Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Armule
Skrevet (endret)

Sånn!

Her har dere en egen tråd til å diskutere det som skjer i bøkene. Om dere lager en tråd for hver bok, eller tolererer at det snakkes om bok fem, får dere bestemmer selv.

Så slipper vi andre som ikke har lest bøkene å få handlingen/spenningen ødelagt i tv-serietråden :)

Endret av Cervix
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Cool. Jeg er helt inn i "A Game of thornes" nå. Leser som en gal, så jeg kan begynne på "A clash of kings" :fnise:

Jeg var veldig imot bøkene da jeg hørte om de første gangen. Tenkte at jaha mer møl og billig underholdning. Men så serien på TV og ja da måtte jeg svelge en strihåra kamel mothårs gitt. Hekta much.

Merker jeg gleder meg til kapitelene til Tyrion, Aria, Jon Snow og Daeneryz.

Skrevet

Heh, jeg himler litt med øynene hver gang det dukker opp et Daenerys-kapittel. Jeg er faktisk ikke så fryktelig glad i Tyrion heller. Blir derimot glad av Davos-, Brienne-, Jaime-, Sam-, Jon- og Arya-kapitler. Ned sine kapitler var også glimrende.

Gjest Applecore
Skrevet

Jeg elsker kapitlene om Tyrion jeg :)

Og jeg er veeeeldig spent på sesongavslutningen nå, tror den blir awesome! :jepp:

Skrevet

Kap om Arya, Jon og Brienne er de jeg gleder meg mest til. Av en eller annen grunn synes jeg kapitlene om Davos er gørrkjedelige - det skjer jo mye, men jeg synes bare de ikke er noe. Jeg liker også å lese Tyrion, Jaime og Cercei...så egentlig er det kun noen ytterst få jeg ikke bryr meg om :P

Ikke for å spoile, jeg vet ikke hvor langt dere har kommet, men jeg er midt inne i A Dance with Dragons. Kan noen være så snill og forklare greia med Catelyn Stark?

Skrevet

Kap om Arya, Jon og Brienne er de jeg gleder meg mest til. Av en eller annen grunn synes jeg kapitlene om Davos er gørrkjedelige - det skjer jo mye, men jeg synes bare de ikke er noe. Jeg liker også å lese Tyrion, Jaime og Cercei...så egentlig er det kun noen ytterst få jeg ikke bryr meg om :P

Ikke for å spoile, jeg vet ikke hvor langt dere har kommet, men jeg er midt inne i A Dance with Dragons. Kan noen være så snill og forklare greia med Catelyn Stark?

Nicket mitt forklarer vel at jeg har blitt Game of Thrones frelst :D

Men jeg har ikke kommet lenger enn A Feast for Crows så hvis dette er en samletråd så håper jeg at forklaring om Catelyn kan være inne en spoiler-sak :sjenert:

Liker best å lese om Jon, Arya, Cersei, Tyrion og i det siste Sansa, likte virkelig ikke hun i begynnelsen men det har tatt seg opp :) Enig med deg her om at Davos var ganske kjedelig.

Skrevet

Jeg håper det ikke anses som en spoiler, for det forteller ikke noe om handlingen, men i bok 5 er det en Batman-referanse. Har noen andre funnet den? (Kommer med referansen i morgen om ingen protesterer).

Gjest Applecore
Skrevet

Greia med Catelyn Stark har vi vel foreløpig ikke noen forklaring på, men forhåpentligvis kommer George Martin til å utdype i en av de neste bøkene.

Noen som vet når neste bok kommer, forresten?

Gjest Applecore
Skrevet

Jeg håper det ikke anses som en spoiler, for det forteller ikke noe om handlingen, men i bok 5 er det en Batman-referanse. Har noen andre funnet den? (Kommer med referansen i morgen om ingen protesterer).

Hmmmm, jeg kan ikke huske å ha funnet noen Batman-referanse nei...

Nå ble jeg spent!

• Liker 1
Skrevet

Greia med Catelyn Stark har vi vel foreløpig ikke noen forklaring på, men forhåpentligvis kommer George Martin til å utdype i en av de neste bøkene.

Noen som vet når neste bok kommer, forresten?

Det er lenge til boka kommer...I mars 2012 så hadde han 200 sider på bok nummer 6 :( og med tanke på at det gikk 6 ÅR mellom bok 4 og 5 så ser jeg for meg at vi kan se frem til en laaaang ventetid.

Gjest Applecore
Skrevet

Det er lenge til boka kommer...I mars 2012 så hadde han 200 sider på bok nummer 6 :( og med tanke på at det gikk 6 ÅR mellom bok 4 og 5 så ser jeg for meg at vi kan se frem til en laaaang ventetid.

:sukk:

Skrevet

Gah! Jeg haaater når det kommer en serie jeg elsker og så finner jeg ut i ettertid at den er basert på bøker som jeg kunne ha lest og elsket for lenge siden!! Og jeg fikk høre det for en stund siden, men det var glemt igjen helt til nå..

Takk for fine påminnelsen. Rett på biblioteket i morgen og gå i hi med boka hele helgen ;)

Kort spørsmål.. Hvordan er bøkene i forhold til serien?

Gjest Applecore
Skrevet

Gah! Jeg haaater når det kommer en serie jeg elsker og så finner jeg ut i ettertid at den er basert på bøker som jeg kunne ha lest og elsket for lenge siden!! Og jeg fikk høre det for en stund siden, men det var glemt igjen helt til nå..

Takk for fine påminnelsen. Rett på biblioteket i morgen og gå i hi med boka hele helgen ;)

Kort spørsmål.. Hvordan er bøkene i forhold til serien?

Serien er veldig tro mot bøkene, rent bortsett fra at de har utelatt et par detaljer og karakterer som i hvert fall jeg synes er viktige.

Og så dukker det opp en del scener i serien som ikke har stått i boka, men jeg tror det er for å forklare ting og gjøre det mer oversiktelig. :)

Skrevet (endret)

Grunnen til at det tok så veldig lang tid med A Dance with Dragons var jo delvis at Martin hadde litt problemer med å komme videre med historien til Daenerys. Nå har han vel fått løst de flokene, Martin har allerede en del ferdig materiale, og serien har jo også nådd midtpunktet. Det meste tyder egentlig på at ting skal kunne gå fortere igjen nå, så jeg tror ikke vi må vente så skrekkelig lenge på The Winds of Winter. En ganske vanlig oppfatning bl.a. på A forum of ice and fire er at den kommer om en tre års tid.

Edit: Før den tid får vi jo også en ny Dunk and Egg-novelle (She-wolves).

Endret av Era_Vulgaris
Skrevet

Jeg skulle komme med svaret på Batman-referansen og jeg spoiler det, selv om det som sagt ikke har noe med handlingen å gjøre.

"He is going to be as useful as nipples on a breastplate". (Tyrion-kapittel, side 727 i den tykke paperbacken). Referansen har med å gjøre at George Clooney i "Batman & Robin" hadde drakt der brystvortene var synlig og det har blitt kommentert til det kjedsommelige på nettet.

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Jeg skulle komme med svaret på Batman-referansen og jeg spoiler det, selv om det som sagt ikke har noe med handlingen å gjøre.

"He is going to be as useful as nipples on a breastplate". (Tyrion-kapittel, side 727 i den tykke paperbacken). Referansen har med å gjøre at George Clooney i "Batman & Robin" hadde drakt der brystvortene var synlig og det har blitt kommentert til det kjedsommelige på nettet.

Ahaaa!

Men det utsagnet blir jo nevnt flere ganger i bøkene, bl.a av Cercei.

Tydeligvis et av favorittuttrykkene til the Lannisters :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Ja, synes jeg hadde lest det før et sted, men denne gangen ville jeg dele det med dere. :)

Skrevet

Yay. Boktråd!

Hvor langt i handlingen har vi lov til å skrive i denne tråden da! Og kan vi ikke konspirere litt, hva tror dere kommer til å skje, hvem tror dere er mora til Jon Snow osv?

Gjest Applecore
Skrevet

Yay. Boktråd!

Hvor langt i handlingen har vi lov til å skrive i denne tråden da! Og kan vi ikke konspirere litt, hva tror dere kommer til å skje, hvem tror dere er mora til Jon Snow osv?

Hmmm, kanskje vi kan gjøre det sånn at fra og med bok 3 eller noe så legger vi veldig avslørende greier inni sånne spoiler-ting? :)

Det mest opplagte når det gjelder moren til Jon Snow er kanskje hun adelsdamen som Stark møtte når han var ute i krig.

Men i en av bøkene er det Gendry eller Hot Pie eller noen som av en eller annen grunn nevner noe om en bondekvinne, men jeg greier ikke å huske i hvilken sammenheng...

Skrevet

Og kan vi ikke konspirere litt, hva tror dere kommer til å skje, hvem tror dere er mora til Jon Snow osv?

Jeg tror at Jon er sønnen til Rhaegar Targaryen og Lyanna Stark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...