Gå til innhold

Hvorfor legger ikke gutter merke til når man har vært hos frisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder sikkert ikke alle, men min erfaring er at gutter veldig sjelden legger merke til vi har vært hos frisøren. Jenter ser det med en gang!

Denne gangen har jeg altså klipt nesten 20 cm, og fått mørkt hår. Alle jentene jeg har møtt har kommentert det, men ingen gutter. Virker ærlig talt som at de ikke har lagt merke til at det er noe anderledes.

Møtte noen kamerater her om dagen, og etter en stund spurte jeg hva de syns om håret mitt. Da så de lenge på meg, og til slutt bare: du har fått kortere hår! Men la fortsatt ikke merke til ar jeg var blitt mørk :fnise:

Anonym poster: 009c5b5d2444136b28febddb82fb118d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bryr ikke seg om hår, rett og slett. Jeg ser sjeldent når kjæresten har vasket bilen for eksempel fordi jeg ikke egentlig bryr meg, med mindre den var svart av møkk i utgangspunktet da.

Anonym poster: 9d1ff1ac1dde22b1d245d23f7b6c643b

• Liker 3
Gjest Euforia
Skrevet

Min erfaring er at (mange) gutter ikke legger merke til små forskjeller sånn som jenter gjør. Da kjæresten min var 12 hadde han gått med helt knallhvite linser på skolen og skremt alle jentene i klassen, mens faren som hadde kjørt ham til og fra skolen og spist middag med ham osv. la ikke merke til det... :laugh:

• Liker 4
Skrevet (endret)

De bryr ikke seg om hår, rett og slett. Jeg ser sjeldent når kjæresten har vasket bilen for eksempel fordi jeg ikke egentlig bryr meg, med mindre den var svart av møkk i utgangspunktet da.

Anonym poster: 9d1ff1ac1dde22b1d245d23f7b6c643b

Enig! Jeg legger merke til når bilen er vasket, men det er trolig fordi jeg blir sprø av rot og skit. Men når kjæresten skiftet felger på bilen og var strålende fornøyd, svarte jeg med: "Har de ikke alltid sett sånn ut?" :)

Endret av awesome.
  • Liker 2
Skrevet

Ikke bare gutter overser glatt detaljer, det gjør jeg også! Ser aldri nye ting jeg. Noen synes sikkert jeg er litt frekk men man må nesten fortelle meg at de har gjort noe nytt for meg å legge merke til det :)

Kjenner en mann som er stikk motsatt, han ser alt nytt han, helt sykt. Du kan ikke skjule noe! :fnise:

Skrevet

Legger merke til når folk har klippet håret, ser det veldig godt på andre gutter, så tror det heller er at det er vanskeligere å se når jenter harvært hos frisøren.

gutt

Anonym poster: 5ca0b1e9343f1a6fd0f32e3477437700

Skrevet

Jeg er også av den meget distré typen og legger sjelden merke til sånne 'små' detaljer.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Man leggee merke til slikt man er opptatt av.

Min mann la ikke merke til at håret mitt som rakk ned til rompa, plutselig rakk til over skuldrene...og det gikk fra musegrått til kullsvart med knallrøde striper.

Han bryr seg rett og slett ikke om hår.

Hadde jeg forstørret brystene mine med bare ett gram så hadde han lagt merke til det med en gang :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er jente og legger nesten aldri merke til at folk har gjort ting med håret, med mindre det er drastiske endringer, feks klippet det mye kortere eller farget det i en veldig annerledes farge, feks fra blond til brunt.

Var en venninne som ble litt skuffa over at jeg ikke kommenterte at hun hadde farget håret fra en blondfarge til en annen blondfarge (vi hadde ikek sett hverandre på tre mnd), men samtidig la ikke hun merke til at jeg hadde gått ned 15 kg siden sist, så vi er vel alle forskjellige ;)

Anonym poster: b599c23ac806f189f606ece372b8f15f

Skrevet

Opplevd dette etter at jeg klippet 30 cm av håret og eksen sa ingenting, men at jeg hadde en liten åreknute på låret det så han

• Liker 2
Skrevet

Gutter ser ofte på jentas helhet og driter ofte i hvordan hun ser ut på håret.

Skrevet

De ser bare på puppene dine ;)

Neida, men jeg er sånn selv. For min del er det fordi jeg har svært dårlig visuell hukommelse - jeg klarer så vidt å huske ansiktet til typen min :P For andre er det nok ofte at de rett og slett ikke bryr seg (eller som meg - ikke tør å kommentere i tilfelle det er feil)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er et fenomen jeg har lagt merke til og.

Jeg var på trening her om kvelden, syk og rimelig redusert, og jeg hadde sminke på fra tidligere den dagen. Aldri vært et problem før.. Var på vei ut av spinningssalen og gikk forbi instruktrøren som er en kamerat av meg, og han var normalt hyggelig og så rett på meg. Gikk igjennom hele senteret som forøvrig var fullt, og ante fred og ingen fare. Da jeg kom til garderoben og så meg i speilet ble jeg nesten redd! Jeg hadde klint sminken utover alt! Ikke bare litt sånn svart under øynene, nei, jeg hadde gnidd det utover, svett og jævlig. Det så helt grusomt ut, jeg så ut som hu jenta fra The Ring. Når jeg nevnte for kompisen min etterpå at han skulle sagt ifra at jeg så ut som en gråflekket panda så han overrasket på meg og sa "Nei det la jeg ikke merke til!" :fnise:

Jeg tror faktisk ikke de legger merke til ting de ikke bryr seg om. Som hår og sminke. Selv om jeg har vanskelig for å fatte at man ikke legger merke til at en av deltakerne på spinning kommer inn i salen som et helt normalt menneske og går ut som the Maze face.

Endret av Flyndrefanten
  • Liker 3
Skrevet

Jeg spurte en kar på jobben i dag om maskaraen hadde rent. Det ansiktsuttrykket kommer jeg aldri til å glemme, han så helt forstyrret ut og spurte etter noen sekunder "Hvordan skal jeg se det?" :fnise:

Jobber i et mannsdominert yrke, og må si jeg på generelt grunnlag synes de er flinke til å se endringer. Hadde klippet pannelugg i forrige uke, og samtlige mannfolk kommenterte at noe var annerledes. Ingen av de klarte å sette helt fingeren på det, men de var sikre på at det var noe med håret ;)

Anonym poster: 47dad166e0690b2398709c478f9073ae

• Liker 5
Skrevet

Mener jeg leste noe om at kvinner ser forskjeller lettere enn menn og at dette hadde noe med ulik oppbygging i hjernen eller noe. Men skal ikke sverge på noe som helst:P Kjæresten min ser nå i alle fall når jeg har klipt meg:)

Anonym poster: 3deb3d20ece3c6a7bae47ae09ca464b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...