Gå til innhold

Hvor lang tid skal man gi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid skal man gi til den man dater? Når den andre sier at man må ha mer tid for å gå inn i ett forhold. Nå tenker jeg på mer tid når det skulle ha vært naturlig for å gå inn i ett forhold. Grunnen er redd for å binde seg, men at den ser at det er på god vei og gir alle gode tegn på at det er faktisk bare mer tid de vil ha. men hvor lenge skal man egentlig vente? Man blir jo litt skeptisk å. er man ikke god nok. Hvorfor vil de ikke gå inn. når det føler så riktig for deg. Er det noen som har formeninger om dette? Har noen historier selv? vil gjerne høre fra de som selv har sagt at man vil ha mer tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har det pågått?

Hvor lang tid man skal gi vil blant annet være avhengig av dette, i mine øyne.

Men når folk trenger mer tid, uten noen veldig god grunn; så er det sjelden noe positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer egentlig på det samme. Skjønneste gutten er av alle praktiske hensyn i et forhold med meg, men sier han trenger mer tid. Så det er ikke offisielt ennå, selv om vi prater mye om fremtiden.

Vi startet forsiktig for noen måneder siden, mer seriøst først for noen uker siden. En del av meg vil gi ham all tid i verden til å finne ut av ting fordi jeg tror han er verdt det, en annen del forstår ikke hva som er galt som gjør at han ikke anser dette som et forhold ennå. En par måneder tror jeg at jeg klarer å gi ham, etter det er jeg redd usikkerheten kan bli mye for meg.

Han har forklart det med at han trenger litt tid til å omstille seg til tanken på et forhold. Jeg aksepterer forsåvidt den begrunnelsen. Slik han er laget tror jeg at så snart vi offisielt er i et forhold, vil det føles ganske seriøst fra starten av. Om det er noe han går inn for så gjør han det helhjertet. Da kan det være greit å føle seg sikker på den avgjørelsen til å begynne med. Vi er begge midt i tyveårene, så det er ingen impulsiv tenåringsforelskelse det er snakk om.

Kanskje er det slik din tenker også?

AnonymBruker
Skrevet

vi har holdt på 2-3 mnd. det er akkurat det samme han og sier. at han må venne seg til ett forhold. siden det blir ett så stort skritt for han, siden han har vært singel noen år. vi er så å si sammen. så egentlig burde jeg være fornøyd med det. men klarer ikke å slippe de usikkere følsene. Vil han ha meg. lurer han meg og hvorfor ikke bli sammen når vi er så godt som sammenn.

Skrevet

vi har holdt på 2-3 mnd. det er akkurat det samme han og sier. at han må venne seg til ett forhold. siden det blir ett så stort skritt for han, siden han har vært singel noen år. vi er så å si sammen. så egentlig burde jeg være fornøyd med det. men klarer ikke å slippe de usikkere følsene. Vil han ha meg. lurer han meg og hvorfor ikke bli sammen når vi er så godt som sammenn.

Er det flytte i sammen du vil?

Eller er det at han bare skal si at nå er dere i sammen og er kjærester?

AnonymBruker
Skrevet

Det å gå inn i forhold jeg tenker på. Det er ikke så viktig at det skal bli offentlig. men bare det at man er ett steg videre.

Skrevet

Det å gå inn i forhold jeg tenker på. Det er ikke så viktig at det skal bli offentlig. men bare det at man er ett steg videre.

Men hva mener du egentlig med det å gå inn i forhold?

Hva må han da gjøre?

Gjest Anna.S
Skrevet

Alle menn er klar for et forhold når de treffer den rette.. når de kommer med sånne unnskyldninger er de bare ute etter å ha deg på hold mens de ser om de finner noe bedre... desverre..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle menn er klar for et forhold når de treffer den rette.. når de kommer med sånne unnskyldninger er de bare ute etter å ha deg på hold mens de ser om de finner noe bedre... desverre..

