Gå til innhold

tips til festlig status på facebook ang graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yupp, som overskrifta seier, eg treng tips til korleis publisere at vi skal ha baby i februar, uten klein stemning?

Vi hadde egentlig ikkje tenkt å skrive noke på fb, men siste veka har vi oppdaga at vennar(som vi ser skjeldan) og bekjente, ikkje veit om graviditeten. Sidan eg er i veke 22 og startar og sjå ganske gravid, evt feit ut, tenkte vi at det er like greit å publisere på fb..

Likar ikkje å legge ut ul - bilde og anna klisjeri, berre ei litt morsom vending der folk synest det er litt morsomt, men ikkje kleint..

Tips?

Anonym poster: 2de57c4874e10b48047745aa39265ff5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bekjent la ut et bilde av en enkelt bolle i stekovnen.

Anonym poster: 10376a8d79c225431b4f10d98ee61620

• Liker 13
Gjest "gjest"
Skrevet

1. Legg en bolle i ovnen.

2. Ta bilde av bollen i ovnen.

3. last opp på FB.

4. Fortelle meg deretter hvordan reaksjonen på ideen ble.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det hadde vore noke ja! Takk for tipset! :)

Skrevet (endret)

En kollega la rett og slett ut et smil (og så var det noen som gjettet og kommentarene strømmet på)...

Men det kan jo bli så ullent at ingen forstår det, og da er jo noe av poenget borte.

Jeg har pønsket ut en morsom status til FB selv, om folk som ikke kan begrense seg (venter nummer fem). Så lenge det er litt humor, eller i hvert fall ikke så veldig mange "verdens lykkeligste :hjerte: :hjerte: :hjerte: elsker mann og lillenussebaby :hjerte: " så går det vel greit?

Endret av Mafalda
  • Liker 1
Skrevet

ei jeg vet hvem er, la ut "Hvis noen lurer; NEI, jeg har ikke blitt feit. Jeg har blitt gravid. Sånn!"

Kanskje ikke det morsomste, men ble ikke den typiske med "Jeg og *** venter en liten prins i Februar! Jeg og pappaen din elsker deg <3 <3 <3 " Urk.

• Liker 7
Skrevet

1. Legg en bolle i ovnen.

Hvorfor gjentar du et tips noen andre allerede har gitt???

• Liker 4
Gjest "gjest"
Skrevet

Hvorfor gjentar du et tips noen andre allerede har gitt???

Du, jeg såg det ikke før jeg hadde postet.
  • Liker 4
Skrevet

Likte den med bollen, skal høre med mannen først, han blir så fort flau! TS

Skrevet

Jeg syns det er mer kleint når folk bare setter et smilefjes på statusen sin, framfor å skrive at arveprinsen ankommer da og da. For meg blir det bare et patetisk forsøk på oppmerksomhet som jeg aldri gidder og kommentere.

• Liker 13
Skrevet

Ikke bruk bolle i ovnen-tipset. Det er superkleint og kjempeklisjé. Blir flau inni meg hver gang jeg ser det.

Anonym poster: 9ddc249bd39f976447bc064f14ab5c1e

• Liker 5
Skrevet

Ikke bruk bolle i ovnen-tipset. Det er superkleint og kjempeklisjé. Blir flau inni meg hver gang jeg ser det.

Anonym poster: 9ddc249bd39f976447bc064f14ab5c1e

Enig. Ser det relativt ofte også.

Anonym poster: 3a29f5d2bf90c39e7c4df0092c88ac3e

Skrevet

Den med teikninga var morsom!

Skrevet

Hvis du har lyst til å prøve å få til noe som ikke er klein bør du kanskje tenke ut noe selv? Noe som passer til deg og situasjonen du er i. For å kopiere ting som andre har gjort før (bolle i ovnen f.eks) er ofte kleinere enn å bare skrive at du er gravid ;)

Dessuten må det jo ikke være "Mamma gleder seg til nusseprinsen presser seg vei ut av min vagina i februar" - det er da mulig å offentliggjøre at en er gravid på en smakfull måte?

• Liker 1
Skrevet

Bare lat som om du ikke har facebook og lever i det virkelige liv. Hva gjorde folk før de fikk facebook? Jo de lot jungeltelegrafen gjøre jobben, og de som ikke fikk det med seg, fikk ikke det med seg. Helt fint det, alle trenger ikke vite alt, alltid. Sett heller et fint bilde i lokalavisa når barnet er født.

Anonym poster: d506f526d326e6fde97a93cf75953c98

• Liker 4
Skrevet

Jeg og samboern fant bare et bilde på google med en flyvende stork som vi lastet opp på facebook :)

Anonym poster: 245adb35a8529b53da316a18924cf843

Skrevet

Du kan skrive 1+1=3 <3

• Liker 1
Gjest Memories
Skrevet

Legg ut et bilde av et babyplagg i blått/rosa ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...