Gå til innhold

tips til en god, litt fruktig/søt hvitvin?

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Hei, jeg har bestemt meg for å lære meg å drikke vin. Kan ikke fordra rødvin og øl, det eneste jeg klarer å få i meg er litt søte drinker som strawberry daiquri og lignende. Jeg ønsker tips til litt søt hvitvin som er mild i smaken, ikke inneholder så mye syre. Og gjerne en som er lett tilgjengelig på polet.

Skrevet

Da jeg var ung, noe som av og til føles som om det er 100 år siden, var det mange som drakk "Schwarze Katz" og "Black Tower". Mener å husker at begge var søte og milde.

Jeg har aldri vært så glad i hvitvin (med mindre den er veldig tørr), men hadde et par venninner som sjeldent drakk noe annet enn søt hvin.

:heks:

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Da jeg var ung, noe som av og til føles som om det er 100 år siden, var det mange som drakk "Schwarze Katz" og "Black Tower". Mener å husker at begge var søte og milde.

Jeg har aldri vært så glad i hvitvin (med mindre den er veldig tørr), men hadde et par venninner som sjeldent drakk noe annet enn søt hvin.

:heks:

Takk for svar Brunhilde :) skal se etter disse neste gang jeg er innom polet.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Kom gjerne med flere forslag.....

Skrevet

Hva med Riseling Mosseland? Den smaker mozell!! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Den billigste rieslingen fra Leitz er søtlig men samtidig en svært god vin. Prøv den feks til gode ferske reker. :)

I det hele tatt er det en stor fordel å drikke vin til passende matfølge heller enn på egenhånd, det er sånn den virkelig kommer til sin rett.

Hvis du virkelig vil ha noe skikkelig søtt som du kan drikke på egenhånd uten mat, ville jeg faktisk heller vurdert en god og ikke for tung dessertvin heller enn sånne fæle rieslinger tilsatt sukker. Prøv da feks Saracco Moscati d'Asti, som smaker litt melon- og jordbæraktig. Godt avkjølt er en fordel.

Anonym poster: 1d30fee7d40d7fa06692915d96a6ca1b

Skrevet

Riesling og Black Tower er fine begynnerviner :)

AnonymBruker
Skrevet

Riesling og Black Tower er fine begynnerviner :)

Riesling er ikke en vin, men en drue, og det er mildt sagt et enormt spenn i viner laget på riesling. Jeg sitter og drikker en Mosbächer 2011 her nå, feks, som er ekstremt syrefrisk og bitter og uten snev av restsødme. Just saying. ;)

Anonym poster: 1d30fee7d40d7fa06692915d96a6ca1b

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du får begynne med diverse Riesling viner, ja! Det er de som er lettest å drikke, ofte er søte og fruktige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...