Gå til innhold

Spurte om hun kunne ha med følge, jeg sa ja men angrer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har invitert en del venner i bryllupet vårt, noen er single, andre har samboere eller er gifte.

Så er det ei venninne som fikk seg ny type for en måned siden (Ikke mange måneder siden det ble slutt med den forrige...) sånn helt ut i det blå spurte hun om hun kunne ha med følge, og uten å tenke meg om sa jeg ja.

Nå angrer jeg. Han blir en ekstra kostnad, og vi har aldri truffet han. Samtidig så vil hun være den eneste i bryllupet som ikke kjenner noen andre enn meg og mannen min, så burde vel ta hensyn til det.

Kan vel ikke akkurat gå tilbake på det jeg sa, heller? Redd det kan skade vennskapet da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk lite moro å være den eneste som ikke kjenner noen andre enn en av brudeparet, snakker av egen erfaring. Og ja, det hadde jo været særdeles teit av deg å trekke tilbake tilbudet. Spiller vel ingen rolle om dere har kostnad til EN ekstra.

• Liker 26
Skrevet

Bli kjent med ham da :) Blir uansett for dumt å trekke tilbake invitasjonen nå. Skjønner godt hun vil ha ham med, når hun ikke kjenner noen der, bortsett fra de og mannen din :)

• Liker 9
Skrevet

Syns også det blir litt dumt å trekke det tilbake nå, og det er jo litt kjedelig for hun å ikke kjenne noen. Er jo ganske begrenset tid hver enkelt faktisk får med brudeparet i et bryllup.

• Liker 3
Skrevet

Snu det til noe positivt og tenk at da får venninnen din selskap og så kan det jo hende at det er en knakende kjekk kar og et hyggelig tilskudd i bryllupet.

• Liker 8
Skrevet

Har invitert en del venner i bryllupet vårt, noen er single, andre har samboere eller er gifte.

Så er det ei venninne som fikk seg ny type for en måned siden (Ikke mange måneder siden det ble slutt med den forrige...) sånn helt ut i det blå spurte hun om hun kunne ha med følge, og uten å tenke meg om sa jeg ja.

Nå angrer jeg. Han blir en ekstra kostnad, og vi har aldri truffet han. Samtidig så vil hun være den eneste i bryllupet som ikke kjenner noen andre enn meg og mannen min, så burde vel ta hensyn til det.

Kan vel ikke akkurat gå tilbake på det jeg sa, heller? Redd det kan skade vennskapet da...

Har du sagt ja, så har du sagt ja. Ta det som en lærepenge om at neste gang noen spør om noe viktig, så svarer du "det må jeg tenke på".

• Liker 8
Skrevet

Hoho, du hadde vært ei real bitch om du gikk tilbake på svaret ditt under disse forutsetningene!!:gjeiper:

• Liker 6
Skrevet

Enig med en over her, bli kjent med ham!

Ring og be dem på middag eller på kafe, for han er den eneste du ikke kjenner som skal i bryllupet og det vil du forandre på ;)

• Liker 4
Skrevet

Ikke trekk det tilbake, jeg er enig med de andre.

Jeg var i et bryllup i høst uten følge, og det var kjempekjedelig for jeg kjente INGEN og de jeg satt med var ikke lette å prate med.

• Liker 2
Skrevet

TS her.

Nei, jeg skjønner jo at jeg ikke kan gå tilbake på det jeg sa.

Regner med hun spurte nettopp for å slippe å være "alene" i bryllupet, selv om det er flere andre single der.

Å bli kjent med fyren tror jeg neppe vi rekker, da hun aldri er særlig lenge sammen med mennene hun dater...

Håper jeg klarer å la være å gremmes på den store dagen over å spandere en kuvert til tusenlappen, pluss alkohol på en fyr jeg aldri har møtt... :sjenert:

Skrevet

Hvis du lar kostnaden av en ekstra kuvert ødelegge bryllupet ditt, så bør du gå i deg selv, altså. Kostnaden er tross alt liten i den store sammenhengen.

• Liker 32
Gjest Mildrid
Skrevet

Dersom du lar den ene mannen ødelegge bryllupet dit så har du fokuset på feil plass.

• Liker 6
Skrevet

Håper jeg klarer å la være å gremmes på den store dagen over å spandere en kuvert til tusenlappen, pluss alkohol på en fyr jeg aldri har møtt... :sjenert:

Det håper da for guds skyld jeg også. Tenker mannen din like mye på dette?

Pass på så du ikke ender opp i gjerrigknarktråden her med 'Venninnen min var så stresset over å måtte betale kuvert for en bryllupsgjest hun ikke kjente at hun ikke klarte å kose seg på bryllupsdagen.' For ja, gjerrig handler ikke nødvendigvis om kroner og øre, men hvordan man oppfører seg rundt kronene og ørene.

• Liker 21
Skrevet

Må si jeg i utgangspunktet syns det er frekt å spørre om å få ha med følge når man er invitert alene i bryllup. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å si nei. Men har man først sagt ja må man stå for det. Og lar du det ødelegge bryllupet for deg syns jeg virkelig du har mistet fokus på det som er viktig. Betaler dere 1000 kr pr kuvert og dere allerede har 70 gjester f.eks (vet ikke hvor stort bryllup dere skal ha) så er ikke en fra eller til så mye...

• Liker 2
Skrevet

Har du råd å bruke 1000 kr pr kuvert pluss alkohol så ser jeg ikke problemet med en kuvert ekstra...

• Liker 6
Skrevet

Du måtte ikke si ja, men har du nå en gang sagt ja er det veldig frekt å trekke det tilbake.

Man har ikke angrerett på invitasjoner!

Skrevet

Enig med de andre, du kan ikke trekke tilbake ditt ja nå. De vil rett og slett bli ansett som frekt og upassende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

TS her.

Nei, jeg skjønner jo at jeg ikke kan gå tilbake på det jeg sa.

Regner med hun spurte nettopp for å slippe å være "alene" i bryllupet, selv om det er flere andre single der.

Å bli kjent med fyren tror jeg neppe vi rekker, da hun aldri er særlig lenge sammen med mennene hun dater...

Hun er jo ikke singel når hun har kjæreste....

• Liker 14
Skrevet

No offense, men for alt du vet så kan dette være mannen i hennes liv, man vet aldri.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...