AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Joda, så lenge de tar ansvar for disse genene de sprer med oppfølging av barn eller betaling av barnebidrag. Anonym poster: d99ae2de99d8c1e08e287b49b28d9c49 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Joda, så lenge de tar ansvar for disse genene de sprer med oppfølging av barn eller betaling av barnebidrag. Anonym poster: d99ae2de99d8c1e08e287b49b28d9c49 Dama trenger ikke ta ansvar hvis hun ikke vil (abort), så hvorfor skal mannen det? Anonym poster: 1ca38b0b2ebb6e4934487c3ef463188e 2
Strixvaria Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Dama trenger ikke ta ansvar hvis hun ikke vil (abort), så hvorfor skal mannen det? Anonym poster: 1ca38b0b2ebb6e4934487c3ef463188e Jeg vil til og med driste meg til å påstå at det er å ta ansvar når man aborterer bort et barn som overhodet ikke er ønsket av sine potensielle foreldre - hva slags liv ville et slikt barn få? For øvrig er jeg helt enig i at menn har store, meget urettferdige ulemper slik lovverket er i dag mtp. dette med ansvar for unger osv. At man i det hele tatt tillater en ordning der mannen ikke engang får møte sitt barn, ei heller får rett på å teste om ungen faktisk er hans, men like fullt forventes å betale bidrag? Det er jo sykt. Men det blir på siden av saken
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Jeg vil til og med driste meg til å påstå at det er å ta ansvar når man aborterer bort et barn som overhodet ikke er ønsket av sine potensielle foreldre - hva slags liv ville et slikt barn få? Jeg er enig i at vi bør kunne ta abort, men da er det vel litt hyklersk å si at mannens måte å ta ansvar for knullene sine er å betale barnebidrag og/eller følge opp ungen, mens kvinnens måte å ta ansvar for knullene sine er å ta abort? Anonym poster: 1ca38b0b2ebb6e4934487c3ef463188e 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Jeg vil til og med driste meg til å påstå at det er å ta ansvar når man aborterer bort et barn som overhodet ikke er ønsket av sine potensielle foreldre - hva slags liv ville et slikt barn få? Nåja, trenger ikke late som om det er for ungen man aborterer. Anonym poster: 69487194da155cc8ce18770f4c137f64
Strixvaria Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Jeg er enig i at vi bør kunne ta abort, men da er det vel litt hyklersk å si at mannens måte å ta ansvar for knullene sine er å betale barnebidrag og/eller følge opp ungen, mens kvinnens måte å ta ansvar for knullene sine er å ta abort? Anonym poster: 1ca38b0b2ebb6e4934487c3ef463188e Jeg mener ikke å forsvare abort som prevensjonsmiddel her eller noe, altså. Så hvis det ble tolket dithen beklager jeg selvsagt det. Mannen kan bruke kondom, og dama kan gå på p-piller eller andre prevensjonsmidler. Det er å ta ansvar på forhånd, og er etter mitt syn noe absolutt alle burde gjøre. Dersom man imidlertid ikke har disse forhåndsreglene på plass, eller det av en eller annen grunn ikke skulle virke som det skal, vil jeg si at ja, dersom resultatet er en graviditet, hvor et eventuelt barn overhodet ikke er ønsket, og hvor det ikke vil kunne vokse opp med et kjærlig, stabilt hjem, hvor foreldrene har ressurser (både økonomisk, kulturelt og sosialt) til å gi barnet det det trenger, så synes jeg absolutt abort er et mye mer ansvarlig alternativ enn å bære frem et slikt barn. Det betyr imidlertid ikke at jeg mener meg berettiget til å bestemme hva andre skal gjøre - abort er en privatsak, og det bør og må være opp til den enkelte å ta et rasjonelt, veloverveid valg i en slik situasjon.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Abort kan være å ta ansvar, men hvis jenta vil beholde ungen må hun få lov til det. Men da bør hun ta seg av ungen på egenhånd hvis mannen ikke har lyst. Det er jo aldri hensikten med en ONS å skape unger. Anonym poster: 1ca38b0b2ebb6e4934487c3ef463188e
waco Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Dama trenger ikke ta ansvar hvis hun ikke vil (abort), så hvorfor skal mannen det? Anonym poster: 1ca38b0b2ebb6e4934487c3ef463188e Hehe, den var skarp. Det er et spørsmål jeg har stilt kvinner hundrevis av ganger og aldri fått noen svar. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Abort kan være å ta ansvar, men hvis jenta vil beholde ungen må hun få lov til det. Men da bør hun ta seg av ungen på egenhånd hvis mannen ikke har lyst. Det er jo aldri hensikten med en ONS å skape unger. Anonym poster: 1ca38b0b2ebb6e4934487c3ef463188e Å, nei. Jeg synes du skrev at målet var å spre genene... Anonym poster: d99ae2de99d8c1e08e287b49b28d9c49 1
Gjest Badebuksa Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Jeg vil til og med driste meg til å påstå at det er å ta ansvar når man aborterer bort et barn som overhodet ikke er ønsket av sine potensielle foreldre - hva slags liv ville et slikt barn få? For øvrig er jeg helt enig i at menn har store, meget urettferdige ulemper slik lovverket er i dag mtp. dette med ansvar for unger osv. At man i det hele tatt tillater en ordning der mannen ikke engang får møte sitt barn, ei heller får rett på å teste om ungen faktisk er hans, men like fullt forventes å betale bidrag? Det er jo sykt. Men det blir på siden av saken Nei, ansvar er å ta vare på barnet, intet annet!
Strixvaria Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Nei, ansvar er å ta vare på barnet, intet annet! Utdyp gjerne hvorfor du mener dette (:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå