Gå til innhold

Pliktsex eller sexnekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva foretrekker dere folkens, når kjæresten sliter med lysten: At han/hun stiller opp selv om lysten ikke er der, eller at han/hun trekker på seg den utvaska joggebuksa og knyter dobbelknute?

Jeg snakker her selvfølgelig ikke om sexnekt som maktmiddel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Quake
Skrevet

Har han ikke lyst, så har han ikke lyst.

Da kan jeg ty til en av de andre mannfolkene mine. (åpent forhold før jeg får slakt her)

Men selvfølgelig må man også finne ut hvorfor det er blitt ett problem å ha sex.

Skrevet

Jeg syntes egentlig det er litt vanskelig å svare på, fordi at man får ikke akkurat mer lyst på sex hvis man slutter med det. Hvis man fortsetter kan man oppdage nye spennende ting som kan tenne gnisten igjen. Det som er problemet er at jeg ikke ville hatt sex med en partner som jeg skjønte at ikke hadde hatt lyst.

Gjest sardintroll
Skrevet

Om ikke begge har lyst, har det ikke noe for seg å ha sex. Jeg hadde iallefall ikke hatt glede av det om jeg viste at min kjære "ofret" seg.

Gjest Bandit
Skrevet

Dersom kjæresten sliter med sexlysten så skulle hun iallefall vist at hun var villig til å jobbe for å finne løsninger. Det er ufattelig frustrerende å bli avvist hele tiden, og min erfaring er at dersom man ikke tar tak i det, og presenterer det som en "dårlig periode", blir det bare verre og verre. Til slutt mister man lysten selv etter å ha blitt avvist og avvist.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen interesse av at noen skal "ofre seg", men en ting er kortvarig tap av lyst som har en åpenbar grunn. Bekymring innad i familien, ekstremt med stress og arbeid, eller sykdom. Da vet jeg jo at det går over etter noen få uker, og det er bare å holde ut. :regn: Noe helt annet er uforklart plutselig slutt på lyst over tid.

Jeg vet at om jeg hadde mistet lysten for mer enn to-tre uker, så hadde jeg blitt bekymret og lett etter grunner til det veldig aktivt. Om min partner mistet lysten og ikke var bekymret over det eller så ut til å gjøre noe med det, så hadde jeg nok stusset! :vetikke:

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Forstår ikke problemstillingen/spørsmålet :erter:

Skrevet

Jeg foretrekker at personen snakker med meg, og vi sammen finner en løsning på hva det er som gjør at det er slik. Det blir en ond sirkel om man har pliktsex, og det blir en ond sirkel om man avviser. Derfor må kommunikasjonen fungere, for å komme seg igjennom noe slikt.

Skrevet

Hva foretrekker dere folkens, når kjæresten sliter med lysten: At han/hun stiller opp selv om lysten ikke er der, eller at han/hun trekker på seg den utvaska joggebuksa og knyter dobbelknute?

Jeg snakker her selvfølgelig ikke om sexnekt som maktmiddel.

Jeg foretrekker at hun tar til vett og finner frem lysten igjen.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Har ikke behov for å ha sex med en som ikke har lyst, vil heller ikke bli presset når jeg ikke har lyst. Klarer meg fint uten sex egentlig så lenge jeg får nok kos og oppmerksomhet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker at hun tar til vett og finner frem lysten igjen.

Ja, for det handler jo om intelligens.

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at så mange tydeligvis har som mål i livet å tvinge mannen sin til å leve i et sexløst forhold.

Anonymkode: e0892...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...