Gå til innhold

Til ettertanke og inpirasjon..... spesielt til katteeiere

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Tiillater meg herved å "leke" litt med følelsene deres, folkens.

Lytt til teksten og vær der sammen med meg et lite øyeblikk.

- bildet har jeg denne gangen lånt fra en blogger med et hjerte.

Siden hans her her.

Lytt, scroll ned, se henne inn i øynene og tenk......

Alexander-Kan-Istanbul-Cat-Photography02.jpg

En varm takk til alle som tar godt hånd om tidligere hjemløs pus :hjerte:

Lille-pus og hennes tre

Endret av Lille-pus
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der fikk du meg til felle noen tårer. Men det føles godt likevel.

Vakkert, Lille-Pus!

En tigret, en oransje og naboens grå frøken hilser til Lille-Pus og hennes tre :)

• Liker 1
Skrevet

Nå måtte jeg tvangskose min rufsete grå tiger her. For et uttrykksfullt bilde..

Anonym poster: 78d5175bc84b35a8cabccd8b94f1cad2

• Liker 2
Skrevet

Aldri tenkt på den sangen på denne måten før... skikkelig trist!

Vi har en katt her hjemme her jeg bor. Tror han ble forlatt fra eierene i vår for siden har han bodd rett utenfor husveggen vår. Supersnill og kosete monsemann. :) Inntil vi finner ut av hva som har skjedd eller finner noen som kan ta over han skal jeg og minstegutten snekre "kattehus" til han. Med isolasjon, ullteppe og ei lita matskål. Så har han et lite krypinn når været er som værst. Mannen min mener jeg er gal... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Noen flinke folk som kan "koble" det vakre bildet direkte sammen med sangen? (Slik at det ikke blir en video + et bilde). Dette vil jeg så gjerne ha lagt ut på min Facebook, har mange katte-elskere i inn- og utland som venner.

Det har blitt litt ekstra kos her i dag ;-) Min tigrete pus er nesten nøyaktig lik katten på bildet :rodmer:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det var et kjempeforslag, Dolce.

Dersom noen kan og vil så er vi flere som da vil legge de ut på FBsiden vår og dele med alle våre vnner.

- jeg er en av dem.

O også en av dem som ikke har hverken progamvare eller kunnskap om hvordan man får det til.... :sjenert:

Det har blitt ekstrakos her også i kveld.

Sangen kom på radioen i ettermiddag, og teksten sendte tankene avgårde momentant.

De måtte bare bli slik, og det måtte bare deles.... den korte stunden måtte deles med dere fordi det er så mange flotte, varme kattemennesker her inne som gjør det de makter for dem som ikke har egen stemmerett.

Ja, mine kinn var også våte der i bilen på vei hjem.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Mine foreldre tok til seg en hjemløs katt, og jeg vil veldig gjerne selv gjøre den dagen jeg får mulighet. Dessverre har jeg ikke lov til å ha katt her jeg bor nå. :(

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

ÅÅÅÅÅÅÅ! :grine:

*løper med tårer i øynene og koser på pusejenta mi som en gang har vært hjemløs*

Hun skal ihvertfall aldri ha det vondt eller bli forlatt igjen :)

PS: Jeg vil hjelpe katten på bildet!! :cry3:

Endret av Envy
  • Liker 1
Skrevet

PS: Jeg vil hjelpe katten på bildet!! :cry3:

Han er her hos meg - ihvertfall ligner han veldig på min tiger pusegutt :)

Fin "eventyrblanding"/streetmix, og kom hit som uønsket pusebarn. Jeg sparer jo stadig til rasekatt (norsk skogskatt eller Maine Coon), men ender alltid opp med "eventyrblandinger". De har ingen pengeverdi, men er vel så vakre - synes jeg. Tigergutten min er superpen, selv om han nok aldri slipper inn på en katte-utstilling.

Godnatt fra firbente og tobente :)

Skrevet

Dytter litt på denne....

Noen datakyndige som enten kan koble sammen det vakre bildet med musikken? Evt. forklare meg hvordan jeg kan gjøre det?

Skrevet

Dersom du har windows så kan du laste ned windows moviemaker gratis. Er ikke så avansert, du kan legge til flere "lag", som video, bilde, lyd eller tekst. For å få bildet til å vare hele videoen er det bare å "dra" det så langt at det dekker de minuttene musikken varer. Er bare å prøve seg fram litt. Du bør da ha sangen som mp3 eller lignende. Når du skal lagre videoen, så pass på at du ikke lagrer den i høyeste kvalitet, men det står i lagrings-feltet hvilket bruk hver kvalitet egner seg som. Har ikke pc tilgjengelig så får ikke gjort det selv.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ble faktisk ganske lei meg nå :(

Skrevet

Det ble litt tvangskosing på adoptivkreket vårt her også.

Takk, Lille-pus, for at du minner andre også på at det er så lite som skal til for å gjøre livet til en hittekatt utrolig mye bedre.

Skrevet

Her i huset har vi 9 puser som har fått en ny sjanse etter at mennesker har vært stygge mot dem. Eldstemann er 8-9 år og minstemann bare 5 uker! :) Alle sammen sender en kos og hilser til alle som vet å sette pris på sånne som dem! :catmilk:

• Liker 2
Skrevet

To fra dyrebeskyttelsen i heimen her også.

Det er katt nr 2 og 3 derfra, førstemann - den flotteste av alle - gikk ut en dag for noen år siden, og kom aldri tilbake. Jeg savner den sårt. :tristbla:

:heks:

Skrevet

Her kom det ganske mange tårer!

Har tre "hittebarn" selv, pluss en vi fant på finn.no. Alle pusene hos mine foreldre er også hittebarn, inkludert en som ble mishandlet.

Hvis noen klarer å lage en video med både sangen og bildet som noen nevnte her, deler jeg den gladelig på fb og flere steder!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...