AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Har sett en del gamle tråder, men tenkte at siden hårfjerningsteknologien og kunnskap (forhåpentligvis) går fremover, så kunne jeg starte en nye tråd for alle som styrer litt med hårfjerning. Selv syns jeg det er både irriterende å bruke tid på, og til tider vanskelig å finne ut hva jeg skal gjøre. Jeg har anlegg for monobryn, så plukker med pinsett stortsett hver dag uten at det blir perfekt. I tillegg har jeg mye dun på kjevebeinet og opp mot kinnskjegget, som jeg prøver å bekjempe med en sånn sak som ligner sandpapir for ansiktet. Dette tar imidlertid evigheter, og gjør at huden blir ru å ta på. Det verste for min del er likevel noen mørke, lange hår på en ellers ganske diskre føflekk over leppen. Jeg har nappet, men det er akkurat som om de mørke hårene har spredt seg utover til å bli flere etter jeg begynte på det, så nå bruker jeg sandpapirsaken. Men jeg blir så sår, og får små kviser, i tillegg til at jeg ikke får hårene helt bort før jeg må gi meg! Argh! Er det noen som har tips og råd til hva som funker og hva som absolutt ikke funker? Eller bare vil dele sine erfaringer? Skulle gjerne kunne dratt på festival uten å bekymre meg for hår som spruter ut overalt når jeg ikke har tilgang på skikkelig bad og speil til å fjerne det... Anonym poster: 3157b8ddb446d10b16d67e2bfe5d3207
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 MySpringIt (eller en lignende de har på bl.a. Cubus http://makeupmorsels.wordpress.com/2011/01/29/put-a-spring-in-your-step-with-the-my-spring-it/ Anonym poster: 15446f542ee3de69f0e61de57036f396 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Har du prøvd hårtrimmeren til Depend? Funker fjell Anonym poster: 37d0a01dd35b9c36cc0c604cd4a07448
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Laser. Pass på at du går til en klinikk som bruker diodelaser og ikke IPL-"laser". Anonym poster: ba63b2e81ea7e52e2ef2c910c67b1a9c 2
loffen Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 *mine innlegg* Jeg har masse hvite tynne hår oppover kjevene og lurer på om det sandpapir-saken gjør at de blir mørke og stive når de vokser ut igjen? Har så lyst til å prøve det. Hårene lyser jo opp i sola om sommeren når man blir brun.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 Har også samme problem, gitt. Spesielt det ene mørke, lange håret i føflekken! Skjønner ikke greia, jeg. Anonym poster: b21b3370ad709548056a243b40407d26
MalloryK Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Føflekker ja. Uff, det stikker ut. Jeg har en som er forferdelig, den er helt flat, og det vokser lange stive svarte hår ut av den. Må vel nappe annenhver dag. Forresten vokset jeg ansiktet for en uke siden. Det var ikke vondt. Men barten har vokst ut igjen, den må jeg nappe daglig. Vet ikke hvordan det ser ut ellers i fjeset, jeg vil ikke se heller. Det er noe dritt å være brunette.
Glorya82 Skrevet 22. juni 2012 #9 Skrevet 22. juni 2012 Er det ikke noe med at hårene må nappes eller fjernes riktig vei? Ellers kan de vokse ut feil og i værstefall stå rett ut i stede for å legge seg ned om dere skjønner hva jeg mener? Hva er i så fall riktig vei?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 TS her. Jeg har ikke prøvd sandpapirgreien så lenge, er også litt redd for stivere hår, men virker som det er tryggere enn barbering i hvertfall (det skal jeg aldri gjøre). Blir litt ru i huden, men prøver å bare ta litt om gangen, i håp om at jeg først og fremst tynner ned hårene uten å gnure de helt av, av frykt for stubber. Skulle gjerne prøvd laser, men har ikke råd, og har heller ikke lyst å si til samboeren at jeg er så hårete at jeg har tenkt å bruke masse penger på det, vil helst bare late som problemet ikke eksisterer. Også går det vel ikke an å bruke laser på føflekker? Har lurt på å få formet øyebrynene med treading på profesjonell salong, det er jo ikke så dyrt. Men vokser det saktere ut enn etter vanlig napping, eller er det bare det at det er mindre vondt og raskere som er tingen? Får man forresten kjøpt voksstrips som kan ta mellomrommet mellom øyenbrynene i en jafs? Er så lei av å nappe, men har også angst for voksstrips etter å ha måtte skrape voksrester av låret i en evighet sist jeg prøvde meg å veet sine kaldvoksstrips for bena - vil ikke ha seig, rosa masse hengende bom fast i ansiktet! Anonym poster: 3157b8ddb446d10b16d67e2bfe5d3207
Gjest Uanonymbruker Skrevet 25. juni 2012 #11 Skrevet 25. juni 2012 TS her. Jeg har ikke prøvd sandpapirgreien så lenge, er også litt redd for stivere hår, men virker som det er tryggere enn barbering i hvertfall (det skal jeg aldri gjøre). Blir litt ru i huden, men prøver å bare ta litt om gangen, i håp om at jeg først og fremst tynner ned hårene uten å gnure de helt av, av frykt for stubber. Skulle gjerne prøvd laser, men har ikke råd, og har heller ikke lyst å si til samboeren at jeg er så hårete at jeg har tenkt å bruke masse penger på det, vil helst bare late som problemet ikke eksisterer. Også går det vel ikke an å bruke laser på føflekker? Har lurt på å få formet øyebrynene med treading på profesjonell salong, det er jo ikke så dyrt. Men vokser det saktere ut enn etter vanlig napping, eller er det bare det at det er mindre vondt og raskere som er tingen? Får man forresten kjøpt voksstrips som kan ta mellomrommet mellom øyenbrynene i en jafs? Er så lei av å nappe, men har også angst for voksstrips etter å ha måtte skrape voksrester av låret i en evighet sist jeg prøvde meg å veet sine kaldvoksstrips for bena - vil ikke ha seig, rosa masse hengende bom fast i ansiktet! Anonym poster: 3157b8ddb446d10b16d67e2bfe5d3207 Veet har strips for resten av kroppen også, ikke bare legger.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #12 Skrevet 25. juni 2012 Er det ikke noe med at hårene må nappes eller fjernes riktig vei? Ellers kan de vokse ut feil og i værstefall stå rett ut i stede for å legge seg ned om dere skjønner hva jeg mener? Hva er i så fall riktig vei? Napping skal gjøres med vokseretningen. Voksing skal gjøres rett mot vokseretningen. Anonym poster: ba63b2e81ea7e52e2ef2c910c67b1a9c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #13 Skrevet 27. juni 2012 Veet har strips for resten av kroppen også, ikke bare legger. Har du prøvd disse? Er de bedre enn de til kroppen mtp at voksen ikke blir liggende igjen på huden? Anonym poster: 3157b8ddb446d10b16d67e2bfe5d3207
Gjest mari kontrari Skrevet 24. september 2012 #14 Skrevet 24. september 2012 Gammel tråd, ser jeg, men siden det alt inneholder litt nyttige tips hiver jeg meg inn for å spørre om noen har tips til øyenbrynsvoksstrips som funker bra? (Bra = hår borte, hud fortsatt der)
Gjest BabyBlue Skrevet 24. september 2012 #15 Skrevet 24. september 2012 Spring it er genialt, men av og til kan det få tårene til å renne xD Gjelder å nappe fort.
Marikke Skrevet 24. september 2012 #16 Skrevet 24. september 2012 Den springit-en må jeg prøve! Ellers pleier jeg å bruke threading på kinn, hake og overleppe. Litt plunder å få det til i begynnelsen, men veldig lettvint og greit etter hvert. Krever bare sytråd. Det finnes mange fine videoer på youtube som viser hvordan det skal gjøres.
Gjest mari kontrari Skrevet 27. september 2012 #17 Skrevet 27. september 2012 Får man kjøpt den springit-saken i butikk i Norge? Fant ikke på Cubus her (så det var nevnt). Og går den greit til øyenbryn, eller kan man ende opp med ett og et halv bryn i stedenfor to pene?
Gjest BabyBlue Skrevet 27. september 2012 #18 Skrevet 27. september 2012 Får man kjøpt den springit-saken i butikk i Norge? Fant ikke på Cubus her (så det var nevnt). Og går den greit til øyenbryn, eller kan man ende opp med ett og et halv bryn i stedenfor to pene? Tror kicks skal ha den
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #19 Skrevet 27. september 2012 Jeg kjøpte nettopp på kicks, så de har den der. Kosta rett over 100kr, tror jeg. Anonym poster: de83c0dbd2d2f0c866bc99eaaaa01766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå