Gå til innhold

Mageøvelser uten for mange repetisjoner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler at jeg må ta veldig mange repetisjoner før jeg blir sliten(crunches, i slynge), kanskje ca. 20(x 3 sett), og det blir for mange, hvert fall i følge artikler jeg har lest. Finnes det mageøvelser hvor 8-10 er nok? De har et par maskiner her på senteret hvor du kan legge på vekt(som i utgangspunktet er genialt), men jeg er dessverre ikke overbegeistret for de. Du må bruke armene veldig mye her, og jeg er veldig svak i armene. Vet man kan legge en vekt på magen og ta situps, men dessverre er magen en god del sterkere enn resten av kroppen, og da blir jeg ofte sliten i kroppen(spesielt armene) generelt før jeg rekker å bli ordentlig sliten i magen..

Digger slyngeøvelsen jeg gjør, men det er umulig å legge til noe vekt der. :( Tips?

Anonym poster: c0d67f52a765cb42a31c64929eaea46e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en øvelse som er hard for magen, armene og ryggen. Den er i det hele tatt genial:

http://www.youtube.com/watch?v=SD7jKye3UWQ

Prøv også å ta den motsatt, da blir den enda hardere (tror jeg): Begynn med å bevege armene ut til siden, slik at kroppen senkes ned. Armene beskriver en kvartsirkel slik at de peker framover, deretter drar du dem til deg slik at du kommer opp igjen. Det var faktisk magen jeg merket dette best på.

Skrevet

Her er en liste over mage/kjerne-øvelser som er over middels vanskelige:

Strict V-up.

Dragonflags

L-sit/l-sit legraise

Hollow rock/hold

V-sit

Front lever (veldig tung for de brede ryggmuskelene og)

Superman hold

Superman push ups

Ab wheel rollout

Skrevet

Her er en øvelse som er hard for magen, armene og ryggen.

Den så brutal ut! Må prøves :trene:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...