Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Jeg har hørt så utrolig mye bra om denne foundationen, og siden jeg per nå er utenlandsk og faktisk kan gå rett innpå et eller annet apotek og kjøpe den har jeg hatt den i bakhodet. Men er den virkelig så fantastisk som makeupalley, som et eksempel, sier? Jeg så at fargeutvalget var veldig knapt, men at den lyseste kanskje kan passe meg. Tror ikke jeg bruker den til daglig da jeg garantert får et utbrudd fra helvete, men siden den skal dekke så utrolig bra er den nok perfekt når jeg vil ta knekken på acne arr og lignende =)

Så er det noen som har den og liker den/hater den? Den koster 20 euro, så er ikke allverden, men vil ikke kjøpe noe som går i søpla med en gang.

Dere kan forresten se denne videoen som demonstrerer hvor godt den dekker:

Haha, intens reklame : D

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/673257-vicky-dermablend-foundation/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg liker'n ;) Dekkevnen er som du kanskje allerede har forstått, svært god (dog vil jeg ikke si at den er riktig like dekkende som i videoen du postet... men den er likevel veldig dekkende altså!). Den legger seg fint, og finishen er heldigvis ikke for matt (men heller ikke skinnende), mer en naturlig "glød". MEN når jeg sier naturlig, så ta det med forbehold, for med tanke på dekkevnen vil den jo aldri se 100% naturlig ut på. Den ser naturlig ut til å være en foundation med så god dekkevne ;) Til hverdags synes jeg resultatet blir for dekkende, så jeg bruker den stort sett til fest (evt. når dagslyset ikke er så sterkt). Til hverdags bruker jeg den faktisk som concealer - det er den ypperlig til! Tar bare bittelitt akkurat der jeg vil dekke, og klapper det forsiktig på (ikke gni det utover, da forsvinner dekkevnen raskt, mye bedre å "dabbe" den på).

Det negative med denne foundationen, er fargeutvalget. Få farger. Den lyseste fargen, Opal, er desverre hakket for mørk for meg (men jeg er veldig lys da). Det er også det som er litt av grunnen til at jeg sjelden bruker den i hele ansiktet - når den er så dekkende, så blir det seende litt unaturlig ut når fargen er litt for mørk. Når jeg skal på fest ol. så har jeg jo gjerne litt mer solpudder, rouge (, selvbruning) og hele pakka på, så da funker det, men helst ikke i dagslys som sagt. Men hvis fargen passer deg, go for it! Absolutt en bra foundation å ha liggende ;) Bare spør om du lurer på noe mer.

Anonym poster: a6fa15c65717189684b9817eaa475b9b

Gjest BabyBlue

Tusen takk for langt og utfyllende svar! Jeg tror nok Opal hadde passet meg nå da jeg er litt solbrun, men om vinteren er jeg såkalt "fair" i huden og må som regel ha de lyseste fargene. Æsj.. et alternativ kan jo være å blande den ut med en hvitfarget dagkrem, siden den allerede er så konsentrert. Men takk for svar! Tror nok jeg kjøper den selv om fargen kan være litt feil =) Om jeg IKKE kjøper den bare vet jeg at jeg kommer til å angre uansett :fnise:

Hvordan er hudtypen din da? Er du tørr, oljete eller kombinert?

Er det meningen denne skal brukes i hele ansiktet? :overrasket: Det må jo se utrolig maskeaktig ut. Trodde den var ment for å dekke arr, blodutredelser, tatoveringer og fødselsmerker jeg..... Lurte på å finne en jeg kunnne bruke på blodutredelser på beina, men blir vel vanskelig å finne en som er mørk nok..

AnonymBruker

Jeg elsker den, og har skrevet om den her!

Dekkevnen er fantastisk, men likevel ikke maskeaktig når påført korrekt - og med F82 fra Sigma vil jeg nesten gå så langt som å påstå at den utfører mirakler. Nesten.

Anonym poster: d80d2d02f8db964be5914c1253346186

Gjest BabyBlue

Er det meningen denne skal brukes i hele ansiktet? :overrasket: Det må jo se utrolig maskeaktig ut. Trodde den var ment for å dekke arr, blodutredelser, tatoveringer og fødselsmerker jeg..... Lurte på å finne en jeg kunnne bruke på blodutredelser på beina, men blir vel vanskelig å finne en som er mørk nok..

Ja, den virker utrolig maskeaktig, men jeg har en del kvisearr i kinnene som jeg gjerne vil dekke over og da må drøyere ting settes i bruk :gjeiper: Men ja, den er altså ment til fjeset =) Uansett så er det lett å fjerne maskeeffekten så lenge man er flink til å skyggelegge og bruker blush. Antar at denne er perfekt å legge forsiktig med en buffingbørste eller beautyblender.

Mener at dermablend er et merke som produserer heldekkende sminke til slike formål som du nevner, men inngikk et partnerskap med vichy for å produsere en heldekkende foundation som "alle" kan bruke.

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg elsker den, og har skrevet om den her!

Dekkevnen er fantastisk, men likevel ikke maskeaktig når påført korrekt - og med F82 fra Sigma vil jeg nesten gå så langt som å påstå at den utfører mirakler. Nesten.

Anonym poster: d80d2d02f8db964be5914c1253346186

Den børsten har jeg jo : D Takk for svar, da kjøper jeg denne i morgon. Tihi, er så kjekt med ny sminke :fnise:

AnonymBruker

Tusen takk for langt og utfyllende svar! Jeg tror nok Opal hadde passet meg nå da jeg er litt solbrun, men om vinteren er jeg såkalt "fair" i huden og må som regel ha de lyseste fargene. Æsj.. et alternativ kan jo være å blande den ut med en hvitfarget dagkrem, siden den allerede er så konsentrert. Men takk for svar! Tror nok jeg kjøper den selv om fargen kan være litt feil =) Om jeg IKKE kjøper den bare vet jeg at jeg kommer til å angre uansett :fnise:

Hvordan er hudtypen din da? Er du tørr, oljete eller kombinert?

Jeg har noe urenheter (og endel kvisearr), men huden min er ikke oljete i det hele tatt, mer på den tørre, evt. fuktfattige siden. Har også ganske sensitiv hud med rødlige områder.

Det er ikke sånn at den er veldig mye mørkere altså, bare akkurat bittelitt for mørk. Bruker også som regel de lyseste fargene i foundation, men er også heldigvis hakket brunere nå på sommeren, og da funker den fint :-) Jeg har en liten beholder jeg har tatt litt produkt i som jeg alltid har med meg, så er jeg alltid beredt til å kunne dekke noe kjapt hvis det skulle trengs. Vil nok tro at den skal kunne dekke bra over kvisearrene dine. Et tips er at du kan påføre den med en litt fuktig kost/svamp i mesteparten av ansiktet (for at det skal se hakket mer naturlig ut i mesteparten av ansiktet, den vil likevel dekke bra), også heller bare påføre vanlig/dabbe på akkurat i kinnene eller der du vil ha ekstra dekkevne, så blir det et jevnt og bra resultat!

Hvis du kjøper, må du si fra hva du synes! Jeg blir jo spent på dine vegne her, hehe ;-)

Anonym poster: a6fa15c65717189684b9817eaa475b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...