6eede...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble forlovet i September 2011 og giftet oss i August 2012. Vi valgte datoen på bakgrunn av det bare er en lørdag hver måned hvor man kan bli viet på Tinghuset, og vi ville ha det på slutten av sommeren slik at vi var sikker på at det var nok tid og at våre gjester fikk vite så tidlig så mulig når vi tenkte å ha dagen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble forlovet juli 2012. Hadde lyst på bryllup i juni 2013 men et vennepar av oss satt dato i juni omtrent samtidig, så da tenkte vi august for at det ikke skulle bli for tett. Datoen i august ble satt ut i fra at det var eneste ledige dato i august på det lokalet vi ønsket oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker ti måneder, vi gifter oss til helgen. passelig med tid for oss :)

Åååå, nå er nok nervene igang! :D Dette blir stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forlovet oss i august 2012, og gifter oss september i år. Selv da fikk vi ikke førstevalget på lokale, kirke og fotograf. Men det har ikke akkurat vært intensiv planlegging etter kirke og lokale var på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlover oss i august i fjor og gifta oss i juni. Å booke kirken var det viktigste med en gang, resten kunne vi fint gjort etter nyttår. Men nå valgte vi en ganske uformell løsning med få gjester og færre detaljer enn mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange hjelpende svar. Virker som rundt 1 år er det dei fleste bruker, og eg må sei med enig med at 7 uker høres fryktelig lite ut. I alle fall dersom ein skal ha eit litt større bryllup enn sorensskrivar og kun dei aller nærmaste i familien.

Men då håper eg at rundt disse tider til neste år, så blir eg gift med min kjære :)

vi skal ha 80 gjester å alle kunne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

vi skal ha 80 gjester å alle kunne!

Men det er jo ingenting som er bedre enn det. :) Må si eg er imponert over at dere har klart det på 7 uker, personlig hadde eg aldri klart dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...