Gå til innhold

Eskil vil ha nasjonal dugnad mot ekstremisme

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*FRUSTRASJONSHYL*

• Liker 3
Skrevet

Javisst.

Eskil ønsker en dugnad for å luke ut ugresset i det norske politiske landskapet.

Han sier vi må "ta debatten" overalt, på arbeidsplassene og ved kjøkkenbordet.

Men han har også sagt at man skal pålegges et "ytringsansvar". Så dette innebærer vel at det som Eskil betrakter som ekstremt, ikke bør bli ytret!

Velkommen til "mer demokrati og åpenhet", versjon Eskil.

• Liker 10
Gjest Gjest
Skrevet

Overskriften er feil, det skulle stått: "Vil ha nasjonal dugnad for politisk korrekthet" m.m. han Eskil mener jeg skal gå rundt på Grønland å hysje på alle som går rundt der og sprer hatske meninger.

• Liker 4
Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Og en fascist har blitt født...:rolleyes:

1. De som er ytrer seg = de snille.
  2. De som forhindrer ytringer og utfoldelse = de slemme, mkay.

:filer:

Hadde det norske folk hatt mot til dugnad mot ekstremisme så hadde SU og AUF for lengst vært i hardt vær. De er jo i tilegg åpent radikale og delvis paramillitante.

Folk burde seriøst ytre seg "ekstremt" mens de der liberalkommunistene/nynazistene (nazisme var sosialisme og sosilisme er nesten alltid økonomien i totalitære nasjoner) er til stede i skikkelig dugnadsånd etter min mening.

Endret av Vanemagi
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10073508

Jeg har liten sans for Tvedt og Vigrid, men samtidig så lurer jeg på hva som menes at noe er ekstremt? Har man har en annen mening som avviker betydelig fra AUF, er det da ekstrem holdning?

Det er vel akkurat det han tenker.

Jeg vil gjerne få frem disse ekstremistene, kan ikke Pedersen invitere til en debatt med dem som har et ekstremt syn på ting? Kan vi ikke få høre begge siders versjon på ting? Må de med ekstreme meninger (hva enn menes med det? synes begrepet blir misbrukt like ofte som rasist)bli latterliggjort av media, tvunget til tauset av de fleste. Hadde det ikke vært riktig å få frem disse i lyset, høre i en saklig debatt hva de egentlig mener, gjerne sammen med arbeiderpartiet, som har skreket så høyt om mer åpenhet.

Skal vi alle ta disse som ikke har riktige meninger? Skal ikke alle få mene det de vil? Det er faktisk ikke slik at de med politisk ukorrekte meninger har tanker om å ta livet av folk de har problemer med.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Eskil mener ikke vi skal hysje på de som er ekstremister, han mener vi skal ta debatten og si i mot dem. Om ingen sier i mot, blir ting bare mye verre.

Oppfordrer til å lese denne artikkelen, så kanskje dere forstår ting litt bedre:

http://www.dagbladet.no/2012/06/04/nyheter/innenriks/breivik/anders_behring_breivik/utoya/21908255/

Ja, men da må Pedersen også tåle å høre at det faktisk finnes mennesker med andre meninger enn han selv. Han må også tåle å bli sagt imot. Skal vi begynne å ta politiske debatter på arbeidsplassene i lunsjpausene kan det bli rimelig hett, da det aldri vil bli en enighet.

Jeg synes det blir feil å ta den vinklingen oss mot dem, det er vi alle sammen, bare med ulike meninger. Vi må kunne tåle å høre ulike meninger uten at noen skal knebles.

• Liker 4
Gjest avocadoen
Skrevet

Ja, men da må Pedersen også tåle å høre at det faktisk finnes mennesker med andre meninger enn han selv. Han må også tåle å bli sagt imot. Skal vi begynne å ta politiske debatter på arbeidsplassene i lunsjpausene kan det bli rimelig hett, da det aldri vil bli en enighet.

Jeg synes det blir feil å ta den vinklingen oss mot dem, det er vi alle sammen, bare med ulike meninger. Vi må kunne tåle å høre ulike meninger uten at noen skal knebles.

Har Eskil sagt at han ikke synes noe om folk som har andre meninger enn han selv? Jeg har andre meninger enn han på noen punkt, og han har ikke uttrykt på noen måte at han ikke synes at folk skal ha andre meninger. Faktisk så har han sagt at det er fint at folk har forskjellige meninger, og innenfor AUF.

Selv om han har sagt at man bør diskutere i kantina, trenger ikke du å gjøre det vet du ;)

Jeg er veldig fredelig av meg, og tar ikke debatten over alt, men om noen for eksempel sier "pass deg for svartskallene" eller at noen mener Norge er i krig mot muslimer, tar jeg debatten. Jeg tar debatten da fordi jeg ikke synes det er greit.

Eskil sier og at vi bør ta debatten, men han har ALDRI sagt at vi skal kneble de som har andre meninger, men det er viktig at man går i mot ekstreme tanker, som for eksempel sånne tanker som Vigrid har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvem bestemmer hva som er ekstreme tanker? Dette er ikke min forståelse av mer demokrati, mer åpenhet.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Paradokset er jo at dersom man ikke lar de med ekstreme meninger bli hørt, vil man sannsynligvis trigge deres opprørsbehov og aggresjon ytterligere og dermed trolig gjøre de til en enda større fare for samfunnet vårt. Det er jo også mennesker som er så til de grader på venstresida som Eskil Pedersen må sies å være som opprører dem ekstra mye. Jeg kan forstå noe av frustrasjonen selv om jeg langt i fra er en ekstremist, det koker av politisk korrekthet i Norge.

O.T må jeg bare si at det overrasker meg at Eskil traver videre i politikken, har han noe creds hos det norske folk? For meg fremstår han iallefall ikke som noen troverdig politiker, ikke har han særlig karisma heller og han fremstår som utrolig naiv.

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 9
Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10073508

Jeg har liten sans for Tvedt og Vigrid, men samtidig så lurer jeg på hva som menes at noe er ekstremt? Har man har en annen mening som avviker betydelig fra AUF, er det da ekstrem holdning?

De knytter Vigrid og "ekstreme holdninger" til 22.Juli uten at det har noen vitenskapling substans og så overser de grovt at forhold som familiestruktur, barndom og oppvekksforhold er en betydelig større faktor for hendelser av personer som dette.

Det blir som i USA der noen knytter metal-musikk til massemordere... :rolleyes:

Ironisk nok så støtter disse partiene alenemødre, assistert befruktning og statlig omsorg.

Endret av Vanemagi
  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis AP eller SV kommer på døra for å spre ekstremisme, hat og rasisme så blir det fort dugnadsånd, det skal være sikkert å visst. Selv synes jeg det er helt rett og nødvendig å være fordomsfull mot religiøse majoriteter. De som skal beskytte religiøse minoriteter velger heller å verne det abrahamittiske trossystemet, hallo?

...Lykke til med dugnaden!

AnonymBruker
Skrevet

Eskil sier og at vi bør ta debatten, men han har ALDRI sagt at vi skal kneble de som har andre meninger, men det er viktig at man går i mot ekstreme tanker, som for eksempel sånne tanker som Vigrid har.

Eskil var ferdig som politiker den dagen han politianmeldte CTG for ytringer.

• Liker 3
Skrevet

Eskil var ferdig som politiker den dagen han politianmeldte CTG for ytringer.

Neppe. Tror han har en lysende politisk karriere foran seg. Om det er fortjent kan jo diskuteres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å ha forskjellige meninger, men det er ikke greit å være rasistisk.

Det er jo dumt for eskil og co, for det er de som er de rasistiske.

• Liker 3
Gjest avocadoen
Skrevet

Det er jo dumt for eskil og co, for det er de som er de rasistiske.

På hvilken måte?

AnonymBruker
Skrevet

Han foreslår gruppemobbing mot enkeltindivider?

• Liker 3
Gjest avocadoen
Skrevet

Han foreslår gruppemobbing mot enkeltindivider?

Når har han foreslått det? Kan ikke ha hørt han sagt det?

Ryddet for kommentarer om anonymbrukerfunksjonen.

Phaedra,adm

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...