AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #1 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Det Hilde mente med at "kronisk sykdom er en illusjon", var ikke at man går rundt og innbiller seg at man er kronisk syk, men at ordet "kronisk" er noe vi har fått servert av en industri som ikke har funnet en kur, og derfor kaller det kronisk. Hun kunne sikkert ordlagt seg bedre akkurat der, men dette ble oppklart senere i bloggen. Cøliaki er en kronisk sykdom i tynntarmen, men man blir frisk om man legger om kostholdet ved å kutte ut gluten. Dette må ta fungere på andre kroniske sykdommer også? 2shy ble frisk fra ME ved å kutte ut gluten. Denne tråden er delt fra en tråd om Trine Grung på Skråblikk. Bond, mod Endret 17. mai 2012 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 17. mai 2012 #2 Del Skrevet 17. mai 2012 Cøliaki er en kronisk sykdom i tynntarmen, men man blir frisk om man legger om kostholdet ved å kutte ut gluten. Bullshit! Det fungerer så absolutt ikke på alle! Du kan holde sykdommen i sjakk, men du blir så absolutt ikke frisk så raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #3 Del Skrevet 17. mai 2012 Det Hilde mente med at "kronisk sykdom er en illusjon", var ikke at man går rundt og innbiller seg at man er kronisk syk, men at ordet "kronisk" er noe vi har fått servert av en industri som ikke har funnet en kur, og derfor kaller det kronisk. Hun kunne sikkert ordlagt seg bedre akkurat der, men dette ble oppklart senere i bloggen. Cøliaki er en kronisk sykdom i tynntarmen, men man blir frisk om man legger om kostholdet ved å kutte ut gluten. Dette må ta fungere på andre kroniske sykdommer også? 2shy ble frisk fra ME ved å kutte ut gluten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 17. mai 2012 #4 Del Skrevet 17. mai 2012 Cøliaki er en kronisk sykdom i tynntarmen, men man blir frisk om man legger om kostholdet ved å kutte ut gluten. Dette må ta fungere på andre kroniske sykdommer også? 2shy ble frisk fra ME ved å kutte ut gluten. Jeg ble overhodet ikke frisk fra ME ved å bare kutte ut gluten. Det har jeg aldri sagt noensinne. Selv om man kutter ut gluten når man har cøliaki så blir man ikke kurert for cøliaki. En som har melkeallergi blir ikke kurert for allergien når de kutter ut melk, de holder det i sjakk. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 17. mai 2012 #5 Del Skrevet 17. mai 2012 Cøliaki er en kronisk sykdom i tynntarmen, men man blir frisk om man legger om kostholdet ved å kutte ut gluten. Dette må ta fungere på andre kroniske sykdommer også? 2shy ble frisk fra ME ved å kutte ut gluten. man blir ikke frisk av å kutte gluten, man bare ungår symptomene. Du er fortsatt intollerant mot gluten og du vil fortsatt bli alvorlig syk om du inntar det. Stor forksjell på å bli frisk og på å være syptomfri. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #6 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg ble overhodet ikke frisk fra ME ved å bare kutte ut gluten. Det har jeg aldri sagt noensinne. Selv om man kutter ut gluten når man har cøliaki så blir man ikke kurert for cøliaki. En som har melkeallergi blir ikke kurert for allergien når de kutter ut melk, de holder det i sjakk. Beklager, men det skulle stå bl.a. gluten ... jeg liker deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #7 Del Skrevet 17. mai 2012 Bullshit! Det fungerer så absolutt ikke på alle! Du kan holde sykdommen i sjakk, men du blir så absolutt ikke frisk så raskt. Nei, for noen så hjelper det ikke bare å kutte ut gluten. Jeg måtte kutte ut melkeprodukt og stivelse(som ris, potet og gulrot) også, for mange Cøliakere tåler heller ikke stivelsen så godt ... Man må tenke at alt som vokser under bakken er mer stivelse i seg enn det som vokser over bakken, derfor kan jeg spise ris innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #8 Del Skrevet 17. mai 2012 man blir ikke frisk av å kutte gluten, man bare ungår symptomene. Du er fortsatt intollerant mot gluten og du vil fortsatt bli alvorlig syk om du inntar det. Stor forksjell på å bli frisk og på å være syptomfri. Ja, det var det jeg egentlig mente. Når man kutter ut bl.a. gluten, vil man blir frisk, men man kan jo aldri spise gluten igjen, for da blir man jo syk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #9 Del Skrevet 17. mai 2012 Ja, det var det jeg egentlig mente. Når man kutter ut bl.a. gluten, vil man blir frisk, men man kan jo aldri spise gluten igjen, for da blir man jo syk igjen. Nei, man blir ikke frisk, men man kan bli symptomfri. Veldig så vanskelig det skulle være å forstå, da! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #10 Del Skrevet 17. mai 2012 Nei, man blir ikke frisk, men man kan bli symptomfri. Veldig så vanskelig det skulle være å forstå, da! Ok, så man blir aldri frisk? Bare symptomfri? Er ikke det det samme som frisk da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 17. mai 2012 #11 Del Skrevet 17. mai 2012 Nei... Det er ikke det samme. Det blir som å si at de med kjønnsvorter er friske når de ikke har utbrudd, når viruset fortsatt er latent i kroppen. Man har fortsatt kjønnsvorter, man har bare ikke utbrudd eller symptomer der og da. Samme med coliaki, man har ikke symptomer, men man har fortsatt cøliaki. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå