Gjest Stjerner og planeter Skrevet 26. november 2012 #1 Del Skrevet 26. november 2012 Man kan da fint ha lange bein fordet! Kommer an på forholdet mellom bein og overkropp. Du har en attraktiv leg-to-body ratio forholdet mellom overkropp og underkropp vil alltid vera det same. Navlen er det midterste punktet på kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10ne Skrevet 26. november 2012 #2 Del Skrevet 26. november 2012 forholdet mellom overkropp og underkropp vil alltid vera det same. Navlen er det midterste punktet på kroppen. Ikke alltid... http://www.google.no/imgres?q=leg-to-body+ratio&um=1&hl=en&tbo=d&biw=1366&bih=617&tbm=isch&tbnid=MmZ6XypOr9rMrM:&imgrefurl=http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/blog/300/344555.page&docid=-ThpdyyeCim3-M&imgurl=http://i1231.photobucket.com/albums/ee510/mm3132/CopyofLegtobodyRATIO.jpg&w=479&h=308&ei=Xm-zUPfaEuT74QTdgoDoBg&zoom=1&iact=hc&vpx=154&vpy=156&dur=3868&hovh=180&hovw=280&tx=154&ty=122&sig=118177419690152334908&page=1&tbnh=133&tbnw=207&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:1,s:0,i:84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 26. november 2012 #3 Del Skrevet 26. november 2012 forholdet mellom overkropp og underkropp vil alltid vera det same. Navlen er det midterste punktet på kroppen. Stemmer faktisk ikke, det kan variere veldig. Du skal bare se meg og søsteren min ved siden av hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 26. november 2012 #4 Del Skrevet 26. november 2012 forholdet mellom overkropp og underkropp vil alltid vera det same. Navlen er det midterste punktet på kroppen. Så vidt jeg vet er vi "delt" med et forhold som ligger nær det gylne snitt. Altså at avstand opp til navlen er 1.618(...) ganger lengre enn avstand fra navlen og opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest + Carnage + Skrevet 26. november 2012 #5 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Så vidt jeg vet er vi "delt" med et forhold som ligger nær det gylne snitt. Altså at avstand opp til navlen er 1.618(...) ganger lengre enn avstand fra navlen og opp. Høyden din delt med 1.61 er ca høyden din opp til navelen. Høyden opp til navelen din ganget med 1.61 er ca høyden din. Endret 26. november 2012 av + Carnage + Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 26. november 2012 #6 Del Skrevet 26. november 2012 Ja, eg og har lært i matematikktimen at kroppen er i strorden 1.61 (det gyldne snitt), men eg fann denne http://www.aiwaz.net/vitruvian-man/a6 og der står det vel vitterlig på punkt 3 at navelen er midtpunktet? det kan jo faktisk vera så enkelt at dei berre seier det er nidten for å sleppa å forklara det gyldne snitt....Jaja, poenget mitt var at forholdet mellom underkropp og overkropp vil vera det same. Din kropp er bygd opp etter det gyldne snitt. Du kan ikkje samanlikne søskena dine. (eg vart grådig usikker no....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 26. november 2012 #7 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Høyden din delt med 1.61 er ca høyden din opp til navelen. Høyden opp til navelen din ganget med 1.61 er ca høyden din. Ja, det er også riktig (Bortsett fra at det skal være 1.62 om du bruker bare to desimaler). Definisjon på det gyldne snitt er at: (a + b) / a = a / b = det gyldne snitt Det vil si: lengde totalt / lengde opp til navlen = lengde opp til navlen / lengde over navlen = det gyldne snitt Endret 26. november 2012 av Gud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 26. november 2012 #8 Del Skrevet 26. november 2012 Det gylne snitt = idealmennesket. Nyttig innenfor kunst osv, men stemmer ikke alltid med det virkelige liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest + Carnage + Skrevet 26. november 2012 #9 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Ja, det er også riktig (Bortsett fra at det skal være 1.62 om du bruker bare to desimaler). Definisjon på det gyldne snitt er at: (a + b) / a = a / b = det gyldne snitt Det vil si: lengde totalt / lengde opp til navlen = lengde opp til navlen / lengde over navlen = det gyldne snitt Håper du mener Endret 26. november 2012 av + Carnage + Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 26. november 2012 #10 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Håper du mener Nei, jeg mener akkurat det jeg sa.Nå blir dette litt (veldig) off topic, men... Det der er bare et tall (riktig tall for all del). Hvis du bruker definisjonen: (a+b) / a = a / b = det gylne snitt La a = 1, og vi har 1 / (det gylne snitt - 1) = det gylne snitt Det blir en andregradsligning som gir svaret (avrundet) 1.618 Hvis du leser litt mer på den wikipedia-artikkelen finner du det sikkert Endret 26. november 2012 av Gud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 26. november 2012 #11 Del Skrevet 26. november 2012 Så vidt jeg vet er vi "delt" med et forhold som ligger nær det gylne snitt. Altså at avstand opp til navlen er 1.618(...) ganger lengre enn avstand fra navlen og opp. Så vidt du vet? Er ikke du konstruktøren da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 26. november 2012 #12 Del Skrevet 26. november 2012 Så vidt du vet? Er ikke du konstruktøren da? Prøver å være litt ydmyk da, vet du Ellers får jeg spørsmål som "Kan du bygge en mur som er så høy at du selv ikke klarer å klatre over den?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 26. november 2012 #13 Del Skrevet 26. november 2012 Prøver å være litt ydmyk da, vet du Ellers får jeg spørsmål som "Kan du bygge en mur som er så høy at du selv ikke klarer å klatre over den?" Nå beveger vi oss vel grundig over i offtopicland, men nå kom jeg på en episode fra Twilight Zone fra 80 tallet. Der din nemesis blir "utsatt" for en slik oppgave. Det endte ikke bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå