Gå til innhold

kunder føler seg lurt av luksuskalender...

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke det advent handler om. Men kjøper jeg noe forventer og krever jeg at produktet holder det den lover, noe som ikke er tilfelle her.

• Liker 14
Skrevet

Jeg er enig med deg, og i en kalender bør man ikke bli overrasket over små gaver. Samtidig er det feil å ha tomme luker og å opplyse om at den reelle verdien er på over 1000 kr.

• Liker 1
Skrevet

så om du betaler en god del penger for en vare som har feil, mangler og ikke er verdt prisen, så gjør ikke du noe med det? Du klager ikke i det hele tatt, men koser deg med den ødelagte varen?

Jeg syns ikke det er noe bortskjemt over å få det man betaler for.

Èn uheldig uttalelse sier ikke mye om en person

Anonym poster: 3bbba33b0d50f893a25ae6943f580372

• Liker 3
Skrevet (endret)

Men så vidt jeg har forstått så står det jo på kalenderen at den inneholder vareprøver og rabattkuponger. Sier seg selv at de ikke kan fylle en kalender (til den prisen 299 (?)) med masse sminke fra kicks, når en foundation koster alt fra 295 til 600. Man må jo forvente realistiske ting. Men det skulle absolutt ikke vært tomme luker der. Det syntes jeg er helt hårreisende.

Endret av Cupcake92
  • Liker 2
Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg reagerer på tomme luker og salg av vareprøver, hvilket ikke er lov.

Utover det så synes jeg det er veldig spsielt å ringe VG om dette, og enda mer spesielt at VG velger å trykke det!

En 17-åring som synes at adventstiden er ødelagt av en kjip kalender?? First world problems. Jeg blir nesten dårlig.

• Liker 19
Skrevet (endret)

Jeg reagerer på tomme luker og salg av vareprøver, hvilket ikke er lov.

Utover det så synes jeg det er veldig spsielt å ringe VG om dette, og enda mer spesielt at VG velger å trykke det!

En 17-åring som synes at adventstiden er ødelagt av en kjip kalender?? First world problems. Jeg blir nesten dårlig.

Jeg visste faktisk ikke at det ikke er lov å legge vareprøver i en kalender. ^^

Men sant altså, at julen handler om å få så dyre og fine ting i kalender som mulig, hvis ikke er julen ødelagt, er forferdelig. Pleier å få tyggis, sjokolade og sånne ting i min pakkekalender. Julen handler ikke om det der, ihvertfall ikke for meg ^^ trist at verden begynner å bli så bortskjemt, at de må ringe til VG for en sånn sak. Særlig når kalender faktisk ikke kunne inneholdt noe særlig mer enn det fra kicks, fordi sminken der er dyr, og kalenderen relativt billig.

Endret av Cupcake92
  • Liker 2
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Litt villedende markedsføring eller

«Julekalenderen hvor hver dag gir deg en luksusfølelse. En kjempefin gave til deg selv eller en som du synes fortjener litt ekstra luksus i hverdagen».

Aaaah dette er luksus, en manneparfymeprøve, digg med litt ekstra luksus :fnise:

• Liker 7
Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg visste faktisk ikke at det ikke er lov å legge vareprøver i en kalender. ^^

Men sant altså, at julen handler om å få så dyre og fine ting i kalender som mulig, hvis ikke er julen ødelagt, er forferdelig. Pleier å få tyggis, sjokolade og sånne ting i min pakkekalender. Julen handler ikke om det der, ihvertfall ikke for meg ^^ trist at verden begynner å bli så bortskjemt, at de må ringe til VG for en sånn sak. Særlig når kalender faktisk ikke kunne inneholdt noe særlig mer enn det fra kicks, fordi sminket der er dyr, og kalender relativt billig.

Det er ikke det at det ikke er lov å laegge vareprøver i en kalender, men det er ikke lov å selge vareprøver, hvilket de gjør i og med at de selger kalenderer med vareprøver inni.

Ja, helt enig, det er bare tragisk. For meg handler julen om samvær med familie, god mat og drikke, avslapping og å bare kose seg med de man er glad i.

• Liker 4
Skrevet

Litt villedende markedsføring eller

«Julekalenderen hvor hver dag gir deg en luksusfølelse. En kjempefin gave til deg selv eller en som du synes fortjener litt ekstra luksus i hverdagen».

Aaaah dette er luksus, en manneparfymeprøve, digg med litt ekstra luksus :fnise:

Er begrenset hvor mye luksus man får for 299 da, man må jo bruke hodet litt. Det er trossalt 24 luker, og skulle de fylt opp den med ordentlig sminke ville prisen blitt ekstremt mye høyere. Jeg syntes det er trist at folk føler seg lurt, og jeg forstår dem jo. Men man må jo være litt realistisk.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke det at det ikke er lov å laegge vareprøver i en kalender, men det er ikke lov å selge vareprøver, hvilket de gjør i og med at de selger kalenderer med vareprøver inni.

