Gå til innhold

"Min økonomi" i nettbanken til DnB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare tipse om en ny tjeneste DnB har lansert! Den har forsåvidt vært der før også, men er visst kommet i ny og bedre utgave nå. Det heter Min Økonomi, og er enkelt og greit et verktøy for å kategorisere transaksjonene og utgiftene man har. Varekjøp som gjøres med kort registreres automatisk i en av de forhåndsdefinerte kategoriene. Hvis noe har havnet feil kan man enkelt flytte det, eller man kan velge å ikke ta det med. Man kan også lage egne, nye kategorier :) Funker ihvertfall bra for meg som bruker kort overalt.

Kanskje litt nerd å være så begeistret for dette, men jeg synes det var ganske interessant å se hva pengene mine egentlig går til. Litt pusling for å sjekke at alt var havnet i riktig kategori, men jeg syns det var gøy jeg :fnise: Og så kan man enkelt lage budsjett, enten begynne fra scratch eller ta utgangspunkt i utgiftene fra de siste 12 månedene :)

Dette har motivert meg til å lage (og forhåpentligvis følge) et ordentlig budsjett, og spare mer - så da tenkte jeg på dere spareinteresserte her inne! Håper noen andre også får nytte av det! :5:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Nordea har samme greia, kjempekjekt! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at det vil bli en merkbar kolonne med IHERB handel, uff haha

• Liker 2
Skrevet

Synes også at dette er lurt, men dumt man ikke kan legge til utgifter hvor man betalte kontant. Jeg har Nordea så kanskje det er annerledes med DNB?

Skrevet

Nordea har samme greia, kjempekjekt! :jepp:

Hæ? Har "vi"? :sjenert: Tell me more :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Koster det noe? Jeg stoler ikke på banker i det hele tatt, de gjør alt for å få pengene våre til seg selv.

Gjest Tekola
Skrevet

Hæ? Har "vi"? :sjenert: Tell me more :gjeiper:

Du kan lese om det her :)

AnonymBruker
Skrevet

Koster det noe? Jeg stoler ikke på banker i det hele tatt, de gjør alt for å få pengene våre til seg selv.

Prislisten for DNB sine tjenester finner du på www.dnb.no. Det koster så klart ikke noe å benytte denne tjenesten. Skjønner ikke hvorfor du ikke skal stole på banker, all informasjon du trenger finner du i avtalevilkårene for de tjenestene du benytter samt prislisten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg finner ikke "min økonomi" i dnb banken, hvor er det?

AnonymBruker
Skrevet

Fant dette da jeg googla:

Slik kommer du i gang

Logg deg inn i nettbanken

Gå til ”Dagligbank og lån”

Velg Min økonomi

Velg kontoer

Ved oppstart hentes inntil 13 måneders transaksjonshistorikk (dette kan ta 1-2 min)

Test ut verktøyet

Gi din tilbakemelding her på dnb.no/labs

Jeg har nok ikke Min økonomi, selv om jeg har dnb :)

Skrevet

[quote name=Forever :)' timestamp='1336941352' post='10960924]

Synes også at dette er lurt, men dumt man ikke kan legge til utgifter hvor man betalte kontant. Jeg har Nordea så kanskje det er annerledes med DNB?

Skrevet

Takk for tipset, dette var faktisk veldig interessant! Fikk meg noen "aha-opplevelser" da økonomien ble fremstilt på denne måten.

Ikke visste jeg at jeg har brukt over 4000 kr på mat i april. Skulle ønske samboeren min hadde samme funksjon på sin nettbank, så vi kunne sammenlignet og funnet ut sluttresultatet. Syns ærlig talt det er hårreisende at jeg bruker så mye på mat i utgangspunktet, og hvis vi prosentvis skal betale etter inntekt bruker vi vanvittig mye penger bare på mat..

Ser at jeg må justere litt der inne da, lurte på når jeg fikk billån. Viser seg at det er noen regninger på bøker som er lagt innunder den kategorien.

Jeg brukte litt tid på å finne "Min økonomi" i menyen. Alle de andre kategoriene har en del ting jeg kan velge i under "overskriften", mens "Min økonomi" står der helt alene. Så veien for meg var kort: Dagligbank og lån > Min økonomi.

AnonymBruker
Skrevet

I dag fant jeg Min økonomi hos DNB, kanskje det ble oppdatert etter at jeg logget inn og ut noen ganger :)

Og crap, fikk DEN ahaopplevelsen. Har i allefall brukt ganske mye på helse og lege, så det frikortet burde være rett rundt hjørnet, altså!

Skrevet

Noe som irriterer meg på Min økonomi er at at alle summene jeg har overført til ulike kontoer jeg har (BSU, annen sparekonto etc) bare blir summert sammen sånn at jeg ikke får lagt inn at jeg overfører 1000 kr til BSUen i mnd og 1000 kr til en annen konto... Noen som vet hvordan jeg kan løse dette?

AnonymBruker
Skrevet

Noe som irriterer meg på Min økonomi er at at alle summene jeg har overført til ulike kontoer jeg har (BSU, annen sparekonto etc) bare blir summert sammen sånn at jeg ikke får lagt inn at jeg overfører 1000 kr til BSUen i mnd og 1000 kr til en annen konto... Noen som vet hvordan jeg kan løse dette?

Hm, notere det som flere kolonner sparing, sånn mellom egne kontoer? Hos meg kommer det opp ingenting på sparing, enda jeg sparer flere tusen i måneder, fordi jeg sparer til en annen konto i en annen bank, måtte regulere det selv.

Skrevet (endret)

I dag fant jeg Min økonomi hos DNB, kanskje det ble oppdatert etter at jeg logget inn og ut noen ganger :)

Og crap, fikk DEN ahaopplevelsen. Har i allefall brukt ganske mye på helse og lege, så det frikortet burde være rett rundt hjørnet, altså!

Jeg fikk samme opplevelse selv - 7000-8000kr var det vel.

Og klær... wow :fnise:

Positive er at jeg har vært veldig bevisst på hva pengene går til etter å ha sett oversikten!

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Hm, notere det som flere kolonner sparing, sånn mellom egne kontoer? Hos meg kommer det opp ingenting på sparing, enda jeg sparer flere tusen i måneder, fordi jeg sparer til en annen konto i en annen bank, måtte regulere det selv.

Det må gjøres sånn som beskrevet over her ja! Summene blir samlet opp i kategorier, men hvis du trykker deg videre innover på linjene skal hver enkelt overføring komme opp, og da kan du flytte rundt på de som du vil. Jeg har laget BSU som egen kategori. Kanskje ikke så bra forklaring, men prøv deg fram :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Handelsbanken har også hatt det i flere år. Så, det er flere banker som har det.

Skrevet

Storebrand har det også :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

F**n, et tusen kroner til Narvesen i april? Det var jo kjempe mye. Men vent, det var reisekort jeg kjøpte derfra. Ellers ser økonomien ganske ryddig ut. :fnise: Jeg er flink.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...