AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Jeg har som forsett å bli skikkelig bra trent i år. Jeg er 40, slank, fint bygd, kropp som ser minst 15 år yngre ut men sørgelig umuskuløs. Kondisen er bra, men jeg vil ha muskler! Kan noen tipse meg om gode sider for treningsprogrammer og eventuelt dele erfaringer med meg? Andre som har trent seg opp i voksen alder? Anonym poster: 38cfe15b34169d8d808db861e1a72763
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Om grunnlaget ligger der, så er det ingen problem å trene seg opp igjen. Og det høres ut som du har vært aktiv i livet ditt før. Det er mange måter å bli strammere i kroppen på. Det enkleste synes jeg er å få en PT-time og sette opp et program og/eller trene gruppetimer. Body Pump ol. Yoga er fin trening også. Eller har du planer om å trene hjemme? Hjemme synes jeg cat-slide er helt gull (om du har parkett vel og merke) Planke er en selvfølge å utføre hjemme også. Utfall funker gull.
Athene Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Jeg begynte med styrke for to år siden. Jeg var slank og veldig godt trent, men trente bare kondis. Det er sant som du sier, at når man bikker 30 holder det ikke å bare være slank lenger, kroppen behøver styrketrening for å se atletisk ut. Når man er slank og har lav fettprosent reagerer kroppen veldig raskt. Jeg anbefaler virkelig et fullkroppsprogram med fokus på de store muskelgruppene, der man bruker kroppen og frivekter. Selv trener jeg styrke 20 minutter tre ganger i uka, og det holder i massevis for mitt formål. Du finner noen gode veiledninger og fullkroppsprogram på fitnessbloggen. Personlig erfaring er at de klassiske øvelsene, som markløft, utfall, pushups, planke, hofteløft og så videre, er det som gir best resultater raskest.
Gjest Tigress Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Søk etter programmet Starting Strength. Ikkje tull og vas med lette vekter og slikt, køyr hardt og dei store øvingane, så er det nok håp!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Tusen takk for masse gode tips! Anonym poster: 38cfe15b34169d8d808db861e1a72763
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Søk etter programmet Starting Strength. Ikkje tull og vas med lette vekter og slikt, køyr hardt og dei store øvingane, så er det nok håp! Det skal jeg sjekke ut, tusen takk for tips.
rockarollawoman Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Jeg har som forsett å bli skikkelig bra trent i år. Jeg er 40, slank, fint bygd, kropp som ser minst 15 år yngre ut men sørgelig umuskuløs. Kondisen er bra, men jeg vil ha muskler! Kan noen tipse meg om gode sider for treningsprogrammer og eventuelt dele erfaringer med meg? Andre som har trent seg opp i voksen alder? Anonym poster: 38cfe15b34169d8d808db861e1a72763 40 år er ingen alder! Jeg vil anbefale deg å finne deg noen inspirasjonskilder, til eksempel Anniken Frøyslie, som er 35+ år og kom tilbake med gull fra VM i bodyfitness i vinter. Av sider som kan brukes til inspirasjon, vil jeg foreslå følgende: treningsforum.no, iform.no, fitnessbloggen.no, simplyshredded.com. Det kan også være verdt å saumfare blogglandskapet og se om du finner noen du liker. I stor grad er kilder til inspirasjon en smakssak, du må finne noe som fungerer for deg. Kunnskap er makt! Lykke til i søken etter økt kunnskap, forståelse og en fornøyd kropp - og sjel. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #9 Skrevet 16. januar 2013 Supert! Takk skal dere ha. Jeg har funnet et nybegynnerprogram på Fitnessbloggen som jeg følger. Har som mål å bli sterkt, så jeg har som plan å løfte tungt og legge på hele tiden. Er i uke 2 nå, og allerede har jeg blitt strammere! Jippi. Anonym poster: 38cfe15b34169d8d808db861e1a72763 1
rockarollawoman Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Du er godt igang, med et sunt mål! Husk på at dersom motivasjonen skulle svikte, kan det være det er så lett som at en liten forandring kan gjøre susen. Lykke til videre, ha det gøy på veien! 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #11 Skrevet 24. januar 2013 Hva man spiser er minst like viktig som treningen. Et godt kosthold bestående av fiber, protein og lange karbohydrater, så er man godt på vei :-) Anonym poster: 07507f4c9a5ea705eb73f86f3e76f592
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 TS her igjen. Vil bare oppdatere og si at jeg er ferdig med uke 3 og ser utrolig gode resultater. Trener styrke 3 ganger i uka, fullkroppsprogram som jeg fant på Fitnessbloggen. Fungerer veldig bra for meg. Har lagt inn markløft og knebøy. Er mye sterkere og mye fastere. Har et godt kosthold (har jobbet med ernæring så der er jeg på trygg grunn). Anonym poster: 38cfe15b34169d8d808db861e1a72763
Gjest Odd Molly Skrevet 26. januar 2013 #13 Skrevet 26. januar 2013 (endret) TS her igjen. Vil bare oppdatere og si at jeg er ferdig med uke 3 og ser utrolig gode resultater. Trener styrke 3 ganger i uka, fullkroppsprogram som jeg fant på Fitnessbloggen. Fungerer veldig bra for meg. Har lagt inn markløft og knebøy. Er mye sterkere og mye fastere. Har et godt kosthold (har jobbet med ernæring så der er jeg på trygg grunn). Anonym poster: 38cfe15b34169d8d808db861e1a72763 Kjøra på ! er så morro å lese! Begynte selv med styrketrening i en alder av 45. Hadde før kun drevet mest med løping. Kjemperesultater! Trener styrke 3 dager i uken, pluss en kondisjonsøkt av ett eller annet slag. Helst ute i frisk luft. Elsker styrketrening. Det tør jeg påstå er det ulitmate for å holde kroppen mest fit - langt oppover i alder. Lykke til videre! Endret 26. januar 2013 av Odd Molly 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #14 Skrevet 27. januar 2013 TS her. Tusen takk Odd Molly Det er skikkelig moro. Nå skjønner jeg jo ikke hvorfor jeg ikke har trent styrke før, for jeg må si at det er mye mer moro enn all kondistreningen. Har treningsdagbok, så jeg logger fremgangen min gang til gang. Ser at dette er det lett å bli hekta på. Anonym poster: 38cfe15b34169d8d808db861e1a72763
Gjest TJ Oshie Skrevet 31. januar 2013 #15 Skrevet 31. januar 2013 Mann? Kroppens naturlige testonivå synker opp i åra, så blir vanskeligere å legge på seg muskler. Tren hardt på baseøvelser (bøy, markløft, benkpress, militærpress) og vær strikt på kostholdet (pass på å være i kcal overskudd når du skal bygge, spis ren mat og masse proteiner. Kjøp proteinpulver, et must.) Tre ganger i uka er i grunn mer enn nok og husk at du bygger muskler når du hviler, ikke når du trener. Derfor er det viktig å spise nok og godt hele tiden, ikke bare dagene du er på gymmet. Du vil ikke merke ordentlig effekt av en økt før etter et par uker for øvrig. Lykke til videre.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #16 Skrevet 2. februar 2013 TS her Nei, kvinne Trener de tunge baseøvelsene og spiser tilstrekkelig mat med høy kvalitet. Jeg har fått synlige muskler i armer og skuldre og i beina. Etterhvert som fettet forsvinner ser jeg at magemusklene begynner å komme frem :D Anonym poster: 38cfe15b34169d8d808db861e1a72763 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå