Gå til innhold

Efraringer med Nutrilett, Noka ol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse shakene?

Jeg har prøvd meg nå på nutrilett med sjokolade og Noka med jordbær.. Synes nutrilett sjokolade er kjempegod, og har problemer med å begrense meg til bare en shake om gangen, mens noka jordbær synes jeg bare smakte plastikk:S

Er det noen her som har smakt de andre smakene av disse merkene, og hva synes dere smakte godt?

Og hvordan ble resultatet av dietten? Gikk dere ned, og ble dere der? Eller la dere på dere til mer enn dere i utgangspunktet veide?

Anonym poster: 24fadd43ad62e8396a99930bd07e7c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo måltidserstattere, og er flotte til å bytte ut måltider med. Har selv prøvd å gå på flere slike dietter, men i lengden er det altfor få kalorier.

Gikk ned 10 kilo med et magert kosthold, hvor jeg byttet ut noen måltider med Noka, Nutrilett o.l. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo måltidserstattere, og er flotte til å bytte ut måltider med. Har selv prøvd å gå på flere slike dietter, men i lengden er det altfor få kalorier.

Gikk ned 10 kilo med et magert kosthold, hvor jeg byttet ut noen måltider med Noka, Nutrilett o.l. Lykke til :)

Takk:) dette gjør jeg også nå... Prøver hvertfall:)

Men hva med smaken? Hvem var best synes du?

Anonym poster: 24fadd43ad62e8396a99930bd07e7c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo måltidserstattere, og er flotte til å bytte ut måltider med. Har selv prøvd å gå på flere slike dietter, men i lengden er det altfor få kalorier.

Gikk ned 10 kilo med et magert kosthold, hvor jeg byttet ut noen måltider med Noka, Nutrilett o.l. Lykke til :)

Gikk du opp igjen etter du kuttet ut shakene?

Selv vurderer jeg å bytte ut et måltid om dagen med en shake på permanent basis, etter fullført kur :)

Anonym poster: 24fadd43ad62e8396a99930bd07e7c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike shaker/barer er helt idiotisk. Du får IKKE i deg det du trenger over tid med disse. De er fulle av kunstig dritt. Ordentlig mat inneholder stoffer man ikke har puttet oppi disse shakene. Å bytte ut ordentlig mat med slikt tull på permanent basis er bare helt feil. Hvorfor skal du gjøre noe slikt? Et mat!

Anonym poster: 09595ab174799fb34727f340e8067d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike shaker/barer er helt idiotisk. Du får IKKE i deg det du trenger over tid med disse. De er fulle av kunstig dritt. Ordentlig mat inneholder stoffer man ikke har puttet oppi disse shakene. Å bytte ut ordentlig mat med slikt tull på permanent basis er bare helt feil. Hvorfor skal du gjøre noe slikt? Et mat!

Anonym poster: 09595ab174799fb34727f340e8067d5e

Blah blah blah......... Jeg har lest de 10talls med lignende kommentarer om dette tidligere...

Det interresante er at siden jeg begynte på de så har jeg hatt mer energi, mer livsgnist, bedre humør og bedre konsentrasjonsevne enn jeg har hatt på mange år. Så dette kommer til å bli en permanent del av kostholdet mitt!

Jeg har endelig fått den effekten jeg håpet jeg skulle få når jeg for et par år siden virkelig begynte å tenke over hva jeg puttet i kroppen! Overskudd =)

Anonym poster: 24fadd43ad62e8396a99930bd07e7c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Memories

Blah blah blah......... Jeg har lest de 10talls med lignende kommentarer om dette tidligere...

Det interresante er at siden jeg begynte på de så har jeg hatt mer energi, mer livsgnist, bedre humør og bedre konsentrasjonsevne enn jeg har hatt på mange år. Så dette kommer til å bli en permanent del av kostholdet mitt!

Jeg har endelig fått den effekten jeg håpet jeg skulle få når jeg for et par år siden virkelig begynte å tenke over hva jeg puttet i kroppen! Overskudd =)

Anonym poster: 24fadd43ad62e8396a99930bd07e7c57

Pass bare på at du ikke går i matfella når du er ferdig på kuren. Har ei venninne som gikk på nutrilett shaker i en måned eller noe. Gikk fint og hun gikk ned endel kilo. Hun pratet mye om at når hun var ferdig skulle hun ikke spise frukt, tyggis, godteri, brød, potet eller noe slikt. Og hun kunne ikke spise kjøttstykker som var større enn størrelsen på handflata hennes. Etterpå må man være ekstremt nøye med hva man spiser for å klare å opprettholde dette og ikke gå i fella med å "belønne/unne" seg selv med divsere for at man har vært så flink med shakene. Venninna mi klarte ikke dette og nå veier hun sikkert mer enn i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blah blah blah......... Jeg har lest de 10talls med lignende kommentarer om dette tidligere...

Det interresante er at siden jeg begynte på de så har jeg hatt mer energi, mer livsgnist, bedre humør og bedre konsentrasjonsevne enn jeg har hatt på mange år. Så dette kommer til å bli en permanent del av kostholdet mitt!

Jeg har endelig fått den effekten jeg håpet jeg skulle få når jeg for et par år siden virkelig begynte å tenke over hva jeg puttet i kroppen! Overskudd =)

Anonym poster: 24fadd43ad62e8396a99930bd07e7c57

Og hva var det du spiste FØR du begynte med denne ikke-maten, da? Om du trøkte i deg dritt eller spiste to agurkskiver på et rugsprø, så er det klart du hadde dårlig energi...

Du kan helt fint få overskudd og energi med ordentlig mat. Bedre økonomi og helse også...

Anonym poster: 09595ab174799fb34727f340e8067d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass bare på at du ikke går i matfella når du er ferdig på kuren. Har ei venninne som gikk på nutrilett shaker i en måned eller noe. Gikk fint og hun gikk ned endel kilo. Hun pratet mye om at når hun var ferdig skulle hun ikke spise frukt, tyggis, godteri, brød, potet eller noe slikt. Og hun kunne ikke spise kjøttstykker som var større enn størrelsen på handflata hennes. Etterpå må man være ekstremt nøye med hva man spiser for å klare å opprettholde dette og ikke gå i fella med å "belønne/unne" seg selv med divsere for at man har vært så flink med shakene. Venninna mi klarte ikke dette og nå veier hun sikkert mer enn i utgangspunktet.

Ja, jeg er litt redd for det, men jeg håper jeg skal klare å holde meg i skinnet:) jeg tenkte også å fortsette med en shake eller to om dagen, så da vil jo det være med på å begrense kcal-inntaket bare det alene.. Den største utfordringen for meg blir helt klart søtsaker, så jeg håper at jeg skal miste søtsugen iløpet av et par uker med shakes.

Anonym poster: 24fadd43ad62e8396a99930bd07e7c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva var det du spiste FØR du begynte med denne ikke-maten, da? Om du trøkte i deg dritt eller spiste to agurkskiver på et rugsprø, så er det klart du hadde dårlig energi...

Du kan helt fint få overskudd og energi med ordentlig mat. Bedre økonomi og helse også...

Anonym poster: 09595ab174799fb34727f340e8067d5e

Før spiste jeg godt og variert, fisk, kylling, nøtter, grønnsaker, linser, bønner osv.... Jeg ble mer opplagt av det, men jeg fikk ikke det samme overskuddet som jeg har hatt etter jeg har drukket shakene.

I tilleg så er både tid, økonomi og plass noe som begrenser matlagingsmulighetene mine, så det bidrar å minke på stress også når jeg ikke trenger å styre slik med maten.

Anonym poster: 24fadd43ad62e8396a99930bd07e7c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvordan du bruker de.

Dersom du bare spiser noka/nutrilett måltider, i 2 måneder, for å legge bort alle, og erstatte de så med vanlig mat, vil du nok gå opp igjen ja.

Jeg vil anbefale deg å finne en mellomting. Ha 4-6 måltider daglig, og erstatt halvparten av måltidene med nokadietten.

Jeg blir veldig mett av nokadietten, og holder i massevis.

Har til nå gått ned 10 kg. Men jeg spiser ikke bare Noka.

Jeg spiser shake hver dag til frokost, men ellers varierer det. De dager jeg har ordentlig middagsmat spiser jeg gjerne 2 shaker ila. dagen, og kanskje 2 barer, som mellommåltid. Andre dager spiser jeg en stor lunsj, og til middag har jeg spaghetti bolognese (perfekt å ha med på jobb). Jeg tror det er lurt å telle kalorier å ligge mellom 1300-1600 kcal, og bruke måltidserstattere på noen av måltidene. Men det er dumt å hoppe rett på, og rett av. Man bør gå fra å ha 3 av dagens måltider med noka, til 2, og deretter til 1.

De er magre på kalorier (ca 200 per måltid) og mye er godt.

Mine erfaringer er at jordbær og blåbær er ikke gode. Vaniljen er helt ok, men ikke særlig god. Sjokoladeshaken er god. Og dersom du blander sjokolade og vanlije sammen, kjører i blender noen sekunder, så er det HIMMELSK!!!!!

Jeg likte godt spaghetti bolognese av noka, og kyllingnudlene. (Men etter min mening må de kokes og ikke "rett i koppen" variant. Nudlene er også gode med egg, eller kylling til.

Confect barene er best på vinterstid. Og nyter de gjerne som Lørdagsgodis.

Crisp barene (av eple og jordbær) er gode. Men liker de best på sommeren, fordi de er friske og søte.

Sjokolademusli er også god, demper virkelig søtsuget!!!!

Jeg er veldig glad i nokaprodukter, og anbefaler de! Anbefaler ikke å bare basere hele kostholdet på nokadietten over lengre tid, men tror det er sunt å balansere med ordentlig mat, og generelt ett godt kosthold.

Likevel kunne jeg gå 2-3 dager på bare nokaprodukter når jeg har det travelt. Skjedde f.eks. i forbindelse med flytting og mye jobbing..

Jeg fikk mye mer energi, og lengre og bedre dager. Er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...