Zoë Castillo Skrevet 19. juni 2012 #1 Del Skrevet 19. juni 2012 Uten å måtte tenke på sunnhet/overlevelse/næringsstoffer, hvilke 5 matvarer skulle du tatt med deg på en øde øy? Hvilke 5 matretter? Vann kan du drikke ubegrenset av. Ikke gruble, skriv det første du tenker at hadde vært godt! Min matvareliste: - grønne oliven - blåmuggost - stratos - lilla druer - hvitost Min matrettliste: - gratinerte kamskjell - paprikapotetgull og dip - nachos - helstekt laks - hjemmelaget pizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 19. juni 2012 #2 Del Skrevet 19. juni 2012 Hamburger. Biff. Sushi. Andebryst. Pizza. Hamburger fordi det er noe du kan gjøre et utall variasjoner på, samt at det er relativt sunt. Biff fordi det er en høyprotein kilde og som burger, så kan man variere mye. Sushi fordi det er friskt, lett og godt. Andebryst fordi det er en av mine favorittråvarer og jeg elsker smaken, samt at andebryst er kompatibel med så innmari mange forskjellige smaker. Pizza fordi det er kjapt og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Del Skrevet 19. juni 2012 Med tanke på at det er en øde øy så er det lite sannsynlighet for at det er noen mulighet for å få varmet opp maten på en komfyr. Så en må ta til takke med mat som kan spises varm som kald, i fall en ikke får til å gjøre opp ild. Følgelig: - Boksmat, lapskaus på boks feks. kan spises varm som kald - Posemat som varmer seg opp av seg selv når man tilsetter vann - En Freia Melkesjokolade, fordi det er et lite stykke Norge Det er egentlig det jeg kommer på som er kjekt å få med. Posemat og boksmat fordi det garantert finnes insekter der som sannsynligvis vil formere seg i maten hvis den ikke er skjermet mot de ytre forhold på en eller annen måte. Anonym poster: a3f1350466530bbec3ef92bd65d460f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. juni 2012 #4 Del Skrevet 19. juni 2012 Matvarer: - grovt brød - fetaost - vannmelon - cola light - jarlsbergost Matretter: - komle - kjøttkaker - spaghetti bolognese - pizza campagnarde - brown butter parmesan chicken - caramel chicken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 19. juni 2012 #5 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Matretter: Pizza (fortrinnsvis margherita med top notch tomatsaus og ost) Hvitvinsdampede blåskjell Nylaget pasta med nylaget pesto Fransk fiskesuppe/-gryte med safran og med masse forskjellige fisk og skalldyr, som f.eks. sjøkreps, hjerteskjell, piggvar ...), med aïoli til Tom kha gai Ingredienser: Bonito-tunfisk Sjøkreps Kapers på salt (Nesten overmoden) brie de Meaux (eller muligens gorgonzola piccante, vellagret comté, eller parmesan i stedet for) Skikkelig hengt/mørnet entrecôte av okse, eller eventuelt ytrefilet av hjort Norske asparges Norske jordbær Steinsopp Hvite trøfler Haha, det var litt vanskelig å stoppe etter fem. Endret 19. juni 2012 av Ludovie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle de Jour Skrevet 19. juni 2012 #6 Del Skrevet 19. juni 2012 Matvarer (ignorerer alt som har med tilgjengelighet til kjøkken og andre praktiske greier å gjøre) Asparges Jordbær Champagne Ost - vanskelig å velge én, men chèvre har høy stjerne Salmalaks Matretter Sushi Grillede kamskjell Andebryst Hummer (usikker på tilberedelsesmåte) Reker på loff med alt som hører med Satser på at jeg har litt penger på kort om jeg noen gang må velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. juni 2012 #7 Del Skrevet 19. juni 2012 Matvarer : Melkesjokolade Poteter Laks Yoghurt Brokkoli Matretter: Pizza Taco Linseburgere Oreokake Tikka masalakylling med ris og nanbrød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #8 Del Skrevet 19. juni 2012 Matvarer: - grovt brød - fetaost - vannmelon - cola light - jarlsbergost Matretter: - komle - kjøttkaker - spaghetti bolognese - pizza campagnarde - brown butter parmesan chicken - caramel chicken Unnskyld meg, men kan du telle eller? Du nevnte 6 matretter... hamburger pizza kebab kylling taco Anonym poster: d1797338c57b165c8ef799b4ef25adf1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 19. juni 2012 #9 Del Skrevet 19. juni 2012 matvarer: - melkesjokolade - grønne epler - kanelknekkebrød - kokkosboller - moreller matretter: - "hjemmelaget" toro lasagne - pizza - hjemmelagde hamburgere - grøt ... og klarte ikke engang komme på en siste matrett. INGENTING mer jeg kunne tenkt meg:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Musekatt Skrevet 19. juni 2012 #10 Del Skrevet 19. juni 2012 Matvarer: Epler Sjokolade Pepsi max Vannmelon Mango Matretter: Pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter Raspeballer med korv, gulrøtter og kålrabi Kyllinggryte med ris Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy Biff med fløtegratinerte poteter og grønnsaker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 19. juni 2012 #11 Del Skrevet 19. juni 2012 Matvarer: Coca Cola Rødvin Bremykt Rundstykker Skinke Matretter: Biff med fløtegratinerte poteter, soppstuing og rødvinssaus Hjemmelaget tomatsuppe med serranoskinke og parmesan Shepherds pie (Gordon Ramsey's oppskrift) Lasagne med ruccolasalat og aioli Komper m. tilbehør *vann i kjeften* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
belle_ Skrevet 19. juni 2012 #12 Del Skrevet 19. juni 2012 Matvare: Smash med karamell. Cola. Jarlsberg. Melkesjokolade. Vodka. Matretter: Taco. Pizza. Kebab. Krabbe og reke med tilbehør. Biff av storfe enten indre eller ytrefilet med fløtegratinerte poteter, og alt av tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjertego` Skrevet 21. juni 2012 #13 Del Skrevet 21. juni 2012 Matvarer: Pepsi max Freia melkesjokolade Geitost Norske jordbær Yoghurtnøtter Matretter: Hjemmelaget pizza Kjøttkaker i brun saus Taco Kyllingsalat Komle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemumsa Skrevet 5. juli 2012 #14 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Matretter: Vafler Kebabrull Taco Pizza Kyllingsalat Matvarer: Brunost Polarbrød Sjokolade Haagen Daaz iskrem med vanilje-karamell-brownies Ost og løk potetgull Endret 5. juli 2012 av bamsemumsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 5. juli 2012 #15 Del Skrevet 5. juli 2012 Knekkebrød Jalapenioost Tyrkisk Pepper Pepsi Max Bamse-potetgull Laks+Rømme Biff m/peppersaus Frityrstekte kongereker Lasagne Salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 5. juli 2012 #16 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) jeg gjør som ts sier og tenker ikke lenger enn hva jeg vil ha og ikke hva som er praktisk og ikke. - fun light saft - pops - rekechips (av det merket jeg synes er best vel og merke) - ben and jerry is (chunky monkey typen) - sweet chilisaus - stekte nudler - stekt ris - oreokake - kokt krabbe med tilbehør - kylling/karri sandwich slik jeg får den servert på kafeen i byn Endret 6. juli 2012 av ^me^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærleik Skrevet 5. juli 2012 #17 Del Skrevet 5. juli 2012 Ingredienser: Avocado Jordbær Asparges Makrell i tomat Maiskolber Matretter: Sushi - Maki Reker med alt av tilbehør Biff med grønnsaker og soppsaus m/sopp Kyllinggryte Kylling Chop Suey ...synd det bare var fem av hver.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #18 Del Skrevet 5. juli 2012 Matvarer: sitron fennikel spinat kyllinglår sennep Matretter: saltbakt dorada (hvit fisk) kylling i hoisin-saus fra favorittstedet mitt i London indisk saag gosht (lam i spinat) sushi lammelår Anonym poster: 392914e7190a6412b612f7ebcb7ffea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 6. juli 2012 #19 Del Skrevet 6. juli 2012 Matvarer: sitron fennikel spinat kyllinglår sennep Matretter: saltbakt dorada (hvit fisk) kylling i hoisin-saus fra favorittstedet mitt i London indisk saag gosht (lam i spinat) sushi lammelår Anonym poster: 392914e7190a6412b612f7ebcb7ffea2 det er NAM!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 6. juli 2012 #20 Del Skrevet 6. juli 2012 Matretter: -salat (hjertesalat, ruccola, soltørkede tomater, cherrytomater, oliven, fetaost, agurk, paprika og sitron&olje-dressing) -Gazpacho-suppe -pizza fiorentina -biff med stekte grønnsaker -bacalao Matvarer: -vannmelon -mango -knekkebrød -hvitost -melkesjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå