loraine Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Fikk så utrolig lyst på sfo-kake, og har søkt meg grønn rundt på google. Der kommer kun ingredienser, men ingen fremgangsmåte. SFO-KAKE 3 krus sukker – 5 krus hvetemel – 3/ krus smeltet smør – 1 l kefir – 4 ts natron 4 ts kakao – 2 ts kanel Glasur – 1 pk melis – 1 ts vaniljesukker – 100 gr. Smeltet smør – 1 egg 175grader – nest nederst rille i ca. 40 min. Fant også en oppskrift på krydderkake med kefir, og lurer på om jeg bare kan bruke fremgangsmåten til den oppskriften? Eller har noen en fullstendig oppskrift på sfo-kaka?
-hild Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har i hvertfall oppskrift på noe som ligner, fått av en bruker her på kg for mange år siden.. Og fremgangsmåten er UTROLIG enkel - bland det tørre, og tilsett det våte. Blande, hell i form og stek. Nesten like enkelt som de pose-kakene!
-hild Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 søkte og fant de gamle innleggene - med oppskriftene fra den gang da.. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=59281&st=0&p=6110789&#entry6110789
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå