Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen hans, som han har kjent gjennom 25 år. Han har reist på turer med hun, alene og sammen med andre, hatt hun med som "date" på tilstelninger med følge men bare hatt sex med hun EN gang (i følge han) for 15 år siden. Han sier at det ikke er noe kjæreste-kjemi mellom dem. Han har skrytt masse av hun, hennes veloppdragne barn, at hun er flink å danse etc. Han har også fortalt ting som forklarer meg at de snakker om sex. Han har fortalt at de alltid har hatt en flørten tone, men at det er noe han legger av når han er i et forhold. De har vært gift og i forhold på hver sin kant, men i følge han har de aldri vært kjærester de to. Usikker på om de har vært singel samtidig.

All denne infoen gjorde at jeg tidlig ble sjalu på hun. Fikk aldri treffe hun, men han har vært på middag hos hun noen ganger uten meg (heller ikke spærsmål om jeg ville være med).

Så ble det slutt mellom meg og han, mye fordi jeg følte meg usikker og sjalu. Det går noen dager og jeg ser (ved snoking på FB som jeg har passord til uten at han vet) at han går hen og har sex med venninnen (som da er i et forhold). Videre er han grusomt kontaktsøkende overfor henne. Ser også at han, mens vi var i et forhold, har fortalt henne detaljer om vårt sex-liv.

Vi ble sammen igjen etter 14 dager. Han lovet å kutte henne ut. Tiden går og nå mener han tiden er inne for at jeg skal treffe hun. Er det forferdelig av meg å ikke ville ha noe med hun her å gjøre? Hun som vet detaljer om vårt sexliv, som han er kåt på, som han forteller sine innerste følelser til men som "bare er en venn".

Alt skurrer i min verden! Og ps. jeg har ikke kompiser.

Anonym poster: 627761f26b40ed41db6ee508948a5589

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg forstår deg godt. Man har ikke sex med venner, og moralen hans er ikke akkurat på plass ved å ha sex med en opptatt barnemor. I alt skjønner jeg ikke at du gidder å prøve igjen.

Anonym poster: 74cc8f05eda22a11e43d0e1f093bd8a2

• Liker 3
Skrevet

Jeg regner meg ikke som den sjalu typen, men her ringer alle varselsbjellene hos meg ihvertfall. Det er helt ok med jentevenner, men side de har hatt sex og han helt tydelig fortsatt tenner på henne, så hadde det overhode ikke vært greit for meg. Hadde tvertimot gitt ultimatumet om å enten å kutte ut henne eller meg.

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er ett dilemma.

Positivt at han vil at dere skal møtes, men ikke positivt hvordan forhold de har / har hatt.

Synes kanskje du skal gi det en sjangse, og prøve å møte henne. Kanskje dere kan bli "venninner" og at du da blir sikrere på at de to ikke har noe på gang lenger?

Også er det jo greit å se hvordan kjemien mellom de to er, er han "helt på tuppa" rundt henne er det jo ett varselstegn på at han kanskje har litt mer følelser for henne enn hva som er naturlig. Men er han avslappa, kompisaktig, så kan det være at det han sier er sant og at de faktisk bare er venner.

Er for at man kan fortsette å ha venner av det andre kjønn selvom man har ny kjæreste, men man skal selvfølgelig ta hensyn til kjæresten først. Eksen min var ganske god venn med sin eks, jeg må innrømme at jeg var sjalu hver gang de møttes eller prata sammen.

Lykke til :-)

Anonym poster: 74565cac6bf5985cf43574e7cddc6dcd

AnonymBruker
Skrevet

Positivt at han vil at dere skal møtes, men ikke positivt hvordan forhold de har / har hatt.

Synes kanskje du skal gi det en sjangse, og prøve å møte henne. Kanskje dere kan bli "venninner" og at du da blir sikrere på at de to ikke har noe på gang lenger?

Også er det jo greit å se hvordan kjemien mellom de to er, er han "helt på tuppa" rundt henne er det jo ett varselstegn på at han kanskje har litt mer følelser for henne enn hva som er naturlig. Men er han avslappa, kompisaktig, så kan det være at det han sier er sant og at de faktisk bare er venner.

