Gå til innhold

Tråden for oss med kjærlighetssorg. Bilder, tekster, sanger, råd+

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte det ville være fint med en tråd som kan hjelpe oss med kjærlighetssorg videre i prosessen. Jeg ønsker først og fremst at dette skal bli en positiv tråd, hvor vi kan dele råd og trøste og styrke hverandre.

Du fortjener noen bedre enn den dusten som gjør at du sitter med smerte og sorg nå.

Jeg håper på gode sitater, sterke sanger, betydningsfulle bilder og annet.

Jeg kan starte:

Time heals all wounds, unless you pick at them.

Vi må ta tiden til hjelp. For selv om det nå virker som om sorgen aldri skal gå bort, så vil vi med tiden bli vandt til tanken på å være uten vedkommende. Men det er viktig å ikke plukke på sårene. Bryt kontakt med personen, pakk vekk tingene som minner deg om ham, fjern sangene "deres" på spillelista di. La såret få gro i fred.

Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Klisjeordtak kanskje, men det er så sant. Du kommer ut av denne opplevelsen med erfaringer og kunnskap. Og en dag vil du kanskje være takknemlig for at du gikk gjennom det du gjennomgår nå. Smerte former deg og styrker deg.

Og til slutt et dikt som jeg liker veldig godt:

Forget his name

Forget his face

Forget his kiss

His warm embrace

Forget the love that you once knew

Remember he has someone new

Forget him when they play your song

Remember when you cried all night long

Forget how close you once were

Remember he has chosen her

Forget how you memorized his walk

Forget the way he used to talk

Forget the things he used to say

Remember he has gone away

Forget his laugh, forget his grin

Forget the dimple on his chin

Forget the way he held you tight

Remember he's with her tonight

Forget the time that went so fast

Forget the love that moved, it's past

Forget he said he'd leave you never

Remember he is gone forever :hjerte:

Anonym poster: 3f7e61dc2a9bc569ae09e55829a3cb9a

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Elissima
Skrevet

Var en lignende tråd for en stund siden. Men enig med deg, veldig greit å ha en tråd der vi kan oppmuntre hverandre. 2 uker siden bruddet for min del, går bedre for hver dag, selv om det fortsatt er fælt. Jeg hører masse på Kelly Clarkson for tiden. Seriøst, hun dama skriver sanger som er inspirerende:

AnonymBruker
Skrevet

I dag satt jeg i en hotellbar der de kun spilte musikk av favorittartisten hans. Med det første tenkte jeg off, og ville gå opp på rommet og sitte der i stedet. Men så tenkte jeg at, nei søren heller. Så jeg ble sittende, med pcen min, surfet på nett, tok en øl og nøt musikken, som jo er ganske bra. Tenkte at det kanskje er på tide å rette opp ryggen og komme meg videre. Funket bra, så får en jo se om det fortsetter. (Er nå et år siden brudd). Men kanskje om jeg fortsetter sånn, tar tilbake kontrollen over livet mitt på en måte...

Anonym poster: ab0fc292be23182b8147af7094531208

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var en lignende tråd for en stund siden. Men enig med deg, veldig greit å ha en tråd der vi kan oppmuntre hverandre. 2 uker siden bruddet for min del, går bedre for hver dag, selv om det fortsatt er fælt. Jeg hører masse på Kelly Clarkson for tiden. Seriøst, hun dama skriver sanger som er inspirerende:

:hug: Har fulgt med deg siden dagen etter bruddet, og det er bra å lese at det går bedre for hver dag. Tiden heler det som er skadet. Har ikke fått med meg den andre tråden, kan du linke til den?

I dag satt jeg i en hotellbar der de kun spilte musikk av favorittartisten hans. Med det første tenkte jeg off, og ville gå opp på rommet og sitte der i stedet. Men så tenkte jeg at, nei søren heller. Så jeg ble sittende, med pcen min, surfet på nett, tok en øl og nøt musikken, som jo er ganske bra. Tenkte at det kanskje er på tide å rette opp ryggen og komme meg videre. Funket bra, så får en jo se om det fortsetter. (Er nå et år siden brudd). Men kanskje om jeg fortsetter sånn, tar tilbake kontrollen over livet mitt på en måte...