Det tror jeg er for enkelt. Selvfølgelig, om det samme gjelder i mange måneder eller år, er det nok et godt poeng. Men for noen er det en overgang å skulle gå fra å være singel i mange år, kanskje hele livet, til å være offisielt en kjæreste og en del av "dere" og ikke bare "du" for resten av verden. Noen legger også mer i det å definere noe som et forhold enn andre. Da krever det litt tilpasningstid. Det er heller ikke alle som tror på kjærlighet ved første blikk, da kan det det ta litt tid å finne ut om den man har møtt faktisk er den rette.

Skrevet

det der er faktisk helt sant.

hver gang jeg sier jeg trenger tid når jeg er på vei inn i et forhold, er fordi jeg egentlig ikke er interessert, men det utsetter bare pina til å si sannheten..

Skrevet

Alle menn er klar for et forhold når de treffer den rette...når de kommer med sånne unnskyldninger er de bare ute etter å ha deg på hold mens de ser om de finner noe bedre...desverre...

Kanskje dette er sant for mange, men definitivt ikke for meg.

Og det er ikke fordi jeg ikke har møtt fantastiske kvinner de siste årene, men av andre personlige årsaker som jeg føler har hindret meg i å innlede et langvarig forhold.

:)

Gjest Anna.S
Skrevet

Kanskje dette er sant for mange, men definitivt ikke for meg.

Og det er ikke fordi jeg ikke har møtt fantastiske kvinner de siste årene, men av andre personlige årsaker som jeg føler har hindret meg i å innlede et langvarig forhold.

:)

Fantastiske kvinner og den RETTE kvinnen er to forskjellige ting. Når du treffer den rette kvinnen overtar hun hele styringa i tankegangen din og du vil legge disse personlige årsakene til side og ønske å være ved hennes side.

Jeg tror nok at hvis du tenker etter så var det noe ved disse fantastiske kvinnene som manglet som gjorde at de personlige årsakene ble en årsak.

Gjest Anna.S
Skrevet

Det tror jeg er for enkelt. Selvfølgelig, om det samme gjelder i mange måneder eller år, er det nok et godt poeng. Men for noen er det en overgang å skulle gå fra å være singel i mange år, kanskje hele livet, til å være offisielt en kjæreste og en del av "dere" og ikke bare "du" for resten av verden. Noen legger også mer i det å definere noe som et forhold enn andre. Da krever det litt tilpasningstid. Det er heller ikke alle som tror på kjærlighet ved første blikk, da kan det det ta litt tid å finne ut om den man har møtt faktisk er den rette.

Når man er forelsket bryr man seg ikke om hva verden mener, og man går automatisk fra å ville være du til å ville være dere. Tilpasningstiden vil komme i ettertid når man plutselig er sammen hele tiden og kanskje får litt noia. Men i starten når man har truffet noen som bare har sjarmert en helt i senk så tviler man ikke i det hele tatt.

Og sånn er det desverre med den saken selv om mange tror at det er normalt å tvile når man er forelsket :)

Skrevet

Fantastiske kvinner og den RETTE kvinnen er to forskjellige ting. Når du treffer den rette kvinnen overtar hun hele styringa i tankegangen din og du vil legge disse personlige årsakene til side og ønske å være ved hennes side.

Jeg tror nok at hvis du tenker etter så var det noe ved disse fantastiske kvinnene som manglet som gjorde at de personlige årsakene ble en årsak.

Har ikke jeg hatt denne diskusjonen med deg før? :)

For min del så bruker jeg alltid å fortelle kvinner rett ut at jeg ikke har kapasitet til noe mer enn et fysisk forhold slik at hun vet det før hun blir bedre kjent med meg og eventuelt blir intim med meg.

Og jeg kan med hånden på hjerte si at etter en lang periode er det først nå har jeg kapasitet til å tilby en kvinne det hun egentlig fortjener i et forpliktende forhold. Mine årsaker som jeg ikke har interesse av å nevne av personlige grunner har vært legitime i forhold til mine valg.

Det er fortsatt sant at jeg må møte den rette kvinnen før jeg innleder et forhold, men døren er i det minste åpen. Og blant de jeg har møtt de siste årene så har mange vært og er fortsatt aktuelle, så det er ikke hos de problemet har vært.

Men i forhold til det trådstarter spør om, så mener jeg at om usikkerhet rundt å inngå et forhold kommer opp etter å ha møttes flere ganger så er det en unnskyldning og det som skal til for å ha et bra forhold er trolig ikke tilstede.

:tristbla:

Gjest Anna.S
Skrevet

Men i forhold til det trådstarter spør om, så mener jeg at om usikkerhet rundt å inngå et forhold kommer opp etter å ha møttes flere ganger så er det en unnskyldning og det som skal til for å ha et bra forhold er trolig ikke tilstede.

:tristbla:

Nettopp. Når du prioriterer andre ting i livet ditt enn en kvinne så har du lukket av når det kommer til kjærlighetenen uansett tenker jeg. Da blir de damene du treffer damer som du ikke kan se for deg som din kommende hustru men som du kan tenke deg å tilbringe tid med. Kanskje.

Jeg er selv sammen med en som ikke trodde han var klar for noe forhold og som egentlig har vært en player som har kost seg med damer og "lurt" de litt for å få det han ville. Han ville konsentrere seg om karrieren og var ikke intressert i ett forhold fordi han fikk noia i sitt siste og ville leve livet.

Men når han møtte meg sa det bare pang. Jeg som han nok egentlig bare var ute etter å ha litt spenning med viste seg å være det han letet etter uten at han visste at han letet.

Etter en uke ville han at jeg skulle møte mamma'n hans og han er totalt oppslukt i meg. Så derfor mener jeg at en mann som ikke er klar plutselig kan bli det hvis den rette dama dukker opp.

Skrevet

hver gang jeg sier jeg trenger tid når jeg er på vei inn i et forhold, er fordi jeg egentlig ikke er interessert, men det utsetter bare pina til å si sannheten..

Så hvorfor er du så feig?

Fatter du ikke at du kaster bort den andres tid?

Skrevet

Nettopp. Når du prioriterer andre ting i livet ditt enn en kvinne så har du lukket av når det kommer til kjærlighetenen uansett tenker jeg. Da blir de damene du treffer damer som du ikke kan se for deg som din kommende hustru men som du kan tenke deg å tilbringe tid med. Kanskje.

Jeg er selv sammen med en som ikke trodde han var klar for noe forhold og som egentlig har vært en player som har kost seg med damer og "lurt" de litt for å få det han ville. Han ville konsentrere seg om karrieren og var ikke intressert i ett forhold fordi han fikk noia i sitt siste og ville leve livet.

Men når han møtte meg sa det bare pang. Jeg som han nok egentlig bare var ute etter å ha litt spenning med viste seg å være det han letet etter uten at han visste at han letet.

Etter en uke ville han at jeg skulle møte mamma'n hans og han er totalt oppslukt i meg. Så derfor mener jeg at en mann som ikke er klar plutselig kan bli det hvis den rette dama dukker opp.

Har du hørt at du ikke skal selge skinnet før bjørnen er skutt?

Så kort tid som du har vært i sammen med han fyren så hadde jeg tatt det litt piano med alle de endelige konklusjonene hvis jeg var deg.

Du er ikke gift ennå.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan er du mot disse damene da? Tar du initiativ til å snakke med de, og være med de? Eller unngår du de på en vennlig måte?

Skrevet

Hvordan er du mot disse damene da? Tar du initiativ til å snakke med de, og være med de? Eller unngår du de på en vennlig måte?

Antar du mener mennene og ikke damene over?

Tror nemlig at 'makkapakka' er kvinne selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...