Er for at man kan fortsette å ha venner av det andre kjønn selvom man har ny kjæreste, men man skal selvfølgelig ta hensyn til kjæresten først. Eksen min var ganske god venn med sin eks, jeg må innrømme at jeg var sjalu hver gang de møttes eller prata sammen.

Du så ikke det at han pulte denne venninnen under de to ukene de hadde slått opp? Selvfølgelig er han hypp..

Anonym poster: 74cc8f05eda22a11e43d0e1f093bd8a2

Gjest Nils-Per
Skrevet

http://forum.kvinneg...

Den andre siden av problemstillingen?

Er det riktig å ødelegge partnerens vennskap fordi en selv er sjalu? Jeg syns ikke det. Dessuten vil han at dere skal treffes, så han har neppe noe å skjule. Virker som at du lager litt mer problemer enn det som strengt tatt er nødvendig her.

AnonymBruker
Skrevet

Pugg bruken av ordet "henne", og spark fyren langt pokkerivold.

Anonym poster: 4189a952cb4024d799c8741acc0d105b

• Liker 2
Skrevet

Er det riktig å ødelegge partnerens vennskap fordi en selv er sjalu? Jeg syns ikke det. Dessuten vil han at dere skal treffes, så han har neppe noe å skjule. Virker som at du lager litt mer problemer enn det som strengt tatt er nødvendig her.

En ting er å ha vennskap til en av motsatt kjønn, det er så klart helt i orden. Men i og med at han hadde sex med denne dama med en gang det ble slutt med kjæresten, så høres ikke det ut som vennskap for meg. Er det et ekte vennskap så burde de ikke ha sex. Og det at han har sex med denne venninnen til tross for at hun er mor og er i et forhold, sier litt om moralen til denne mannen. Hadde aldri i verden orket å ha noe forhold til en sånn mann.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Når skal kvinner lære å sette foten ned? NEI, dette er overhodet IKKE GREIT.

For en dust han er, jeg hadde dumpet han uansett. Gi han nå i vært fall et ultimatum. Deg eller henne.

Gjest Nils-Per
Skrevet

En ting er å ha vennskap til en av motsatt kjønn, det er så klart helt i orden. Men i og med at han hadde sex med denne dama med en gang det ble slutt med kjæresten, så høres ikke det ut som vennskap for meg. Er det et ekte vennskap så burde de ikke ha sex. Og det at han har sex med denne venninnen til tross for at hun er mor og er i et forhold, sier litt om moralen til denne mannen. Hadde aldri i verden orket å ha noe forhold til en sånn mann.

Er det slutt så er det slutt. Syns ikke man skal holde et mot hverandre hva som skjer i sånne perioder. Og personlig kunne jeg godt ha ligget med alle mine venninner, det tror jeg de fleste menn kunne ha gjort. (ihvertfall så lenge det ikke er noe som noen andre har noe med). Drøyt av hun venninna å være utro mot typen sin, men det sier mest om hennes moral og ikke hans (var jo ikke han som var i noe forhold på det tidspunktet).

Men jo da, jeg skjønner godt at hun er sjalu. Det er forståelig, selv om sjalusi strengt tatt ikke er en rasjonell følelse. Men folk er ikke perfekte heller, så...

Hadde ikke likt det selv, dersom kjønnsrollene var byttet om, men når en ikke stoler på partneren er det nok best å gjøre det slutt. Hvis ikke ender en bare opp som kontroll-freak, noe som sikkert ikke er noe gøy å være heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Venninnen hans, som han har kjent gjennom 25 år. Han har reist på turer med hun, alene og sammen med andre, hatt hun med som "date" på tilstelninger med følge men bare hatt sex med hun EN gang (i følge han) for 15 år siden. Han sier at det ikke er noe kjæreste-kjemi mellom dem. Han har skrytt masse av hun, hennes veloppdragne barn, at hun er flink å danse etc. Han har også fortalt ting som forklarer meg at de snakker om sex. Han har fortalt at de alltid har hatt en flørten tone, men at det er noe han legger av når han er i et forhold. De har vært gift og i forhold på hver sin kant, men i følge han har de aldri vært kjærester de to. Usikker på om de har vært singel samtidig.