Anonym poster: ab0fc292be23182b8147af7094531208

Det er et kjempestort skritt i riktig retning! Så flink du har vært. :) Jeg møtte på eksen min på et utested i går, og han ville slå av en prat. Det gjorde vondt å se ham, og var kanskje enda værre å høre stemmen hans, men jeg avslo praten og gikk vekk. Det tror jeg er det sterkeste jeg har gjort siden bruddet. Gråt et lite minutt før jeg tok meg sammen og hadde det gøy resten av kvelden. Jeg merker fremgang selv.

• Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

:hug: Har fulgt med deg siden dagen etter bruddet, og det er bra å lese at det går bedre for hver dag. Tiden heler det som er skadet. Har ikke fått med meg den andre tråden, kan du linke til den?

Det er et kjempestort skritt i riktig retning! Så flink du har vært. :) Jeg møtte på eksen min på et utested i går, og han ville slå av en prat. Det gjorde vondt å se ham, og var kanskje enda værre å høre stemmen hans, men jeg avslo praten og gikk vekk. Det tror jeg er det sterkeste jeg har gjort siden bruddet. Gråt et lite minutt før jeg tok meg sammen og hadde det gøy resten av kvelden. Jeg merker fremgang selv.

Her er linken til den andre tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=729848

Man lærer mye om seg selv etter et brudd, det er hvertfall sikkert. Hva gjør dere når dere får vonde tanker? Jeg ser på barnslige serier som Little Britain etc. Leser psykologibøker eller går meg en tur. Og hører på Kelly Clarkson hehe :)

Skrevet

Breakeven av The Script er nydelig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

For dere som liker litt rock, punk, metal o.l vil jeg anbefale disse sangene. Veldig gode sanger med sterke tekster. De fleste er ganske rolige sanger til tross for at det er mye metal. (Altså, dette er hva jeg hører på når jeg skal sove..haha) Hjelper meg igjennom dagene iallefall:)

When I'm Gone - Av MSG (McAuley Schenker Group)

Hard Times Lovin' - Av Graveyard

Because of you - Av Hardcore Superstar

Out of my head - Av Theory of a deadman

Call me - Av Shinedown

It Only Hurts - Av Default

Snuff - Av Slipknot

So Far Away - Av Avenged Sevenfold

Wasted Time - Av Skid Row

I Remember You - Skid Row

Always Will Be - Av Hammerfall

Starlight - featuring Myles Kennedy - Av Slash

Lonely Day - System of a down

Close to lose it all - Av Nomy

Tullulah - Av Sonata Artica

This I love - Av Guns N' Roses

Don't Cry - Av Guns N' Roses

Carry on Wayward Son - Av Kansas

I'm Frustrated - Av Mustasch

You - Av The Pretty Reckless (bør høres!!!)

Anbefaler også det norske bandet Minor Majority som har mange sterke sanger. Man finner dem på spotify!

Edit: og må selvfølgelig legge til sanger som Changes av black sabbath og Wish you were here av pink floyd, kanskje noen av historiens beste..

Endret av solch
  • Liker 2
Skrevet

Hva med en sang for den som har skikkelig kjærlighetssorg over en fyr som ikke er en dritt... Eller har gjort noe som helst mot enn.. men bare er en man aldri aldri kan få. Det er kanskje det verste jeg har kjent på, på lang lang tid, kanskje aldri.

Men, positiv tråd ja! :) Ikke så lett akkurat nå!

Gjest Elissima
Skrevet

Hva med en sang for den som har skikkelig kjærlighetssorg over en fyr som ikke er en dritt... Eller har gjort noe som helst mot enn.. men bare er en man aldri aldri kan få. Det er kanskje det verste jeg har kjent på, på lang lang tid, kanskje aldri.

Men, positiv tråd ja! :) Ikke så lett akkurat nå!

Var det du som hadde falt for en homofil mann? Skjønner at den er lei. Men da vet du hvetfall at det ikke har noe med deg direkte å gjøre :hug:

Gjest Elissima
Skrevet

Kom på en sang til! Hjelper spesielt hvis man er litt sint på exen:

AnonymBruker
Skrevet

Sier bare ærlig her at: Kjærlighetssorgen gjør meg til en fullstendig klisjee.

Sitter og skriver endeløse dikt som jeg sletter på pcen etterpå eller kaster papirene.

Hver lyd utenfor får meg til å skvette. Er det han? Nei...det er det aldri.

Kunne det uansett gått?..... Nei....

Har lyst til å møte noen.... men alle jentevenner går på lykkepiller eller orker ikke by-turer. Gamle venninner går på skole i utlandet eller i en annen by.

Kamerater vil bare flørte med deg.

Vil gjerne ha en armkrok, men ikke sex...så shit it.

Vil ha hjelp fra familie til å f.eks betale noe en tid fremover, men vil stå på egne ben.

Kanskje dra hjem til familie? Men mor og far har egne problemer i ekteskapet, det er ikke et miljø som vil gi meg oppløft.

Vil begynne å trene igjen - men blir helt kvalm. Jeg hadde alle disse drømmene.....

Ja, masse buuuhuuuu og jeg holder på å klikke på meg selv. AT DET GÅR AN Å BLI SÅ FLAT!!!

En god komedie hjelper innimellom. Feel good movies. Feel good serier. (Love actually, Bridget Jones, BEING ERICA anbefales!)

Anonym poster: 594e1cbd7e77034e7b482b2c2c7f1f3e

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Sier bare ærlig her at: Kjærlighetssorgen gjør meg til en fullstendig klisjee.

Sitter og skriver endeløse dikt som jeg sletter på pcen etterpå eller kaster papirene.

Hver lyd utenfor får meg til å skvette. Er det han? Nei...det er det aldri.

Kunne det uansett gått?..... Nei....

Har lyst til å møte noen.... men alle jentevenner går på lykkepiller eller orker ikke by-turer. Gamle venninner går på skole i utlandet eller i en annen by.

Kamerater vil bare flørte med deg.

Vil gjerne ha en armkrok, men ikke sex...så shit it.

Vil ha hjelp fra familie til å f.eks betale noe en tid fremover, men vil stå på egne ben.

Kanskje dra hjem til familie? Men mor og far har egne problemer i ekteskapet, det er ikke et miljø som vil gi meg oppløft.

Vil begynne å trene igjen - men blir helt kvalm. Jeg hadde alle disse drømmene.....

Ja, masse buuuhuuuu og jeg holder på å klikke på meg selv. AT DET GÅR AN Å BLI SÅ FLAT!!!

En god komedie hjelper innimellom. Feel good movies. Feel good serier. (Love actually, Bridget Jones, BEING ERICA anbefales!)

Stor klem til deg! :hug: Jeg håper bruddet var nylig, så du ikke har gått med disse tankene og følelsene så veldig lenge?

Jeg har det stappet med triste klisjebilder på dataen min. "I miss your smile, but I miss mine more" og sånt. Det er helt lov å sørge og synes synd på seg selv. Det du går gjennom er helt forferdelig når du er midt i prosessen. Men det som er befriende å tenke på, er at du kommer deg gjennom det og du kommer ut sterkere enn før!

Gjør nøyaktig det du føler for. Ha heller jentekvelder med venninnene dine, lag god mat og drikk et glass vin mens dere ser på Being Erica. :) Og begynn å trene, løypa i skogen er jo egentlig et fantastisk sted å møte noen. Besøk foreldrene dine og se hvordan situasjonen er akkurat nå, de blir nok veldig glade for å få deg hjem en tur. Og det er ikke noe galt i å søke litt økonomisk hjelp fra familie.

Ellers vil jeg introdusere denne sangen til trådens lesere:

AnonymBruker
Skrevet

Den følelsen når den du liker snakker med deg om at hun liker en annen og at det ikke hadde fungert med yngre menn og videre sier at jeg er den hyggeligste og noen av de morsomte personene hun har møtt... :Nikke:

Anonym poster: 8da0f285f536c7e1bd81eef60041a42f

Gjest Elissima
Skrevet

Er det flere som hylgriner når de hører "Stay" med Rihanna? Jeg takler ikke den sangen. Minner meg om min ex. Samme med "Whiskey lullaby" av Brad Paisley. Huff.

Skulle ønske det fantes en knapp så jeg kunne fjerne alle minner om dusten :( Har så vondt inni meg.

Skrevet

Det er lenge siden bruddet som plager meg. Jeg vil ikke ha han tilbake, er bare bitter, sint og såret, noe som popper fortsatt opp i hodet mitt noen ganger om dagen.

Som henne noen poster over her ønsker jeg å gjøre noe som å gå ut oftere, møte nye folk, men vennene mine holder seg så mye inne. Og jeg kan ikke møte nye venner/gutter ved å holde meg inne jeg heller.

Trenger du å grine ut litt sett på: The Fray - How To Save A Life

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som hylgriner når de hører "Stay" med Rihanna? Jeg takler ikke den sangen. Minner meg om min ex. Samme med "Whiskey lullaby" av Brad Paisley. Huff.

Skulle ønske det fantes en knapp så jeg kunne fjerne alle minner om dusten :( Har så vondt inni meg.

Ikke bare jeg som er i det triste humøret i dag? :( Har ligget på sofaen og hørt på sånne sanger siden jeg kom hjem. Og tenkt på minner med ham. Lest gamle meldinger. Jeg har egentlig hundrevis av ting jeg må få gjort i dag, men savnet lammer meg helt og jeg blir bare liggende her.

Og jeg blir gal av å tenke på at jeg gikk vekk fra ham på utestedet på lørdag! Hvorfor ville han snakke med meg, hva ville han si? Tenk om vi kunne løst problemene våre... Det siste jeg sa var at han skulle slutte å ta kontakt, så han har ikke sendt noen meldinger heller. Faen heller.

Har heldigvis fått tak i en venninne og vi skal se film sammen i kveld. Hva er løsningene deres når dette humøret og alle tankene kommer og tar dere? Jeg pleier som regel å bli hjemme og la det knuse meg, men i dag skal jeg komme meg ut av rommet...

Gjest Elissima
Skrevet

Ikke bare jeg som er i det triste humøret i dag? :( Har ligget på sofaen og hørt på sånne sanger siden jeg kom hjem. Og tenkt på minner med ham. Lest gamle meldinger. Jeg har egentlig hundrevis av ting jeg må få gjort i dag, men savnet lammer meg helt og jeg blir bare liggende her.

Og jeg blir gal av å tenke på at jeg gikk vekk fra ham på utestedet på lørdag! Hvorfor ville han snakke med meg, hva ville han si? Tenk om vi kunne løst problemene våre... Det siste jeg sa var at han skulle slutte å ta kontakt, så han har ikke sendt noen meldinger heller. Faen heller.

Har heldigvis fått tak i en venninne og vi skal se film sammen i kveld. Hva er løsningene deres når dette humøret og alle tankene kommer og tar dere? Jeg pleier som regel å bli hjemme og la det knuse meg, men i dag skal jeg komme meg ut av rommet...

Helt enig med du, i dag er en dårlig dag. Hadde jeg vært frisk hadde jeg dratt på trening eller cafe med en venninne. Men neida, har influensa så da blir jeg sittende og tenke..

Sex and the city er ganske morsom underholdning da. Vil anbefale å slette tlf.nr og meldinger til exen altså.. Jeg vet at hvis ikke jeg hadde gjort det hadde jeg hatt det ti ganger verre. Selv om jeg har SÅ lyst å ringe han og be han bli sammen med meg igjen. Men det er bare idiotisk, vi fortjener bedre.

Prøver å høre på fransk techno for det minner meg ikke om han.. Bare om meg selv. Uff, er ikke lett det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...