AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Det er blitt slik at jeg må gå uten mat i lengre tid, kanskje resten av Juli, Jeg har ikke penger til mat, jeg får ikke nødhjelp og jeg ser ingen annen mulighet til å skaffe meg noen penger annet enn å ty til kriminelle ting (noe jeg verken vil eller skal) Det jeg lurte på var, hva vil skje med kroppen min? Sånn annet enn at jeg kommer til å miste masse vekt å bli slapp og energiløs. Setter jeg kroppen min i noen spesiell risk? Vil jeg bli syk? Risikerer jeg at noe alvorlig vil skje? Er litt bekymret :/ Takker for svar. Anonymous poster hash: 0eef8...9b6
Gjest småhjerte Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Har du ikke venner, foreldre, familie, bekjente som kunne satt av en porsjon middag, frokost osv til deg fremover inntil du får penger til mat? Har ikke frelsesarmeen ordninger hvor folk som ikke har råd til mat kan komme å hente diverse man skulle trenge? Du er nødt til å ha mat! Man klarer seg ikke en mnd uten mat. Du vil bli trøtt og slapp. Immunforsvaret vil bli dårligere, siden kroppen ikke får tilført energi, vitaminer osv som du trenger daglig. Dette gir igjen økt risiko for å bli syk. Men hvorfor har du ikke penger til mat? Har du ikke noe som helst å avse til litt mat hver dag? 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 vet du ikke spør om det men ...hva med å bli en sugarbaby? da får du penger av en sugardaddy..... Anonymous poster hash: abda8...383
Gutt95 Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Man kan ikke overleve lenge uten mat, er vel maksimalt en uke? Du får gå i skogen og spise bær, da? Endret 5. juli 2013 av Gutt95 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Gå på kiwi på utkikk etter varer som går ut eller har gått ut. Se i containere ved bakerier, cafeer og butikker om de er ulåst. Anonymous poster hash: b09cb...c0a 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Var en mnd jeg ikke hadde penger, gikk ut om natta og leita etter tomflasker.Anonymous poster hash: 6b005...890 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Har du ikke venner, foreldre, familie, bekjente som kunne satt av en porsjon middag, frokost osv til deg fremover inntil du får penger til mat? Har ikke frelsesarmeen ordninger hvor folk som ikke har råd til mat kan komme å hente diverse man skulle trenge? Du er nødt til å ha mat! Man klarer seg ikke en mnd uten mat. Du vil bli trøtt og slapp. Immunforsvaret vil bli dårligere, siden kroppen ikke får tilført energi, vitaminer osv som du trenger daglig. Dette gir igjen økt risiko for å bli syk. Men hvorfor har du ikke penger til mat? Har du ikke noe som helst å avse til litt mat hver dag? Er så lei av å låne av venner, og de er lei av at jeg låner. Hver gang jeg får den lille sosialstøtten jeg får i mnd på konto så går omtrent alt til å tilbakebetale vennene jeg lånte av måneden før. Og slik går det i sirkel hele tiden, Familie har jeg ikke. Men ikke bry dere om årsakene, livet mitt er tøft for tiden og på tross av all egeninnsats jeg har gjort for å forbedre det så smeller jeg bare hodet konstant inn i en murvegg. Orker ikke å utdype så mye mer på det. Men du mener jeg kommer til å bli syk altså, noe jeg kan gjøre for å unngå dette når jeg ikke har så mange midler? Drikke mye vann f.eks? Anonymous poster hash: 0eef8...9b6
Gjest navnelapp Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Både Kiwi og Bunnpris har det slik at du får varer som går ut på dato same dag. Finn du øl har du faktisk krav på det same beløpet i cash. Kan du få deg ein småjobb? Finn.no har eit opplegg der du kan registrere deg og ta imot småjobbar. Kvar i landet held du til? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Både Kiwi og Bunnpris har det slik at du får varer som går ut på dato same dag. Finn du øl har du faktisk krav på det same beløpet i cash. Kan du få deg ein småjobb? Finn.no har eit opplegg der du kan registrere deg og ta imot småjobbar. Kvar i landet held du til? <---- Ts Hvor på finn finner jeg det opplegget? Under jobb eller? Ser ikke ut til at jeg klarer å finne det Anonymous poster hash: 0eef8...9b6
Gjest småhjerte Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Er så lei av å låne av venner, og de er lei av at jeg låner. Hver gang jeg får den lille sosialstøtten jeg får i mnd på konto så går omtrent alt til å tilbakebetale vennene jeg lånte av måneden før. Og slik går det i sirkel hele tiden, Familie har jeg ikke. Men ikke bry dere om årsakene, livet mitt er tøft for tiden og på tross av all egeninnsats jeg har gjort for å forbedre det så smeller jeg bare hodet konstant inn i en murvegg. Orker ikke å utdype så mye mer på det. Men du mener jeg kommer til å bli syk altså, noe jeg kan gjøre for å unngå dette når jeg ikke har så mange midler? Drikke mye vann f.eks? Anonymous poster hash: 0eef8...9b6 Var ikke meningen å spekulere i hvorfor du ikke har penger. Men tenkte at alle har vel en liten inntekt uansett om det er fra en jobb, stønad, støtteordning osv. Vann hjelper til en viss grad, men ikke i lengden. Vann har ikke nok av det kroppen din trenger på en mnd. Hva med å høre med et bakeri/matvare butikk at du gjerne tar i mot brød, boller osv som de egentlig har tenkt å kaste? Kanskje det er blitt litt tørt, men mat er mat. Og som oftest kaster butikker mange varer som egentlig har lengre holdbarhet. Ellers kan du gå rundt å se etter matvarer som har gått ut på dato. Tror man får disse gratis, fordi de ikke kan selge noe som har gått ut. Og som regel varer matvarene myyye lengre enn datoen som er stemplet på. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Nærmeste butikk, og be om brødrestene i brødskjæremneskien. Si du gir det til fugler eller noe. Søk også på "spiselige planter". Første jeg kommer på er løvetann.