All denne infoen gjorde at jeg tidlig ble sjalu på hun. Fikk aldri treffe hun, men han har vært på middag hos hun noen ganger uten meg (heller ikke spærsmål om jeg ville være med).

Så ble det slutt mellom meg og han, mye fordi jeg følte meg usikker og sjalu. Det går noen dager og jeg ser (ved snoking på FB som jeg har passord til uten at han vet) at han går hen og har sex med venninnen (som da er i et forhold). Videre er han grusomt kontaktsøkende overfor henne. Ser også at han, mens vi var i et forhold, har fortalt henne detaljer om vårt sex-liv.

Vi ble sammen igjen etter 14 dager. Han lovet å kutte henne ut. Tiden går og nå mener han tiden er inne for at jeg skal treffe hun. Er det forferdelig av meg å ikke ville ha noe med hun her å gjøre? Hun som vet detaljer om vårt sexliv, som han er kåt på, som han forteller sine innerste følelser til men som "bare er en venn".

Alt skurrer i min verden! Og ps. jeg har ikke kompiser.

De har hatt sex = hun er ikke bare en venninne. Man har ikke sex med venner. Dette her hadde jeg overlatt til dem begge og gått og funnet meg en mann som anså MEG for å være hans beste venn OG kjæreste.

Skrevet

De har hatt sex = hun er ikke bare en venninne. Man har ikke sex med venner. Dette her hadde jeg overlatt til dem begge og gått og funnet meg en mann som anså MEG for å være hans beste venn OG kjæreste.

Kunne ikke sagt det bedre selv;-) Jentevenner er helt greit, men når først den sexgrensen er krysset er det ikke bare vennskap lenger!

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre selv;-) Jentevenner er helt greit, men når først den sexgrensen er krysset er det ikke bare vennskap lenger!

Nesten enig. Hadde det kun vært snakk om den ene gangen 15 år siden, synes jeg at det hadde vært uprolematisk. Det hender faktisk at man kommer overens med noen og tenker at ok, kanskje det hadde fungert som noe mer, men at man bare finner ut at det føles feil. Slikt kan skje.

Men i dette tilfellet skjedde det jo såpass nylig at jeg hadde nok vært meget skeptisk. God venninne, greit nok. Men god venninne som han også tenner på og vil ha sex med? Ikke helt like ok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at om han er på tuppene etter henne, har han selvfølgelig vett til å ikke vise det overfor meg. Ergo; å la me se dem sammen vil ikke si/vise meg noe som helst...

AnonymBruker
Skrevet

Hm...men han er jo tydelig svak for henne. Skal jeg da bare lene meg tilbake og slappe av med det? La dem få kjøre løpet sitt med eller uten meg?

AnonymBruker
Skrevet

Er det slutt så er det slutt. Syns ikke man skal holde et mot hverandre hva som skjer i sånne perioder. Og personlig kunne jeg godt ha ligget med alle mine venninner, det tror jeg de fleste menn kunne ha gjort. (ihvertfall så lenge det ikke er noe som noen andre har noe med). Drøyt av hun venninna å være utro mot typen sin, men det sier mest om hennes moral og ikke hans (var jo ikke han som var i noe forhold på det tidspunktet).

Men jo da, jeg skjønner godt at hun er sjalu. Det er forståelig, selv om sjalusi strengt tatt ikke er en rasjonell følelse. Men folk er ikke perfekte heller, så...

Hadde ikke likt det selv, dersom kjønnsrollene var byttet om, men når en ikke stoler på partneren er det nok best å gjøre det slutt. Hvis ikke ender en bare opp som kontroll-freak, noe som sikkert ikke er noe gøy å være heller.

