Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Norges høyeste dekorerte borger er død. 94 år, han ble i hvert fall veldig gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå, nå ble jeg skikkelig lei meg! :( Har alltid hatt så lyst til å møte han.

Skrevet

Han var en inspirerende mann, fikk raskt hilst på ham en gang, og han hadde et veldig fint vesen.

Bra at han var såpass rask og oppegående på slutten, hadde vært merkelig å se ham på noen annen måte. Hvil i fred :dagens-rose:

• Liker 1
Skrevet

Ååå :( Hvil i fred, du flinke, inspirerende mann :dagens-rose:

• Liker 1
Skrevet

Dette var trist :tristbla:

En ekte helt, hvil i fred :dagens-rose:

• Liker 1
Gjest Dorey
Skrevet

Dette var veldig trist. Det er ikke ofte jeg blir virkelig trist når noen jeg ikke kjenner dør, men Kjakan var rett og slett helt.

Takk for innsatsen for konge og fedreland! :dagens-rose:

Skrevet

Uff, nå ble jeg faktisk litt lei meg. Hvil i fred.

Skrevet

Jeg ble ordentlig lei meg nå. Det er rart å bli så opprørt når man ikke kjenner noen personlig, men Kjakan var spesiell...

Skrevet

Gunnar var en stor, men ydmyk mann. Jeg er veldig glad for å ha fått lov til å møte ham, og han har vært et naturlig forbilde for svært mange - blant annet meg. Hans arv fra Kompani Linge vil garantert leve videre i mange årtier via våre spesialavdelinger i Hæren i dag. Jeg kjenner et stort sukk ved at han nå er død, men han har hatt et langt og innholdsrikt liv. Jeg finner en viss glede at han fikk oppleve årets veterandag for kun et par dager siden.

Jeg håper oppriktig at dette landet får sjansen til å oppleve flere slike fantastiske menn med så ekstrem integritet, fylt av en vilje for noe godt.

"husk at jeg var bygutt akkurat som deg, aspirant. smerte er midlertidig, ha ingen frykt."

takk for alt, nr 24

• Liker 6
Skrevet

En stor mann og en skikkelig leder. Hvil i fred.

:dagens-rose:

Skrevet (endret)

Stor mann!

Det er vemodig at han er død. Samtidig så er han en mann som kunne se tilbake på et liv hvor han har bidratt mer for landet sitt enn de fleste andre. Fint å vite at han ble hedret av landet sitt også de siste dagene av sitt liv. Han er virkelig et menneske å framheve som et ideal for andre. Dyp respekt!

Hvil i fred. :dagens-rose:

Endret av Spiralis
Skrevet (endret)

560594_10150808533798722_256372223721_9611559_1569654512_n.jpg

føler det er på sin plass å dele dette bildet av en ung gardist, 341 Sønsteby.

Endret av WildThing
  • Liker 4
Skrevet

En mann som virkelig stod på for Norge. Håper han blir begravet på statens regning.Det fortjener han.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke denne diskusjonen taes et annet sted? Det er da fullt mulig å diskutere temaet, men opprett en egen tråd for det da.

For øvrig går det an å ha to tanker i hodet på en gang, man kan hedre Gunnar Sønstebys minne og synes han var en flott kar, samtidig som man også gir andre den æren de fortjener. Det ene utelukker da ikke det andre.

• Liker 2
Gjest Synne
Skrevet

Merker jeg har en klump i halsen nå :tristbla:

Skrevet

Diskusjonen rundt den offisielle krigshistorien og vilke som bidro mest av Marinen, Handelsflåten, Milorg og Kommunistene lar vi ligge til en annengang og hedrer Gunnar Sønsteby. Selv om mange krigshelter ikke har fått den plassen i solen de fortjente men nesten blitt trakasert av AP i ettertiden gjør ikke det GKS innsats for freden noe mindre.

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden ser ut til å gå i samme retning som mange andre KG tråder, ren idioti.

For min del, Takk, Gunnar Sønsteby.

• Liker 4
Skrevet

Verkeleg trist å høyre at Kjakan har vandret heden, og eigentleg ganske trist at folk her inne ikkje klarar å begrave stridsøksa på ein sånn dag. Han VAR ein krigshelt, slik er det, og slik vil det sannsynlegvis alltid vere. Han har fortjent sin plass i historiebøkene - han, Max Manus og alle andre som risikerte livet i ein brutal og meiningslaus krig.

Når dét er sagt, vil eg berre sei det eg kom for å sei; Rest in Peace, Gunnar Sønsteby :dagens-rose:

'Only the dead have seen the end of war'.

Platon

Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that'.

Martin Luther King Jr.

• Liker 1
Skrevet

Hvil i fred, Gunnar.

Vi glemmer aldri.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...