Gå til innhold

Hun spiser så mye smøreost!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter litt med at kjæresten min spiser så mye pålegg. Hun spiser 5xknekkebrød m/bacon-ost til frokost hver dag. Da spiser hun opp en tube på 2,5 frokoster. En tube koster 30kr. Det er nesten 90kr i uken bare på PÅLEGG.

I tillegg må jeg fly i butikken hele tiden og kjøpe ny. Hun nekter å spise noe annet, og å bruke mindre pålegg (hun smører veldig tykt på). Hun blir sur fordi jeg maser om det siden vi ikke har dårlig råd. Men det går vel ann å være litt økonomisk fordet? 90kr bare på smøreost i uken er faktisk en del!

Er jeg helt urimlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun ikke handle selv? :klo:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun ikke handle selv? :klo:

Hun har ikke lappen. Bor litt øde, og hun sykler til jobb. for langt til butikken....

Skrevet

Helt urimelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min spsite seg også nærmest forderva på smøreost. Han fikk kjøpe sin egen, for et sted går grensa for hva man skal finne seg i av nykker. Eksen min tok også en skive kjøttpålegg på toppen, så du er heldigere enn meg vil jeg si.

Send henne på butikken! Du er ikke urimelig, du fortjener bedre.

Kun noen som har levd med en partner med ekstremkonsum av smøreost vet akkurat hvor ille dette er.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp mange av gangen da, så slipper du fly på butikken hele tiden. Og krev at hun er med på å betale, det skulle bare mangle.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du slags pålegg da?

AnonymBruker
Skrevet

DUMP HENNE!!!!!!!!!!!

• Liker 6
Skrevet

I sjangeren totalt oppkonstruerte problemer så scorer denne høyt, TS. Takk skal du ha!! :ler:

Og for å være seriøs (nesten):

1) Spiser hun ikke noe annet så er dette den eneste påleggsutgiften dere har på henne - hva spiser du? Hvor mye koster osten, skinka, leverposteien osv og hvor mange ganger må du kaste noe som har gått ut fordi det har blitt for gammelt?

2) Er det noe i veien med armene dine ettersom du ikke er istand til å handle og bære hjem 20 tuber smøreost på en gang når du først er i butikken? Det er jo bare tull å kjøpe en og en :roll:

3) Ja du er helt urimelig.

Og ærlig talt tror jeg du er et troll også :opplyser:

• Liker 31
Gjest Nuppdupp
Skrevet

nekt henne mat. fyyy faen for en drittkjerring!

• Liker 4
Skrevet

Drittkjerring fordi hun liker pålegg? Nei, det blir for dumt.

Kan dere ikke bare dra på butikken sammen, og hun betaler for sitt pålegg?

Og som flere har skrevet her, kjøp flere av gangen, så slipper du å "fly i butikken hele tiden". Vanskeligere enn det var det ikke.

Gjest NozMonster
Skrevet

hahaaa :skratte:

for en kreativitet du har ts :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I sjangeren totalt oppkonstruerte problemer så scorer denne høyt, TS. Takk skal du ha!! :ler:

Og for å være seriøs (nesten):

1) Spiser hun ikke noe annet så er dette den eneste påleggsutgiften dere har på henne - hva spiser du? Hvor mye koster osten, skinka, leverposteien osv og hvor mange ganger må du kaste noe som har gått ut fordi det har blitt for gammelt?

2) Er det noe i veien med armene dine ettersom du ikke er istand til å handle og bære hjem 20 tuber smøreost på en gang når du først er i butikken? Det er jo bare tull å kjøpe en og en :roll:

3) Ja du er helt urimelig.

Og ærlig talt tror jeg du er et troll også :opplyser:

1. Nei hun spiser ikke noe annet. Hvordan hun gidder og spise det samme pålegget 365 dager i året skjønner jeg ikke! Men hun om det. Jeg spiser som regel gulost med skinke, innimellom så spiser jeg kaviar eller sild. Jeg kaster aldri mat.

2. Nei det er ikke no i veien med armene mine. Folk vil da tenke både det ene og det andre om jeg kjøper 20 smøreost! Herlighet. Kjøper ikke en og en, men to eller tre av gangen.

3. Hvorfor er jeg urimlig?

Og jeg er ikke noe troll, nei.

Og til dere som lurer, vi har felles økonomi :) Hvis ikke måtte hun selvfølgelig betalt smøreostene sine selv!

Gjest alille
Skrevet

90 kroner på pålegg i uka høres da ikke ille ut for en person, med mindre man lever på stram studentøkonomi.

Hvis du kjøper 3 uker av gangen trenger ikke du springe ut av huset når det plutselig er tomt - 3 tuber skal holde til en uke, og å handle en gang i uka er da helt normalt?

Oppkonstruert problem ja, det kan man trygt si.

• Liker 7
Skrevet

Her kan du ikke kompromisse TS, her er det hardt mot hardt, enten slutter hun å momse smøreost eller så må du slå opp!

• Liker 2
Skrevet

Neste gang hun ber deg om å handle, så sier du bare at du ikke har penger og at du gjerne drar på butikken, men da må hun sende med penger. Det må da være den enkleste løsningen?

• Liker 1
Skrevet

1. Nei hun spiser ikke noe annet. Hvordan hun gidder og spise det samme pålegget 365 dager i året skjønner jeg ikke! Men hun om det. Jeg spiser som regel gulost med skinke, innimellom så spiser jeg kaviar eller sild. Jeg kaster aldri mat.

2. Nei det er ikke no i veien med armene mine. Folk vil da tenke både det ene og det andre om jeg kjøper 20 smøreost! Herlighet. Kjøper ikke en og en, men to eller tre av gangen.

3. Hvorfor er jeg urimlig?

Og jeg er ikke noe troll, nei.

1. Hva hun gidder eller ikke spiller vel null rolle for deg? Hennes personlige smak er da helt uviktig så lenge hun ikke tvinger deg til å spise den?

Du kaster aldri mat... Riiight... og der ble jeg helt sikker på at du er et troll :ler:.. men jeg skal late som.

2. Så du er redd for hva folk vil si om deg fordi du kjøper mye smøreost? Hva tror du det vil ha for slags konsekvenser egentlig? :ler:

3. Fordi du sutrer over noe som ikke er et problem i det hele tatt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg er så glad for at jeg aldri kommer til å ha så dårlig råd at noe slikt blir et problem....

AnonymBruker
Skrevet

Lag en konto i banken hvor dere setter inn likt med penger til mat - Bestill et kort til denne kontoen og så kan du handle med dette kortet.

Skrevet

Eksen min spsite seg også nærmest forderva på smøreost. Han fikk kjøpe sin egen, for et sted går grensa for hva man skal finne seg i av nykker. Eksen min tok også en skive kjøttpålegg på toppen, så du er heldigere enn meg vil jeg si.

Send henne på butikken! Du er ikke urimelig, du fortjener bedre.

Kun noen som har levd med en partner med ekstremkonsum av smøreost vet akkurat hvor ille dette er.

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...