Jeg er dessverre endt opp som en kontrollfreak, da det ene og alene er min skyld at de ikke treffes lenger og ikke har kontakt (noe jeg tror sånn middels på). Slett ingen god følelse, men magefølelsen min sier meg at det vennskapet der er det noe muffens med..Men kan heller ikke "låse" han inne.

Skrevet

For meg høres det ut som om han forsøker å holde muligheten for et forhold med 'drømmekvinnen' åpen; og det hadde i grunn vært nok for min del til å si 'I'm out' - det er ingen grunn til at du skal slå deg til ro med å være noens nummer to.

• Liker 1
Gjest Nils-Per
Skrevet

Hm...men han er jo tydelig svak for henne. Skal jeg da bare lene meg tilbake og slappe av med det? La dem få kjøre løpet sitt med eller uten meg?

Jeg er dessverre endt opp som en kontrollfreak, da det ene og alene er min skyld at de ikke treffes lenger og ikke har kontakt (noe jeg tror sånn middels på). Slett ingen god følelse, men magefølelsen min sier meg at det vennskapet der er det noe muffens med..Men kan heller ikke "låse" han inne.

Han er ikke nødvendigvis så svak for henne som du tror han er. Tiltrukket av henne, ja, det er jo åpenbart, men det er jo deg han er sammen med. Har også en venninne som jeg har ligget litt med i ny og ne når begge har vært single, men hun kommer aldri til å være noen trussel mot noen jeg er seriøst sammen med. Hun er bare megafin og en god venn, det er alt.

Tenker at så lenge han ikke er utro mot deg, så er det vel greit? Tviler sterkt på at han ville introduserte dere dersom han dreiv på med henne bak din rygg. Høres rart ut å sette seg selv i en så klein situasjon ihvertfall, med mindre han bare er ekstremt kalkulerende da. Skjønner hvis du reagerer på at han hadde sex med henne når det var slutt mellom dere i en liten periode og at det er sårt, men dere var jo ikke sammen da.

Du må nesten bare godta det eller bevege deg videre, tenker jeg. Du kan jo gi det møtet en sjanse ihvertfall, kanskje du ser litt annerledes på det etterpå, kanskje du da ser hvorfor han er kjæreste med deg og ikke med henne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar svaret mitt jeg ga fra en annen tråd her inne, for dette er min erfaring med "bestevenninner".

Jeg sjekket eksmannens facebook. Han hadde i lengre tid sniket seg vekk for å chatte både på mobil og laptop. Hver gang jeg kom inn på samme rom som han så skvatt han som ett helvete og smekket igjen laptoppen. Dette pågikk i ett år før han en dag sovnet drita full på sofaen med laptoppen stående åpen med facebook pålogget. Så jeg sjekket den nyeste samtalen hans.

Og joda, han hadde vært utro i 2 år med en venninne han har sagt var hans bestevenninne siden ungdomskoledager.

...bestevenninne, jaja, er vel en måte å definere det på.

Jeg sendte en melding til henne. "Hei, jeg vet om deg og mannen min. Jeg håper du har plass hjemme, for jeg sender han til deg nå. Du kan få beholde han."

Ringte en taxi, ga sjåføren adressen hennes og kasta drittmannen på dør i en ikke så veldig edru tilstand.

Anonym poster: 40cadc85f145527241ebaa79c3b22d5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i dette. Jeg har noen guttekompiser, og det har hendt jeg har vært ute på ting med dem selv om ikke kjæresten min kunne bli med. Jeg har til og med sovet over (på sofaen) hos en av dem etter en konsert. Men, jeg ville aldri dratt med meg noen jeg hadde hatt sex med/flørtet med etc inn i et nytt forhold. Og jeg ville aldri diskutert intime detaljer med kjæresten eller sexliv med noen av kompisene mine, det er å gå langt over grensen. Og i tillegg ha sex med? Det er ikke et normalt vennskapsforhold, og jeg ville ønsket at de kuttet kontakten, akkurat som man gjør med ekser.

Anonym poster: 3f4003f0d4d619126509db8170b2ce27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...