Gjest navnelapp Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Her finn du det: http://www.finn.no/smajobber/ Men eg trur det ville vere nyttig å legge ut kvar (omtrent) i landet du held til, så kan dei som er i nærleiken informere deg om kva tilbod som finst der.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #14 Skrevet 5. juli 2013 Troll Dette er ikke en presentasjons-tråd, tror du leter etter snikksnakk forumet
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #15 Skrevet 5. juli 2013 En klara seg 4 minutt uten oksygen, 4 daga uten vatn, og 40 daga uten mat Anonymous poster hash: ee8b3...497 4
Bluegreen Skrevet 5. juli 2013 #16 Skrevet 5. juli 2013 Er så lei av å låne av venner, og de er lei av at jeg låner. Hver gang jeg får den lille sosialstøtten jeg får i mnd på konto så går omtrent alt til å tilbakebetale vennene jeg lånte av måneden før. Og slik går det i sirkel hele tiden, Familie har jeg ikke. Men ikke bry dere om årsakene, livet mitt er tøft for tiden og på tross av all egeninnsats jeg har gjort for å forbedre det så smeller jeg bare hodet konstant inn i en murvegg. Orker ikke å utdype så mye mer på det. Men du mener jeg kommer til å bli syk altså, noe jeg kan gjøre for å unngå dette når jeg ikke har så mange midler? Drikke mye vann f.eks? Anonymous poster hash: 0eef8...9b6 At du er "lei" av å låne penger er jo èn ting, men du har uansett krav på nødhjelp fra NAV. Sosialstønaden skal jo selvfølgelig dekke de basale behov, men det er ikke et ukjent scenario at sosialstøttemottakere har slitt med å få det til å dekke alle utgifter (herunder private lån). Da må NAV bare finne seg i å gi nødlån eller ytterligere sosialstønad. Så hvis du vil gjøre det fornuftlige - holde deg frisk (det er tross alt veldig mye billigere enn å være syk), så går du på NAV i dag og snakker med dem.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #17 Skrevet 5. juli 2013 Hvor mye har du å gå på? Både i skap og i fett på kroppen. Hvordan bor du til? By eller bygd? Er du i fysisk grei form? Endel butikker har billig olje. Klarer du pante flasker, tigge, eller hva det nå måtte være, så kan du få kjøpt en liter der. Det er 9000 kalorier. To slike flasker, og du er oppe i 600 kalorier pr dag. Legg til brødskalker fra brødskjæremaskinen, og du kommer deg greit opp i 800-1000, trolig mer. Planter. Løvetann er ikke heldig å spise i store mengder pga et bitterstoff i de, men 5-10 unge blader pr dag hjelper på C vitaminet. Kløver er også trygt, og forholdsvis lett å finne. Lever du landlig nok til og har et godt håndlag med dyr er det heller ikke umulig at du kan snike deg til en skvett melk. Anbefaler sau med mindre du er svært trygg på deg selv, de gir i verste fall et blåmerke eller to, mens kyr fint kan sparke deg i hel. Fiske bør heller ikke undervurderes, ei heller blåskjell, sjøsnegler osv, men dette avhenger av forurensningsnivået. Men, en ting som er svært viktig å være obs på, ikke bruk mer kalorier enn du får! Om du stresser rundt for å få tak i mat, er det godt mulig du bruker opp mer enn du klarer få tak i.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #18 Skrevet 5. juli 2013 Her finn du det: http://www.finn.no/smajobber/ Men eg trur det ville vere nyttig å legge ut kvar (omtrent) i landet du held til, så kan dei som er i nærleiken informere deg om kva tilbod som finst der. Takker virker som du må plukke ut småjobbene å kontakte de som ønsker oppdragene utført selv. Noe som er litt problematisk da telefonen min selvsagt er sperret. Men man har jo epost Så stort utvalg var det heller ikke iallfall ikke der jeg holder til. Men om jeg er heldig så finner jeg kanskje noe der. Prøver å høre med venner om de vet om noen som kunne trenge hjelp til slike småting som plenklipping, lufting av bikkjer osv. Anonymous poster hash: 0eef8...9b6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #20 Skrevet 5. juli 2013 Prøv en gang til å søk om nødpenger ( har sikkert fått et nytt ord nå da). Du må ha mat. En gang fikk jeg matlapp ifra kommunen for 500 kr som jeg måtte på en utvalgt butikk for å få ut. Du skal ikke sulte.Anonymous poster hash: 6b005...890 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå