Gå til innhold

Masete hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 6 år gammel hund, som plutselig har blitt veldig masete nå som det har blitt finvær.

Eksempel 1: Vi har opp verandadøra, hunden står i line og kan bevege seg både ute og inne. Det ender opp med at hvis vi sitter inne eller holder på med noe inne, kommer den inn og pistrer og det endre med at vi tar av den båndet og den går helt inn. Men da skal den selvsagt bare ut igjen.

Eksempel 2: Vi er ute og fikser ting i hus/garasje og hunden står i et langt band sammen med oss. Den pistrer om den ikke er KLISS inntil der vi er, og om vi flytter den nærmere, legger den seg ned og pistrer og piper. Det ender med at vi ikke orker mer, og tar hunden inn mens vi fortsetter ute. Da står den og hyler inne og krafser på døra.

Hvorfor har den begynt med dette og hva kan gjøres? Vi holder på og bli gærne. Kan forøvrig legges til at hunden er frisk og fin ellers og logrer og leker seg, er i farta på tur etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan det være den er urolig fordi den er varm? Eventuelt kjeder seg?

Endret av Tabris
AnonymBruker
Skrevet

Dump den.

• Liker 5
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Spyl den skikkelig med hageslangen eller bare kaldt vann i dusjen inne og se om det hjelper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tropevarme her (ennå) så jeg tviler egentlig på det, og den peser ikke så det kan ikke være det som er problemet. Kanskje den kjeder seg, men jeg forstår ikke hvorfor den har begynt sånn nå etter å ha blitt 6 år..

AnonymBruker
Skrevet

Den vil vel på tur da.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Det er ikke tropevarme her (ennå) så jeg tviler egentlig på det, og den peser ikke så det kan ikke være det som er problemet. Kanskje den kjeder seg, men jeg forstår ikke hvorfor den har begynt sånn nå etter å ha blitt 6 år..

Schedule an MRI, a brain tumor may be pressing against his frontal lobe causing his behavioral symptoms!

What about heavy metal poisoning? Right, Taub go to the dogs home and check if that idiot is serving him food in a mercury bowl.

So you want me to steal the dogs bowl and bring it here for testing?

Noooo you idiot, that is stealing. Eat something from it, come back here and let us run your blood.

What do you want me to do?

What Chase, you've been here the longest and you can't figure that out yourself?

I guess I'll shave the dog down and search for a tick. An infection spreading to the brain might explain the symptoms.

- Fine, I'll go see if Wilson needs some help holding some cancer-infected douche-bags hand on his way to eternal darkness.

house-366.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

den kjeder seg sikkert. gå mer tur/lengre tur. gi den utfordringer så den må bruke hjernen...så blir den sliten.

AnonymBruker
Skrevet

dette var også en av mine første tanker også. Er det kun når den vil til dere e.l, eller kan den ligge å pipe i tide og utide? I så fall ville jeg tatt en telefon til veterinæren om det ikke gir seg, i tilfelle det er noe ubehag som gjør at den uffer seg.

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg tenkte umiddelbart at dette er en hund som ønsker å være UTE sammen med dere. Ergo, GÅ TUR. Dere går vel tur med den?? Mange hundeeiere som bare setter hunden ut i løpeline og tror at det er nok...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars hund som går for lut og kaldt vann!

Skrevet

Hvilken rase er det snakk om?

Det kan være løpetid i nærheten, hunden virker understimulert

den kjeder seg (igjen understimulert) ,separasjonsangst.

Først : Tøm energien ved å gå en god tur med trening innimellom -hodetrim tømmer hodet ,løp/lek tømmer kroppen. Selvfølgelig ikke mitt i solsteika,men tidlig på morgen/sen kveld da det er kjøligere.

Om en hund står bindt mye av tiden,vil den selvfølgelig kjede seg.Å stå bindt i en hage er ikke stimulanse og hunden trenger fortsatt turer + mental trening.

Om det er løpetid, ignorer da dere vil overleve.Kjøp ørepropper om dere må

Separasjonsangst -der må dere igjen tømme hunden for energi og så trene "alene hjemme" opplegg som du ville på en valp.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en litt aktiv hunderase, så den får mange lange turer i skogen og på fjellet. Tror ikke den er understimulert på turgåing nei!

Når det er nevnt løpetid her, det har jeg ikke tenkt på, det er en nabohund her den har blitt veldig var på, og det er ei tispe, det spørs om hun har løpetid for tida

-TS

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Min ble urolig når den hadde sykdom og vondt.. Det var ut og inn hele tiden

Skrevet

Er TS 100% sikker på at hunden er frisk? Endring av adferd er ofte første tegn hvis noe ikke er greit med helsen til hunden. Derfor er det greit å utelukke det først ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...