AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Jeg var sammen med en herlig jente for noen år siden og på den tiden var jeg en god slask. Og hun var ganske stabil økonomisk. Egentlig ellers også, når jeg tenker meg om. Uansett, så resulterte det ofte med at jeg lånte litt penger av henne i ny og ne. Betalte tilbake litt og i blant, men ikke i nærheten av hva jeg burde. Nå er jo noen år siden det ble slutt da, men jeg fikk litt dårlig samvittighet for dette. Så jeg lurer på, hvor kleint ville det ikke vært om jeg bare hadde satt over pengene uten å snakket direkte med henne en gang? Hadde det bare blitt tolket som rart og kleint, i stedet for hyggelig og godtroende eller ? Hva tror dere? Anonym poster: 9ee5920663afc4bb907f356cd5ce5cf6
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Hvor mye penger er det snakk om, og hvilket forhold har du til henne i dag?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Det er bare snakk ca 1000 kroner, så det er jo sikkert ikke krise uansett, men. Og jeg har ikke store forholdet til henne i dag, men det kan jo nesten virke sånn innimellom. Anonym poster: 9ee5920663afc4bb907f356cd5ce5cf6
Skjoldmøy Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Det er jo ikke sikkert eksen ønsker å snakke med deg, men det vet du vel best selv? Om det er for vanskelig å snakke med henne, så kan du kanskje sende henne penger med en hyggelig melding? Kanskje noe sånt som: "Takk for lånet, jeg beklager så mye at de ikke har betalt deg det jeg skyldte deg før. Håper du har det bra."
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Jaa.. Hyggelig er det, om hun ville ha satt pris på det. Men det er jo nettopp det da. Det er ikke sikkert eksen ønsker å snakke eller høre noe fra meg. Anonym poster: 9ee5920663afc4bb907f356cd5ce5cf6
Skjoldmøy Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Jeg er sikker på at hun vil sette pris på å få igjen pengene sine. Du trenger ikke gjøre noe mer utav det enn jeg foreslo ovenfor. Send pengene, fortrinnsvis med renter, og takk for lånet, så er det opp til henne om hun vil snakke med deg.
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Min ex skylder meg myyye penger etter å ha satt meg i gjeld (min feil også da siden jeg var dum og stolte på han) Jeg hadde blitt utrolig glad om han hadde overført penger til meg, gjerne med en melding som "unnskyld" ( man kan jo overføre penger med en melding). 1
Sportiva Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 Jeg hadde satt pris på det om du hadde satt over penger med en hyggelig melding. Evt en epost. Du trenger ikke ta mer kontakt enn det, så kan hun velge selv om hun ønsker å svare
Steinar40 Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Når du skylder penger så tilbakefører du dem ASAP! Folk som ikke har såpass vett skulle jeg gjerne skutt med ei sløv øks.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Fortrinnsvis med renter ja. Hvilken sats burde jeg gå ut i fra her da? Og jeg aner ikke hva mail-adressen hennes er, så jeg får ikke sendt noen mail i tillegg. Og ja, jeg håper jo ikke at hun selv har følt seg dum fordi hun lånte penger til meg. Meg liksom, den douchen som aldri betalte tilbake bare. Fysj. Er det rart jeg har dårlig samvittighet? Steinar40, hvordan skyter man noen med en sløv øks? Anonym poster: 9ee5920663afc4bb907f356cd5ce5cf6
For the ladies Skrevet 5. mai 2013 #12 Skrevet 5. mai 2013 Ville bare snakt med henne jeg, ikke verre enn det. Har en eks som skylder meg VESENTLIG mer enn det, som knapt gidder svare på meldinger når jeg hører hvordan det ligger ann, enda ikke fått ei krone og bare masse tomme løfter. Så masse kred til deg for å ta ansvar og ordne opp UTEN å bli krevd pengene av.
Steinar40 Skrevet 5. mai 2013 #13 Skrevet 5. mai 2013 Fortrinnsvis med renter ja. Hvilken sats burde jeg gå ut i fra her da? Og jeg aner ikke hva mail-adressen hennes er, så jeg får ikke sendt noen mail i tillegg. Og ja, jeg håper jo ikke at hun selv har følt seg dum fordi hun lånte penger til meg. Meg liksom, den douchen som aldri betalte tilbake bare. Fysj. Er det rart jeg har dårlig samvittighet? Steinar40, hvordan skyter man noen med en sløv øks? Anonym poster: 9ee5920663afc4bb907f356cd5ce5cf6 10 % pr år. Og du vil ikke blir skutt med en sløv øks for det gjør vondt hehe
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #14 Skrevet 5. mai 2013 vel jeg er i den situasjonen hvor min eks skylder meg en del penger. (mer enn det det er snakk om her) hadde blitt veldig glad om han hadde gjort det. Anonym poster: e053554c7bc60a594202546f7cb555ae
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2013 #15 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Denne tråden minner mistenkelig om "Han skylder meg penger", bare sett fra den annen parts side. Her er det også snakk om et beløp på ca.1000 kroner . Endret 5. mai 2013 av Arabella 3
Athena27 Skrevet 5. mai 2013 #16 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Jeg synes det står respekt av at du ønsker å gjøre opp for deg, og at du har reflektert over dette etter dere gikk fra hverandre. Som du ser, så er det mange andre, inkludert meg selv, som sitter på motsatt side av bordet og skulle ønske at eksen tok ansvar og gjør opp for seg. Jeg oppfordrer deg dermed til å sende henne pengene. Du er redd for at det kan virke dumt, men det er det ikke. Jeg synes du fremstår som du ønsker å gjøre opp for deg, og det synes jeg er bra ! Send henne en tekstmelding eller en melding på facebook/msn? Evt. legg en lapp i postkassen hennes etter du har sendt pengene? Bare med en kort forklaring at pengene er sendt og du håper hun har det fint? Trenger ikke å være vanskeligere enn det For å være helt ærlig, så anser ikke jeg renter som veldig vesentlig. Jeg tror hun blir kjempeglad og veldig takknemlig om hun kun får tilbake pengene du har lånt. Edit: Skrivefeil Endret 5. mai 2013 av Athena27
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #17 Skrevet 5. mai 2013 TS her. Det var ikke HELT uoppfordret at tanken slo meg, men når den gjorde spilte ikke dét noen rolle heller. Jeg synes jo helt klart at rett skal være rett. Det var jo bare et lån. Så jeg har ordnet en overføring nå, så hun får dem vel i morgen tidlig. Med en liten melding. Og jeg la ikke til noen renter. Kunne jo ha gjort det. Får håpe hun ikke bryr seg om det. Og jo, jeg har jo lyst å rydde litt opp da. Ganske unødvendig å ha sånt hengende. Anonym poster: 9ee5920663afc4bb907f356cd5ce5cf6 4
Gjest O___o Skrevet 5. mai 2013 #18 Skrevet 5. mai 2013 Jeg hadde blitt paff, men på en positiv måte. Det vil etterlate et bedre ettermæle enn om du lar det bare bli med tanken og dropper det hele. Jeg tror du vil komme godt ut av det uansett 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #19 Skrevet 7. mai 2013 Mannfolk som ikke gjør opp for seg, er ikke menn i mine øyne... Anonym poster: afe5113c2345169e36145ce2356cb48f
Steinar40 Skrevet 7. mai 2013 #20 Skrevet 7. mai 2013 Mannfolk som ikke gjør opp for seg, er ikke menn i mine øyne... Anonym poster: afe5113c2345169e36145ce2356cb48f Og kvinnfolk som ikke gjør opp for seg er akkurat like verdiløse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå