Kara W Skrevet 2. mai 2012 #1 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg har time for overtidskontroll på fredag og lurer på hva som pleier å skje. Jordmor nevnte stripping. Jeg vet at dette betyr at man tøyer livmoråpningen, men hvordan gjøres det egentlig? Bør mannen min være med, eller er det ganske likt som de vanlige kontrollene hos jordmor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Del Skrevet 2. mai 2012 HA SEX, så slipper du dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. mai 2012 #3 Del Skrevet 2. mai 2012 Overtidskontroll innebærer CTG, sjekk av livmorhals, blodtrykk, urinprøve (iallfall når jeg har vært der noen ganger, noen ganger ikke) og evt. røsking om forholdene ligger til rette for det. Det må være noe åpning, slik at man får tak rundt kanten. Det er ikke nødvendig å ha med seg noen, men det kan jo være koselig likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 2. mai 2012 #4 Del Skrevet 2. mai 2012 Signerer Silfen på kontrollen min fikk jeg også time til igangsetting på 42+0 og beskjed om og si i fra hvis jeg fødte før så de fikk strøket meg av lista. Hadde dessuten ul for og sjekke fostervannsmengde og blodgjennomstrømning i navlestrengen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #5 Del Skrevet 2. mai 2012 HA SEX, så slipper du dette. Første svangerskap hadde vi sex som gale kaniner, men ungen kom ikke før 10 dager etter termin. Sex hjelper ikke med mindre kroppen er klar for fødsel! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 3. mai 2012 Takk for svar. Men lurer fortsatt på dette med stripping. Stikker de rett og slett hånden opp i skjeden og drar? Da tror jeg heller at jeg står over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 3. mai 2012 #7 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Ja, de tar hånden oppi, men om de drar eller presser inn fingrene eller hva de gjør det vet jeg ikke... Edit: vet forresten ikke om det var hele hånden eller bare et par fingre, litt vanskelig for meg og se :gjeiper: Endret 3. mai 2012 av Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 3. mai 2012 #8 Del Skrevet 3. mai 2012 De må opp med et par fingre uansett for å sjekke åpningen. Mens fingrene allerede er der, så tar de og løsner hinnemembranen fra livmorhalsen, noe som trigger frigjøring av prostaglandiner og dermed kan bidra til ytterligere modning eller til og med sette i gang fødsel, om kroppen er klar for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå