Gjest Kaxxy Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hei! Jeg gleder meg allerede enormt til sommerferien med sydenferie, at jeg har begynt å tenke på hva man bør ha med seg, huske på, gjøre.. Hva som helst! F.eks: - ta på good-mood musikk (forslag?) på en mp3 som trygt kan tas med på stranden - finn noen kule solbriller, solhatt? - husk peeling + skrubbhansker - finn en god solkrem, gjerne med tan-intensifier + uv-protector til hår? Flere forslag? Hva er must-haves for din sydentur?
Titti72 Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Gode solbriller Caps, kunne ikke klart meg uten Nakkepute til flyturen OG solsenga hvis du skal lese bøker Bøker Sekk til strandtingene
Kosemose Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Du får jo kjøpt det meste "i syden", så det er vel ingen krise om du glemmer noe. Min liste ser uansett slik ut over ting jeg prøver å huske å ta med hjemmefra før "sydentur" * Nok lesestoff! * Strandbag * Kledelige bikinier (kjipt å bruke halve oppholdet på å finne noe badetøy man føler seg ok i) * Gode strandsko/sandaler (se punktet over) * Strandkjoler med vaffelsøm øverst, som også kan brukes som skjørt - genialt å bruke når man skifter
MissStiles Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Holder akkurat på å skrive huskeliste: - badehåndkle - Ipod med masse god musikk - lesestoff (både bøker/blader) - solkrem - solbriller - gode sko og pensko - kamera Pluss masse mer som jeg ikke kommer på nå!
Gjest Kaxxy Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Du får jo kjøpt det meste "i syden", så det er vel ingen krise om du glemmer noe. Min liste ser uansett slik ut over ting jeg prøver å huske å ta med hjemmefra før "sydentur" * Nok lesestoff! * Strandbag * Kledelige bikinier (kjipt å bruke halve oppholdet på å finne noe badetøy man føler seg ok i) * Gode strandsko/sandaler (se punktet over) * Strandkjoler med vaffelsøm øverst, som også kan brukes som skjørt - genialt å bruke når man skifter Gode strandsko, ja! Hadde flipflops med sånn i mellom tåa sist, fikk skikkelig gnagsår
Sugerøret Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 *Aloe vera kjølekrem *Sysaker-inkl. saks og knapper * Idoform + imodumkomp 1
Gjest Kaxxy Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 *Aloe vera kjølekrem *Sysaker-inkl. saks og knapper * Idoform + imodumkomp genialt med sysaker! har sett slike nette småsett. sist gang i syden røk ene stroppa på favorittkjolen, skulle hatt det da! gnagsårplaster? soleksemkrem?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Plaster, smertestillende og medisin mot diare. Nål og tråd og en liten saks. Vinopptrekker!
hakunamatata Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 *Adapter til forskjellige støpsler *Joggebukse *Myggspray *Hårkur
Gjest Kaxxy Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Nok sminke og dagkrem, kanskje? Å gå tom for mineralpudder der borte, så har de kanskje ikke samme merke tilgjengelig på markedet.. Har aldri sett noen av de kjente merkene f.eks. i Tyrkia eller Kypros
yes2yes Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Nok sminke og dagkrem, kanskje? Å gå tom for mineralpudder der borte, så har de kanskje ikke samme merke tilgjengelig på markedet.. Har aldri sett noen av de kjente merkene f.eks. i Tyrkia eller Kypros Nyttig det, selvom jeg unngår å bruke annet enn mascara om det dreier seg om strand-ferier. Men om aften så passer det nok fint. Oppsummering av ting jeg har lest her og ting jeg selv alltid tar med: -en liten ordbok -solkrem -lesestoff/musikk til mp3 -fulladet saldo på mobil(om en bruker kontantkort) -gode sandaler -paracett og milde medikamenter -praktiske strandkjoler og badetøy -solbriller -caps -adapter til ulike kontakter -nok småpenger ved første landing -myggspray -sysak- og negleklippersett -såpe til kropp og håndvask -sminkefjerner -strandbag/pose -kamera Og et godt humør, vel og merke. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #14 Skrevet 20. mai 2012 Bh uten stropper, peeling, barberhøvel (el annet), q-tips, sminkefjerner, bodylotion, aftersun, hårkur, kluter, vesker, kamera + ladere, p-piller, nattlysolje er supert i syden.....
CathFoto Skrevet 20. mai 2012 #15 Skrevet 20. mai 2012 - Solkrem - Aloe Vera gel - Solbriller - Bøker/Lesebrett - Lite kamera, speilrefleksen er pes å dra på - IPod - Sånn som lindrer insektsbitt(hater bedbugs) - Reisesafe - Myggnett (tilfelle det er mye kakerlakker) - Ørepropper - Ibux/paracet - Imodium - Bikini - Gnagesårplaster - Gode sko - Praktisk og fint tøy - Kosebukse
Gjest Seajewel Skrevet 28. mai 2012 #19 Skrevet 28. mai 2012 Ekstra minnebrikke til kamera Lett kjole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå