Gå til innhold

Dere som løper med tampong

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I dag var første gangen jeg løp på tredemølle med tampong. Har bare brukt bind tidligere. Men det føltes virkelig som om den skle ut? Jeg fikk helt sjokk, og etter to kilometer måtte jeg spurte inn på toalettet og da byttet jeg tampong og dyttet den så langt inn jeg i det hele tatt klarte. Men så begynte jeg å løpe igjen, og det føltes fortsatt som om den var på vei ut! At halve lå inni og halve utenfor skjedeåpningen. Sjekket da jeg var ferdig, og den var fortsatt ganske langt inne.

Men er det vanlig å ha denne følelsen? Nå tenkte jo jeg veldig på det, siden det var en tanke jeg hadde hatt før jeg begynte å trene. Ubehagelig!

Anonym poster: d01b0002c740589157faa64f912fbecb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det sånn uten å løpe :P

Anonym poster: 7161918ed6619c4b96c46eb88091f659

Skrevet

Enig med brukeren over. Jeg merker ikke at jeg har den, er som å løpe uten. Hos meg glir den ikke ut. Kanskje du ikke har tatt den langt nok oppi?

AnonymBruker
Skrevet

Pass på at snora ikke henger for langt ut. Jeg synes det hjelper å få den litt "oppi der".

Anonym poster: c353450b202630926bc6da5a2ccf9520

Skrevet

Prøv en større størrelse? Men det beste er å bruke menskopp :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man har tampongen inni seg så skal man jo ikke kjenne den.. enten man løper eller sitter i ro.. Jeg har aldri hatt den følelsen du beskriver :vetikke:

Anonym poster: af4401350af2c968fc6acdae0a14bef6

Skrevet

Har jeg aldri opplevd! Bruker du for liten størrelse? Vil anta at det kan skli litt ut hvis den er gjennomtrukket og at den da kan skli litt ned.

Merker selv at jeg blør mere mens jeg løper når jeg har mensen. Så kan være lurt å sette inn en ny tampong rett før du løper.

Skrevet

Prøv en større.

AnonymBruker
Skrevet

Med meg sklir den av og til litt ut de to første dagene jeg har mensen siden jeg menstruerer mye da, og det er et tegn på at jeg må ha større tampong. Bruker den blå ob til vanlig og da kjenner jeg den ikke i det hele tatt om jeg ikke menstruerer utrolig mye.

Anonym poster: 0f825f7ad9f48aaee117e3700702e1e8

AnonymBruker
Skrevet

Kvier meg litt til å prøve større tampong, har fryktelig problemer med å få lirket inn den blå nå :P Gjør vondt også. Kjenner egentlig ikke tampongen når den først er inne, bare når jeg begynte å løpe at jeg merket den.

Men jeg blør ikke spesielt mye heller, hvertfall ikke i dag hvor jeg er på en av de siste dagene... Men ja, man blør kanskje mer når man løper :)

TS

Anonym poster: d01b0002c740589157faa64f912fbecb

Gjest bustyvel
Skrevet

Dersom tampongen er "tørr" (du ikke blør så mye) kan den jo stikke og føles ubehagelig fordi den rett og slett er tørr. Da er kanskje bind lurt isteden.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å gjem tråden litt inni de ytre kjønnsleppene. Har opplevd det samme som deg, synes det hjelper!

Anonym poster: 5e278a29fd2f87e5579d78319fee244d

AnonymBruker
Skrevet

Prøv en større.

Om du tar den inn rett før du begynner å trene, burde det går greit, så lenge du har riktig størrelse.

De første dagene blør du mye mer, da er det lettere for at du får det problemet.

Anonym poster: 4b584974ee5fcf94fc7471b8285033fc

AnonymBruker
Skrevet

Eller du kan bytte til tampax? Du kan du hvertfall være sikker på at den kommer langt nok opp. Jeg løper med både tampong og bind i tilfellet det du beskriver skal skje. Ikke at det har skjedd, men jeg er sånn som alltid tenker i tilfelle. Har alltid tights på når jeg løper så om den «slipper» en cm eller to vil den jo treffe undertøyet, og ikke akkurat sli nedover benet.

Anonym poster: 83a975f19a81948d632b9f56f6f1c9e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...