Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min giftet seg i august en gang og de var begge 26 år, og jeg var 21 år og student. Jeg hadde enda ikke fått pengene fra sommerjobben min, og jeg hadde heller ikke fått stipend og lån enda. Jeg hadde null kr og bodde hjemme til jeg fikk penger.

Dette visste foreldrene mine og de sa jeg kunne være med på deres gave, så de skrev på at det var fra meg også. Hadde en yngre bror som også var med på gaven til foreldrene mine, siden han gikk på vgs og ikke tjente penger selv.

Iallfall, bryllupsdagen kom, og en uke etter bryllupet fikk jeg en sint telefon fra broren min der han kjeftet meg huden full fordi jeg ikke hadde kjøpt bryllupsgave til han og bruden...

Jeg ble så satt ut at jeg ikke klarte å svare. Jeg bare hørte på at han kjeftet og var sur og irritert, og han sa han var så skuffa og at det var skikkelig dårlig gjort av meg og blablabla...

Jeg klarte ikke si noe, fordi jeg ikke klarte å tenke.

Han slang på røret og jeg satt der og turte ikke si det til noen. Og jeg skjønte egentlig ingenting, fordi jeg hadde jo vært med på foreldrene mine sin gave...

Året etter hadde jeg fått bedre råd og skulle jeg dra på ferie med venninner, og da kom svigerinnen min med stikkende kommentarer som at "Har DU råd til det da?" Hvordan skal du ha råd til det ... og jeg skjønte hva hun tenkte...

Jeg fikk dårlig samvittighet, og følte for å avblåse hele turen, men jeg måtte jo dra når det var betalt.

På turen kjøpte jeg en gave til broren og svigerinnen min, men de sa aldri takk, og gaven har jeg aldri sett noe til...

Er dette normalt?

Anonym poster: bc340d31943eb00b4344b1c3ecc0b711

Videoannonse
Annonse
Gjest Nefertiti.
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Frekkeste jeg har hørt på lenge! Jeg kunne aldri gjort noe lignende. Dessuten ga du jo gave!

• Liker 46
Skrevet

Det er vel normalt for dem. Men for andre folk som faktisk innehar folkeskikk så er det IKKE normalt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så du at navnet ditt faktisk var skrevet på kortet som lå ved siden av presangen du opprinnelig var med på?

Anonym poster: 15d8347340b439aeecb821e5160e4338

Skrevet

Skjønner godt du ble satt ut av den telefonsamtalen. Utrolig frekt av broren din. Du gangavstand sammen med foreldrene dine og har ingen ting å ha dårlig samvittighet for. De har heller ingen ting med hva du bruker dine penger på.

• Liker 2
Skrevet

For en frekk bror du har!!! Du var jo med på foreldra dine sin gave. og hva vet han, kanskje gaven hadde kostet mindre vist du ikke var med? Hev deg over han!

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du startet en helt lik tråd før?

Anonym poster: bfce647b2fe57d7dead7eb79bc0a7e08

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at det ikke er jeg som er gal.

Jeg spurte mamma noen år senere om jeg faktisk ble skrevet på, og hun sa ja, hun trodde da det.

Men uansett, om jeg ikke ble skrevet på, burde broren min først gått ut ifra at gaven var borte eller noe, og så spurt meg om gaven min, og da kunne jeg sagt at jeg var med på mamma og pappas gave.

Når han kjeftet på meg var han vel bare sur fordi jeg ikke ga egen gave?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du startet en helt lik tråd før?

Anonym poster: bfce647b2fe57d7dead7eb79bc0a7e08

Jeg og har lest en helt lik tråd tidligere.

TS hvorfor tar du dette opp igjen, etter hva jeg husker fikk du massevis av svar i den forrige tråden. Og dette er så lenge siden at dette burde du latt ligge for lenge siden.

Men til spørsmålet det er ikke normalt å kjefte pga det.

Anonym poster: 7a208e999afe38f0cd96591ef93eefe1

• Liker 4
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Er man en usympatisk drittunge så er muligens dette noe som går for grei oppførsel, men folk flest ville ikke drømt om å oppføre seg på en sånn måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du 32 år?

Anonym poster: ff6cf07e7011f58e7fff9419b029ad8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det kommer og går. Når jeg tenker på ting, så sitter jeg i timesvis og grubler og er trist og sint og lei meg... :(

Ja, jeg er 32 år, men jeg fant ikke igjen tråden...

Skrevet

Det er helt unormalt og ikke minst frekt å oppføre seg på den måten som din bror gjorde.

Gjest oreokaka
Skrevet

Bortskjemt ektepar. Fytti, makan til frekkhet.