Ja, helt enig, det er bare tragisk. For meg handler julen om samvær med familie, god mat og drikke, avslapping og å bare kose seg med de man er glad i.

Det er jo dårlig fra deres side, men igjen, de kan jo ikke fylle den opp med ordentlig sminke til den prisen. Da ville jo prisen blitt sinnsykt høy. De burde heller ikke laget den, og kundene som kjøpte den burde sett på prisen og forstått at innholdet der ikke er sminke fra dior. (Men det er bare min mening).

Ja, og det er akkurat det julen skal handle om. Ikke hvor dyre eller mange gaver man får, men å kose seg med mennesker man er glad i og god mat. Trist at gaver og pris på gaver betyr mest for folk nå. De har kanskje misforstått hva julen handler om?

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Er begrenset hvor mye luksus man får for 299 da, man må jo bruke hodet litt. Det er trossalt 24 luker, og skulle de fylt opp den med ordentlig sminke ville prisen blitt ekstremt mye høyere. Jeg syntes det er trist at folk føler seg lurt, og jeg forstår dem jo. Men man må jo være litt realistisk.

Når til og med Kicks er misfornøyd med produktet, så sier jo det litt.

• Liker 4
Skrevet

Når til og med Kicks er misfornøyd med produktet, så sier jo det litt.

Jeg virker sikkert kjip nå, og det er ikke meningen. Og selvfølgelig, kalenderen burde jo vært bedre, men man må jo ha realistiske forventninger. Men som sagt, den kalender skulle verken vært laget eller solgt ^^

• Liker 1
Skrevet

Når de reklamerer med at innholdet har totalverdi på 1055 kroner, skal innholdet ha en totalverdi på...1055 kroner.

• Liker 15
Skrevet

Måtte nesten le når jeg så bildet av mor og datter med matchende sutreleppe (moren vant såvidt), og gentatte ytringer om at adventstiden er ødelagt! Snakk om å være dramaqueens!!

Åpenbart et forsøk på å bli overrøst med kompensasjon av Kicks, noe de lykkes med etter hva jeg forstår.

Er forøvrig enig i at innholdet (eller i noen luker mangelen på innhold..) i kalenderen var for dårlig men det må være visse grenser for å overreagere!

Om dette er utfordringene vi står ovenfor i Norge bør vi prise oss lykkelige.

• Liker 10
Skrevet

Vi er kun kommet til luke 6. Hvorfor i all verden har hun da åpnet luke 15? Ikke rart adventstiden er ødelagt da. Hun har jo ingen kalender igjen!

• Liker 10
Skrevet

Når de reklamerer med at innholdet har totalverdi på 1055 kroner, skal innholdet ha en totalverdi på...1055 kroner.

Selvfølgelig! Det er jeg helt enig i. Men jeg klarer bare ikke skjønne hva de skal fylle den opp med som kunne kostet det til sammen i løpet av 24 dager, med de prisene de har. Men jeg er helt enig, jeg mener selvfølgelig at kicks har begått en feil her. Og jeg forsvarer dem ikke på noen som helst måte. Jeg bare syntes at det er logisk at det ikke er masse dyre ting i den. Men den skulle aldri vært solgt, og jeg mener ikke å høres kjip ut.

• Liker 2
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Haha nå er hele veggen min på facebook helt full av linker til saken i VG, bortsett fra èn som klager over prisen på flis :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig! Det er jeg helt enig i. Men jeg klarer bare ikke skjønne hva de skal fylle den opp med som kunne kostet det til sammen i løpet av 24 dager, med de prisene de har. Men jeg er helt enig, jeg mener selvfølgelig at kicks har begått en feil her. Og jeg forsvarer dem ikke på noen som helst måte. Jeg bare syntes at det er logisk at det ikke er masse dyre ting i den. Men den skulle aldri vært solgt, og jeg mener ikke å høres kjip ut.

Og hvorfor vil kicks gå i underskudd med dette? Man betaler 299 for en kalender, og innholdet er verdt over 1000 kr. Det blir ganske mye i mellomlegg når såpass mange kjøper kalenderen. Nå kostet tydeligvis ikke innholdet 1000 kr, så da slapp de det. Eller, kompensasjonen til alle som kjøpte kalenderen blir vel en stor nok utgift.

Anonym poster: 4f48c24dbd0f180d7046aae620d59556

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Nei jeg er enig med deg altså, men jeg skjønner at enkelte kan bli skuffet når 19 av lukene inneholder ting du kan få gratis, to av lukene er tomme og tre av lukene inneholder verdikuponger som kun gjelder om du kjøper for 1800kr

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...