Gå til innhold

Bare kvinner på legesenterene nesten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man hører det at menn er for trege med å dra til legen. Så da jeg ble syk nå i høst var jeg tidlig ute for å ikke ende opp i den forsent diagnoserte gruppen. Men hva møter deg på legekontoret. Kvinnfolk, kvinnfolk og atter kvinnfolk. De eneste mennene er eldre eller menn som er tydlig plaget av noe basert på kroppsspråket. Kvinnene sitter der og både fniser og leker på smartphone og ser ut til å være helt bekymringsløse. En etter en får de komme inn, selv om de entrer venterommet senere enn mennene. Nesten som de blir prioriterte.

Uansettt da, en venn av familien som er lege fortalte meg det at kvinner ofte opptar hastetimer og er flinke til å beskrive skumle symptomer å spille mer syk enn de er og nekter å gi seg selv om legesekretærene forteller dem at de ikke kan få hastetime. Kvinner drar til legen for den minste lille ting og lager store køer. Menn oppsøker lege i tide i forhold til symptomer, men de blir satt i kø som gjør at de blir utredet for sent.

Høre her egoister. Dere gjør både dere selv og oss andre mer usatte og utrygge ved å gnåle til legen ved det minste ubehag. Drar du for tidlig til legen med symptomer vil ikke utredning avsløre så mye, du lager bare kø som rammer deg selv og alle oss andre. Det er stort sett kun kvinner som lager disse køene så i stedet for å oppfordre venninnene deres å oppta mer tid på legekontoret så vær litt mer tykkhuda å se ann situasjonen først! Folk dør i helsekø fordi dere skal snakke om puppeproblemer eller ha psykologoppfølging fordi noen syntes hunden din var litt for feit.

Jeg ser det oppfordres mye til å gå til legen her på forumet også. FOlk som til og med ber andre kreve hastetime selv om det ikke haster. Skjerp dere, de har ikke kapasitet til at alle skal ha time og full utredning på dagen. Dere ødelegger for både dere selv, deres nærmeste og alle oss andre..

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Alle kvinner er like... -.-

Anonym poster: 0c220fb5b0b1f44677e2426347f0a71c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Alle kvinner er like... -.-

Anonym poster: 0c220fb5b0b1f44677e2426347f0a71c

Jeg er så lei av det er. Jeg blåser i hvilke individer som er sånn eller sånn innenfor gruppen. Poenget er at gruppen i seg selv er mer sånn eller sånn enn den andre. Og skaper problemer. Dette handler ikke om deg. Dette handler om at kg antageligvis har mange av den type kvinner som trenger en liten oppstrammer.

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til synsing og generalisering. "jeg har sett", "jeg har hørt". Du har også et veldig begrenset syn på hva det vil si å være "syk".

Unge kvinner har ofte en diagnose som heter graviditet, som gjør at man besøker legen hyppig.

For egen del er jeg og mannen akkurat like syke/friske, og jeg hadde aldri vært hos legen før vi prøvde å få barn. Nå har jeg over 100 legetimer på fire år, da jeg jevnlig må inn til sjekk og blodprøver i forbindelse med hormonbehandling. I dine øyne er jeg ung, sprek, frisk og rask, og jeg sitter og trykker i vei på smartphonen min mens jeg venter.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til synsing og generalisering. "jeg har sett", "jeg har hørt". Du har også et veldig begrenset syn på hva det vil si å være "syk".

Unge kvinner har ofte en diagnose som heter graviditet, som gjør at man besøker legen hyppig.

For egen del er jeg og mannen akkurat like syke/friske, og jeg hadde aldri vært hos legen før vi prøvde å få barn. Nå har jeg over 100 legetimer på fire år, da jeg jevnlig må inn til sjekk og blodprøver i forbindelse med hormonbehandling. I dine øyne er jeg ung, sprek, frisk og rask, og jeg sitter og trykker i vei på smartphonen min mens jeg venter.

Tro meg, mange av disse kvinnene var lagt i fra attraktive nok til å være gravide. Isåfall sitter det noen stakkars kommende fedre der hjemme som heller hadde trengt den legetimen tror jeg. Uansett hvilken aldersgruppe det gjelder så er det flertall av hunkjønn, til og med blant barn.

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, mange av disse kvinnene var lagt i fra attraktive nok til å være gravide.

Godt du ikke har fordommer, da kunne vi jo ikke stolt på det du sier.

Anonym poster: d2e18def5b620dd6cca6c10d0e241406

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er flinkere til å ta vare på seg selv og helsa si, det er kanskje derfor vi lever lengre.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffeliten

Tro meg, mange av disse kvinnene var lagt i fra attraktive nok til å være gravide. Isåfall sitter det noen stakkars kommende fedre der hjemme som heller hadde trengt den legetimen tror jeg. Uansett hvilken aldersgruppe det gjelder så er det flertall av hunkjønn, til og med blant barn.

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

I alle dager da. Synes du er svært så arrogant nå, lille venn...
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på privat legesenter og kan bekrefte at det ikke er så veldig langt fra sannheten. Problemet er ikke at det er så mange kvinner der, men at det er så få menn som søker behandling tidlig. De "friske" kvinnene som TS beskriver kan like gjerne være kvinner med jobbrelaterte belastningsskader siden kvinner er mer utsatt for det.

Anonym poster: 6ffc9ffae53aa48b6f57d5ba76072f1d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på privat legesenter og kan bekrefte at det ikke er så veldig langt fra sannheten. Problemet er ikke at det er så mange kvinner der, men at det er så få menn som søker behandling tidlig. De "friske" kvinnene som TS beskriver kan like gjerne være kvinner med jobbrelaterte belastningsskader siden kvinner er mer utsatt for det.

Anonym poster: 6ffc9ffae53aa48b6f57d5ba76072f1d

Du ta og spar meg da. Menn er i større risikoyrker, jobber mer og har lengere arbeidsdager og lever hardere liv. Det er ingen grunn til at menn skal være mindre utsatt for helseplager enn kvinner. Menn oppsøker lege tidsnok, når symptomene er der. Men de kan ikke mase seg fram i køen heller. Dette handler i høyeste grad om at kvinner er totalt egoistiske og skal ha hjelp til den minste lille plage.

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler i høyeste grad om at noen kvinner er totalt egoistiske og skal ha hjelp til den minste lille plage.

Dette handler i høyeste grad om at alle kvinner er totalt egoistiske og skal ha hjelp til den minste lille plage.

Det er vanskelig å vite hva du mener når du utelater ord i innlegget ditt. :klo:

Anonym poster: 0c220fb5b0b1f44677e2426347f0a71c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er flinkere til å ta vare på seg selv og helsa si, det er kanskje derfor vi lever lengre.

Det å gå til legen for en litt nummen lillefinger så har vært sånn i fem minutter er ikke å ta vare på seg selv. Det er å kreve at andre tar vare på en. Dere lever lenger fordi dere gjør mindre hardt arbeid og har mer fritid. Det ser man jo på gymmen også. Kvinner som knapt tar i på trening. Kvinner som unnskylder at de ikke har six pack med at de er kvinner etc, som om det gjør det noe vanskeligere? Spar meg, dere har en tendens til å klappe dere selv på skuldre å snu et blindt øye til den labre innsatsen dere gjør for andre enn dere selv og deres forsøk på å karre til seg hver en smule fra bløtkaka.

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jeg er kvinne, å på mitt fastlege kontor er det gjerne halvt om halvt med menn og kvinner som skal til legen. Å jeg går ikke til legen før jeg er såpass syk at jeg må settes på antibiotika f.eks

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ta og spar meg da. Menn er i større risikoyrker, jobber mer og har lengere arbeidsdager og lever hardere liv. Det er ingen grunn til at menn skal være mindre utsatt for helseplager enn kvinner. Menn oppsøker lege tidsnok, når symptomene er der. Men de kan ikke mase seg fram i køen heller. Dette handler i høyeste grad om at kvinner er totalt egoistiske og skal ha hjelp til den minste lille plage.

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

Jeg kan ihvertfall si hva jeg tror årsaken er:

Menn er kanskje mer utsatt for akutte arbeidsskader og da går de til legevakta?

Menn har en stolthet som oftere hindrer dem i å oppsøke leger for mindre plager?

Menn har oftere en fysikk og mer fysisk utfoldelse som gjør dem mindre utsatt for såkalte "kontorskader", det er tross alt en veldig stor gruppe.

Veldig mange av de som kommer innom legesentret har psykiske problemer, blant disse så er det *nesten* bare kvinner. Menn har langt større terskel for å ta disse problemene til legen.

Ikke alle menn er slik og ikke alle kvinner er det motsatte, men tendensen viser at kvinner oftere enn menn oppsøker legesentre for disse grunnene.

Anonym poster: 6ffc9ffae53aa48b6f57d5ba76072f1d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er flinkere til å ta vare på seg selv og helsa si, det er kanskje derfor vi lever lengre.

Og du kan jo spørre deg selv - om menn skulle ringt og oppsøkt lege like hyppig, hvor fort tror du at du kunne fått legetime da? Det ville blittt fem måneders ventetid, minst. Ville du da sagt at menn var flinke til å ta vare på seg selv, eller ville du syntes at menn var egoistiske og stakkarslige?

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gå til legen for en litt nummen lillefinger så har vært sånn i fem minutter er ikke å ta vare på seg selv. Det er å kreve at andre tar vare på en. Dere lever lenger fordi dere gjør mindre hardt arbeid og har mer fritid. Det ser man jo på gymmen også. Kvinner som knapt tar i på trening. Kvinner som unnskylder at de ikke har six pack med at de er kvinner etc, som om det gjør det noe vanskeligere? Spar meg, dere har en tendens til å klappe dere selv på skuldre å snu et blindt øye til den labre innsatsen dere gjør for andre enn dere selv og deres forsøk på å karre til seg hver en smule fra bløtkaka.

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

Du har stavet "Jeg er en arrogant og sjåvinistisk drittsekk uten sympati eller innsikt" feil her.. skulle bare gjøre deg obs på det.. :)

Endret av Marsupilami
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har stavet "Jeg er en arrogant og sjåvinistisk drittsekk uten sympati eller innsikt" feil her.. skulle bare gjøre deg obs på det.. :)

:laugh:

Beste innlegget jeg har lest på lenge

:popcorn:

Anonym poster: 835b2342e50ab65e0648d144f15abc73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører det at menn er for trege med å dra til legen. Så da jeg ble syk nå i høst var jeg tidlig ute for å ikke ende opp i den forsent diagnoserte gruppen. Men hva møter deg på legekontoret. Kvinnfolk, kvinnfolk og atter kvinnfolk. De eneste mennene er eldre eller menn som er tydlig plaget av noe basert på kroppsspråket. Kvinnene sitter der og både fniser og leker på smartphone og ser ut til å være helt bekymringsløse. En etter en får de komme inn, selv om de entrer venterommet senere enn mennene. Nesten som de blir prioriterte.

Uansettt da, en venn av familien som er lege fortalte meg det at kvinner ofte opptar hastetimer og er flinke til å beskrive skumle symptomer å spille mer syk enn de er og nekter å gi seg selv om legesekretærene forteller dem at de ikke kan få hastetime. Kvinner drar til legen for den minste lille ting og lager store køer. Menn oppsøker lege i tide i forhold til symptomer, men de blir satt i kø som gjør at de blir utredet for sent.

Høre her egoister. Dere gjør både dere selv og oss andre mer usatte og utrygge ved å gnåle til legen ved det minste ubehag. Drar du for tidlig til legen med symptomer vil ikke utredning avsløre så mye, du lager bare kø som rammer deg selv og alle oss andre. Det er stort sett kun kvinner som lager disse køene så i stedet for å oppfordre venninnene deres å oppta mer tid på legekontoret så vær litt mer tykkhuda å se ann situasjonen først! Folk dør i helsekø fordi dere skal snakke om puppeproblemer eller ha psykologoppfølging fordi noen syntes hunden din var litt for feit.

Jeg ser det oppfordres mye til å gå til legen her på forumet også. FOlk som til og med ber andre kreve hastetime selv om det ikke haster. Skjerp dere, de har ikke kapasitet til at alle skal ha time og full utredning på dagen. Dere ødelegger for både dere selv, deres nærmeste og alle oss andre..

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

Så fordi det tilfeldigvis var lite menn der den ene gangen du ver der, så er det slik hver da da mener du?

Og selvom det er slik ved legesenteret til venne din, så er det ikke nødvendigvis slik overalt. Var hos legen ofte en periode for noen år siden, grunnet oppfølging. Opplevde både at det var kvinner i flertall og mindretall. Jo! Det var flere menn, enn kvinner der innimellom. Og alderen varierte på begge kjønn.

Har du forresten tenkt over at noen av disse kvinnene ikke alltid er der på egne vegne, men også er med mødre/fedre/barn osv...?

Anonym poster: ecad525664155030a52ec038e8edaa76

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svært lite politisk korrekt å si men her er noen tall fra SSB:

- fedre har nå tatt over minst 40 % i snitt av jobben i hjemmet samt oppdragelse barnepass, likevel har sykemeldinger for gravide og mødre gått rett til værs

- kvinner dominerer sykemeldingsstatistikken til tross for at rapporter viser at man har langt mindre fysisk arbeid og slitasjen er lavere, arbeidstimene kortere og tilpassning fra arbeidsgiver bedre

- leger opplever i langt større grad at folk nekter å akseptere en litt sliten rygg, at man er litt trøtt, har noe hodepine etc. De ønsker en kur og sykemelder seg gjerne om de ikek får det.

Anonym poster: c35eb27bd53593c115f41e82e8074aa9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; hver dag da... smule under g'en :dry:

Anonym poster: ecad525664155030a52ec038e8edaa76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...