Gjest Vampen
Skrevet

Ja, men det kommer og går. Når jeg tenker på ting, så sitter jeg i timesvis og grubler og er trist og sint og lei meg... :(

Nei, det er ikke normalt. Men om det skjedde for 11 år siden, så er det på tide at du legger det bak deg.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

http://gemini.no/2013/05/mindre-grubling-kan-utrydde-depresjonar/

Anonym poster: ff6cf07e7011f58e7fff9419b029ad8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Men om det skjedde for 11 år siden, så er det på tide at du legger det bak deg.

Alle er så slemme mot meg hele tiden, og jeg gråter hver dag ... tenker på alt folk har sagt og gjort og fått meg til å føle, selv om det skjedde for mange år siden... :(

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det du gjør nå er unormalt. Jeg husker også tråden du lagde tidligere. Er det du som har laget den andre tråden i dag også, om at du som attenåring ikke ble invitert til et bryllup til fetteren din? Jeg skjønner at det er leit, men altså herregud. Og jeg skjønner ikke helt hva du egentlig spør om "Er det normalt", nei selvsagt er det ikke normalt og det vet vel du også. Lag heller overskriften som at "du fikk kjeft pga gave, og er lei deg for det", og opplys om at du har laget en tråd tidligere men ikke finner den igjen. Når du holder på sånn gjør du bare folk sur.

Er det du som driver og lager disse trådene der "alle slår og sparker meg og behandler meg dårlig" og "jeg sitter stille på en stol og tør ikke bevege meg også?"

Uansett, du trenger behandling, går du ikke terapi allerede vil jeg anbefale deg å forsøke å oftere time.

Anonym poster: 7d89d29f5139ba403b611a4b6f2ea1b2

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det du gjør nå er unormalt. Jeg husker også tråden du lagde tidligere. Er det du som har laget den andre tråden i dag også, om at du som attenåring ikke ble invitert til et bryllup til fetteren din? Jeg skjønner at det er leit, men altså herregud. Og jeg skjønner ikke helt hva du egentlig spør om "Er det normalt", nei selvsagt er det ikke normalt og det vet vel du også. Lag heller overskriften som at "du fikk kjeft pga gave, og er lei deg for det", og opplys om at du har laget en tråd tidligere men ikke finner den igjen. Når du holder på sånn gjør du bare folk sur.

Er det du som driver og lager disse trådene der "alle slår og sparker meg og behandler meg dårlig" og "jeg sitter stille på en stol og tør ikke bevege meg også?"

Uansett, du trenger behandling, går du ikke terapi allerede vil jeg anbefale deg å forsøke å oftere time.

Det er ikke meningen å være plagsom, men jeg har ingen å prate med- Når følelsene og tankene kommer må jeg dele de med noen, for det gjør så vondt.

Jeg aner ikke hva som feiler meg. Har gått til psykolog i 10 år nå uten å komme noen vei.

Hver gang jeg prøver å si hvordan jeg har det blir jeg avfeid og de mener jeg er egoistisk og barnslig og bortskjemt og at jeg klager og syter så fælt.

De skjønner ikke at jeg blir så altfor såret og at jeg har det veldig vondt. Jeg klarer ikke forklare det helt heller, fordi jeg ikke forstår meg selv helt heller.

Det er mange som er slemme mot meg og jeg tar det veldig ille opp...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke meningen å være plagsom, men jeg har ingen å prate med- Når følelsene og tankene kommer må jeg dele de med noen, for det gjør så vondt.

Jeg aner ikke hva som feiler meg. Har gått til psykolog i 10 år nå uten å komme noen vei.

Hver gang jeg prøver å si hvordan jeg har det blir jeg avfeid og de mener jeg er egoistisk og barnslig og bortskjemt og at jeg klager og syter så fælt.

De skjønner ikke at jeg blir så altfor såret og at jeg har det veldig vondt. Jeg klarer ikke forklare det helt heller, fordi jeg ikke forstår meg selv helt heller.

Det er mange som er slemme mot meg og jeg tar det veldig ille opp...

Hva med å prøve å skrive det ned da, og gi til psykologen? Eller bytte psykolog? Du burde gå til dagbehandling på et senter. Da møter man opp flere dager i uken og deltar i forskjellige typer terapibehandlinger.

Hva tenker du når psykologen din sier du er bortskjemt da? Hva sier psykologen om akkurat denne episoden? Jeg har veldig følelsen av at du overdriver det aller meste. Hva gjør dere for å ordne opp i det? Hvordan går det med utredningen for aspergers?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...