Gå til innhold

Mye klaging over nivået på KG

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Med ujevne mellomrom dukker det opp tråder og innlegg om at det er så lavt nivå her inne. Jeg ville bare si at dette er jeg uenig i, og at jeg syns det er mange interessante, kloke, morsomme, smarte og reflekterte brukere her inne. De som påstår noe annet, må enten lese bare tulletråder eller være lite observante.

Anonym poster: 6cee3aade7165e53c392891178566318

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sterkt uenig. Det er mye føleri og lite logikk i mange diskusjoner her. Er det abort som diskuteres hiver man gjerne all logisk sans ut vinduet og plusser på en god dose hykleri og moralisme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sterkt uenig. Det er mye føleri og lite logikk i mange diskusjoner her. Er det abort som diskuteres hiver man gjerne all logisk sans ut vinduet og plusser på en god dose hykleri og moralisme.

Jeg syns fortsatt at det finnes en hel del brukere og innlegg som hever nivået, og brukere som makter å holde seg til logikk og å unngå føleri.

• Liker 1
Skrevet

Det må være de få mannfolka som er her inne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt uenig. Ja, en hel del av mennene her inne virker oppegående, men mener du virkelig at vi ikke har kvinnelige brukere som er oppegående nok til å skrive logiske, saklige og rasjonelle innlegg? Jeg lurer på hvilke tråder du leser, hvilke kriterier du har, og om du i det hele tatt gir folk en sjanse.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja, det mener jeg. De kvinnene som oppfører seg rasjonelt her inne lyser opp som prestekrager i en blomstereng.

Endret av Trivia
  • Liker 1
Skrevet

Men nå er abort et spørsmål som i stor grad omfatter moral da - retten til liv og retten til selvbestemmelse og hva man føler er en moralsk og rimelig avveining av de og andre hensyn.

Jeg er veldig delt - på en side er det mange troll her, og mange som utelukkende er ute etter å provosere og generalisere. Men det er samtidig mange reflekterte og seriøse brukere her- flere enn jeg har sett i andre norske forumer. Så hvis man holder seg til de rette trådene er nivået veldig høyt - med noen få som ødelegger (og nei, det å være uenig er ikke å ødelegge)

• Liker 7
Skrevet (endret)

Nja, jeg er fremdeles uenig. De fleste diskusjoner drukner i synseri, det er få her inne som faktisk har vett til å la være å poste om ting de ikke kan en døyt om.

En annen ting jeg har lagt merke til er at mange her inne tror diskusjon = personangrep.

Endret av Trivia
  • Liker 2
Gjest Skogmann
Skrevet

Hei!

Med ujevne mellomrom dukker det opp tråder og innlegg om at det er så lavt nivå her inne. Jeg ville bare si at dette er jeg uenig i, og at jeg syns det er mange interessante, kloke, morsomme, smarte og reflekterte brukere her inne. De som påstår noe annet, må enten lese bare tulletråder eller være lite observante.

Takk. Hyggelig å høre :)

• Liker 1
Gjest Skogmann
Skrevet

Nja, jeg er fremdeles uenig. De fleste diskusjoner drukner i synseri, det er få her inne som faktisk har vett til å la være å poste om ting de ikke kan en døyt om.

En annen ting jeg har lagt merke til er at mange her inne tror diskusjon = personangrep.

Uhhhøøææææ....si hva da??

Er ikke dette nettop synseri?

• Liker 5
Gjest Skogmann
Skrevet

Men nå er abort et spørsmål som i stor grad omfatter moral da - retten til liv og retten til selvbestemmelse og hva man føler er en moralsk og rimelig avveining av de og andre hensyn.

Jeg er veldig delt - på en side er det mange troll her, og mange som utelukkende er ute etter å provosere og generalisere. Men det er samtidig mange reflekterte og seriøse brukere her- flere enn jeg har sett i andre norske forumer. Så hvis man holder seg til de rette trådene er nivået veldig høyt - med noen få som ødelegger (og nei, det å være uenig er ikke å ødelegge)

Folk er bare forskjellige. Personlig synes jeg som regel disse såkalte trollene er mer reflekterte og interessante enn de "såkalte" "seriøse" brukerne.

Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Jeg synes det virker som det er mange helt normalt oppegående folk her inne, og kjenner meg vel sjelden igjen når noen mener at det bare er svada i tråder på KG. Ulike mennesker vil jo bruke ulike argumenter, det burde jo være helt legitimt å vektlegge f.eks. moral, uten at det sier så mye om nivå. Det er mye synsing og løse påstander i en del tråder, men det finnes heldigvis en god del brukere som gjennomskuer sånt. Egne erfaringer bør det jo være rom for.

Dessuten tror jeg det er lett å legge veldig godt merke til brukerne som har den verste oppførselen, de mest usammenhengende argumentene osv. De får jo ofte en del oppmerksomhet og svar også, og blir derfor veldig synlige. ;) Det betyr ikke at det er så mange av dem, eller at de er i flertall.

Endret av Søgni
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er både enig og uenig. AB-funskjonen gjør nok at nivået her synker en del ganger, men likevell er den grei å ha innimellom.

Noen ganger er det forståelsesfulle og medmennesklige brukere her som virkelig gir gode råd og respekterer andre, mens andre ganger er det et rent helvette i noen av trådene med personangrep, usaklighet og negativitet. Så som sagt: enig og uenig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det mest interessante med de klagene, er at de kommer fra brukere som aldri bidrar med noe annet enn nettopp det.

Anonym poster: d9e1adb286a810e5869a5f8f64033922

• Liker 3
Gjest Skjæra
Skrevet

Ganske enig med TS, men det er veldig ofte personangrep og tynne argumenter i flere tråder. Det må man uansett regne med på ett forum siden det er mange forskjellige typer her inne.

Jeg har funnet ut at det beste er å ikke lese tråder hvor spørsmålet handler om hvor moralsk riktig noe er. Der går det til tider over stokk og stein både med hets, personangrep og dumme svar.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har funnet ut at det beste er å ikke lese tråder hvor spørsmålet handler om hvor moralsk riktig noe er. Der går det til tider over stokk og stein både med hets, personangrep og dumme svar.

Enig med deg. Etter å ha vært her en stund ser jeg som regel hvilke tråder jeg skal ligge langt unna. Man trenger heller ikke svare på innlegg man synes er rimelig teite. Og det går fint an å forlate en tråd uten å ha "vunnet". Jeg synes det er mange brukere (både mannlige og kvinnelige) her som skriver gode innlegg med saklighet.

• Liker 1
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Jeg har helt gitt opp saklighet og god diskusjon, nå er jeg her inne for humorens skyld. Er man her for humorens skyld så skyter man gullfuglen mange ganger daglig, det er mye å le av her inne :laugh:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt å se at du har selvinnsikt.

Anonym poster: 914ff20abb3c5876cb4b037ff9942780

Skrevet

Det er godt å se at du har selvinnsikt.

Anonym poster: 914ff20abb3c5876cb4b037ff9942780

Ok :)

AnonymBruker
Skrevet

Du hever ikke akkurat nivået selv heller i denne tråden. Jeg syns det er flere saklige, reflekterte brukere her som gir mange gode råd\skriver gode innlegg. Det vil alltid være noen som spyr ut usakligheter og kommer med irrasjonelle utsagn. Kvinneguiden er et stort forum og det tiltrekker mange forskjellige mennesker. Her vil det, som alle andre plasser, være noen som ikke tenker lenger enn nesen rekker.

Anonym poster: d8bb45f59199a9cf290b8c6b3fd2453e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...