Grønt blad Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Hvor i Paris er det fint å bo? Jeg ønsker å bo sentralt, gjerne med gangavstand til en del severdigheter. Hvilke områder anbefales,og hvilke bør jeg styre unna? Tar gjerne også imot hotelltips og andre Paris-tips
alexaa Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Hvor i Paris er det fint å bo? Jeg ønsker å bo sentralt, gjerne med gangavstand til en del severdigheter. Hvilke områder anbefales,og hvilke bør jeg styre unna? Tar gjerne også imot hotelltips og andre Paris-tips Jeg anbefaler å bo i Montparnasse eller 9. arrondissement. Er ikke noe særlig gangavstand mellom severdighetene. Blir nok en del metro på dere. Vi sov på hotellet relais du pre. Veldig fint og billig hotell selvom heisen er litt ekkel. Utelivet der er bra, men mange av stedene vil de ikke slippe dere inn. På de fleste stedene er de mest opptatt av single som har noe å by på til mannfolka. Nattmat er det dårlig med. McDonalds er oppe til to eller så finner du ikke noe som er døgnåpent. Dere burde ta med en turistbok med kart over de forskjellige områdene, kartet som er på hotellene viser hele Paris som gjør det vanskeligere når Paris er så stort. menneskene er veldig dårlig i engelsk, til og med de unge. All tv er på fransk. anbefaler dere å ta med en data hvis dere vil ha noe å gjøre på hotellet på kveldene osv. Lykke til !
Gjest norah Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Det er ikke gangavstand til severdigheter i Paris på samme måte som i endel andre byer - fordi de er delt opp i bydeler, og ikke rundt ett sentrum. Dermed blir du avhengig av tbane uansett hvor du bor - og man går ikke rundt heller i Paris på samme måte som i andre storbyer. Jeg har hatt hotell på Montmartre, og det gjør jeg gjerne igjen. Grei avstand til det meste med tbane, og et utrolig hyggelig område - spesielt på kveldstid. Her var det også tilgang på alt av ting som type store matbutikker med godt utvalg, apoteker etc. Ikke alle bryr seg om det, men jeg er "avhengig" av et par spesialprodukter matmessig samt vil ha frukt,sunnere matvarer enn restaurantmat 24/7, flaskevann etc. Neste gang jeg drar dit kommer jeg nok til å bo i Latinerkvarteret, ifølge ei venninne av meg som har bodd der en lengre periode er dette er veldig hyggelig område - og er visst nokså aktivt på nattestid også(om jeg ikke husker helt feil). 1
gard Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Hei Her er et Paris reisebrev som jeg laget for noen år siden http://www.gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Når det gjelder hotell - så lenge du får et hotell som ligger i nærheten av en metrostasjon burde det gå fint. Paris er en stor by så du vil mest sannsynligvis bruker metroen for å komme deg rundt :-)
Grønt blad Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2012 Takk for alle tips! Vi har bestilt hotell like ved en t-banestasjon og like ved Sacre Coeur i Montmartre. Skal lese reisebrevet ditt, gard. Erfaringsmessig er de veldig gode
murray Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Takk for alle tips! Vi har bestilt hotell like ved en t-banestasjon og like ved Sacre Coeur i Montmartre. Skal lese reisebrevet ditt, gard. Erfaringsmessig er de veldig gode Høres nesten ut som vi har bestilt samme hotell Synes det ser veldig bra ut! Gleder meg
Gjest gjest17 Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Kan også anbefale å bo i latinerkvarteret. Som de andre skriver så blir det mye metro, så heller sjekk hvor nærmeste stopp er :-)
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 I motsetning til mange andre så ville jeg ikke anbefalt å bo midt i latinerkvarteret, syns det er veldig turistifisert og lite genuint. Masete selgere som vil ha deg inn på deres restaurant, litt ala charter plasser. Men selvfølgelig så er jo mennesker forskellig, så kan hende du vil like det Plasser jeg vil anbefale Montmartre (koslig), Montparnasse (lett hvis man skal bruke metroen) og i området rundt jødekvarteret (veldig fint, med masse småbutikker). De mest sentrale plassene å bo i Paris er arrondissement 1-8, derfra kan man gå til de fleste vanlige severdigheter. Ellers vil jeg anbefale Montsouris parken hvis man vil ha piknik eller lignende Anonym poster: 82586838b45630333b9ad96222b29dd0
murray Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 Vi skal være 2 dager i Paris og det er begrenset hva vi rekker på så kort tid. Hvilke attraksjoner bør man få med seg? Har foreløpig plukket ut louvre og eiffeltårnet Planen er å ikke stresse, men plukke ut noen steder og bruke resten av tiden på å tusle litt rundt og bare kose oss. Har notert meg Montsouris-parken
Grønt blad Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 27. juni 2012 Vi skal besøke Pompidou-senteret (inneholder det nasjonale museet for samtidskunst + interessant arkitektur), louvre, Sacre coeur og saint chapelle. Høyt på lista står også De to vindmøller, kafeen der den fabelaktige Amelie fra Montmartre jobbet. Har også planer om å spasere litt i gatene, langs seinen og forbi Notre Dame, kanskje vindusshoppe litt hos de store motehusene. Vi har også fått anbefalt Musée d'Orsay (visstnok nesten bedre enn Louvre) og Bois de Boulogne (en park), samt Panthéon, men det er da begrenset hva man kan rekke, og ideelt sett ønsker vi å bare ta det med ro og gjøre det som faller oss inn der og da. Vi kommer nok ikke til å dra opp i Eiffeltårnet eller Notre Dame, da man fort må belage seg på 1,5-2 timer i kø. 1
alexaa Skrevet 29. juni 2012 #12 Skrevet 29. juni 2012 Notre dame er det lite kø på siden det er gratis inngang så er det bare å gå runda i kjerka og så ut igjen. Hender det er noe arrangementer der da det er en del kø, men da vi var der var det ikke mange der. Eiffeltårnet har en lang kø ja. men hvis du velger å ta trappene kan du slippe unna med å stå ti minutter kvarter i kø. De fleste tar heisen der du kan sikkert stå et par timer i kø..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå