Gå til innhold

En dame med stor ekte pelsjakke, klappet en hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som virkelig AVSKYR folk som bruker ekte pelskåper?

Jeg avskyr dem så mye, at jeg gir dem som bruker dem stygge blikk, jeg skygger unna og setter med aldri ved siden av dem på bussen.

Jeg blir faktisk kvalm, og det ødelegger en ellers fin dag.

Er det flere som blir overrasket over antallet som bruker de?

Er de så uvitende om hva som har skjedd før jakka ble til?

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Sikker på at den ikke var falsk?

Og kanskje hun har arvet den. Skal man kaste kåper fordi man har arvet en?

Jeg er imot pels dersom den kommer fra en pelsdyrfarm hvor dyrene har blitt dårlig behandlet, men jeg har ikke noe imot pels dersom dyrene har hatt det godt.

På lik linje med mat.

Blir du like kvalm av alle som spiser kjøtt?

• Liker 28
Skrevet

Helt utrolig skrekkelig, denne damen mangler jo alle former for empati ved alle sider av livet fordi hun går med pelsjakke ja, huff huff hva skal vi gjøre med slike mennesker?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingenting imot pels, og skjønner ikke helt hva du mener. Burde hun heller ha slått hunden enn å klappe den?

• Liker 13
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg er også i mot pelsindustrien. Men at hun klappa en hund hadde jeg ikke reagert på, nei.

Folk har ikke det samme forholdet til rev/mink/wathever som de har til hunder vettu.

• Liker 2
Skrevet

Like avskyelig som jeg finner de som ikke takler arvede kåper? Som om dyret til pelsen ikke gikk gjennom nok, så skal restene pinadø i søppelbrenneren?

Du kan ikke vite sånt, og heller ikke alltid vite om den er ekte eller ei, så da kan du holde ting for deg selv. At det ødelegger resten av dagen din er bare sprøtt.

• Liker 10
Skrevet

Jeg spiser biff, så klør og koser jeg kua i fjøset. Er jeg da et forferdelig menneske også?

• Liker 24
Skrevet

Logikken til damen er at hun hadde lyst til å klappe hunden, og er sikkert veldig glad i hunder. Tror du alle som spiser oksekjøtt, hater okser? Tror du alle som spiser svinekjøtt hater griser? Tror du alle som spiser kylling, hater kylling? Skulle nesten tro det, ut i fra innlegget ditt.

Håper virkelig ikke du har skinnsofa hjemme, eller skinnjakke, eller skinnveske, eller andre typer skinn, for i mine øyner er det akkurat samme sak. Men det er ofte lettere å peke finger på andre, i stedet for å passe på seg selv.

• Liker 13
Skrevet

Jeg avskyr dem så mye, at jeg gir dem som bruker dem stygge blikk, jeg skygger unna og setter med aldri ved siden av dem på bussen.

Jeg håper de glor like stygt på deg...

Er det noe jeg hater så er det folk som glor stygt på deg som om du har begått en stor urett overfor dem.

Du vet ingenting om denne personen, for alt du vet har hun arvet kåpen og velger å gå med den selv om det er pels. Det er opp til den enkelte å velge hva han/hun vil gå med.

• Liker 13
Skrevet

Jeg spiser biff, så klør og koser jeg kua i fjøset. Er jeg da et forferdelig menneske også?

Ja, men ikke så ille som de som påstår de er så snille, siden de bare spiser gress, for så å gå ut og tråkke på gresset etterpå :kjefte:

• Liker 21
Skrevet

Sikker på at den ikke var falsk?

Og kanskje hun har arvet den. Skal man kaste kåper fordi man har arvet en?

Jeg er imot pels dersom den kommer fra en pelsdyrfarm hvor dyrene har blitt dårlig behandlet, men jeg har ikke noe imot pels dersom dyrene har hatt det godt.

På lik linje med mat.

Blir du like kvalm av alle som spiser kjøtt?

Det er ganske lett å se om en svær kåpe er falsk eller ikke.

Ja, jeg tenker på de man har arvet, men da "markedsfører" man også pelsjakketrenden. Kast den heller!

Det er svært få pelsfarmer der dyrene har det godt, pga midlene er lave.

Det går ikke ann å trekke tråder fra å spise kjøtt til å bruke ekte pels.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har sett mange kunder av pelsindustrien, men avskyr dem ikke for det om. Selvom jeg personlig ikke støtter deres valg.

Uansett, hvorfor reagerer du på at hun klappet en hund? Kjøttetere klapper dyr de og, og det er ikke alltid produksjonen av animalske matvarer og pels skiller seg veldig fra hverandre, med tanke på dyrets lidelse.

• Liker 6
Gjest Consensio
Skrevet

Det går ikke ann å trekke tråder fra å spise kjøtt til å bruke ekte pels.

Hvorfor det? Fordi du mener det?

Og du har selvfølgelig ingenting av sko og klær som kommer fra dyr?

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor det? Fordi du mener det?

Og du har selvfølgelig ingenting av sko og klær som kommer fra dyr?

Enig.

Lenge leve hykleriet.

• Liker 2
Skrevet

Da håper jeg virkelig at du ikke har dun i din egen jakke, og at du spiser egg, kjøtt, og andre produkter fra døde dyr.

• Liker 2
Skrevet

Er du sikker på at hun klappet den? Kanskje hun prøvde å skrelle den? :nigo:

• Liker 29
Skrevet

Jeg støtter ikke pelsbruk, men å skule stygt på fremmede folk man ikke kjenner er heller ingen god egenskap.

Tenk om vi alle skulle gått rundt å sett stygt på hverandre fordi vi fant noe vi ikke liker?

Det kunne ødelagt min dag om en vilt fremmed person ga meg stygge blikk, som for meg sikkert ville kommet fra intet.

• Liker 9
Skrevet

Bønder har jo en masse dyr, de fôrer og tar seg av dem. Klapper dem sikkert både en og to ganger på hodet under fjøsstellet osv. Men nesten alle dyrene blir sendt til slakt.

Du får jakte på alle bøndene, TS og fortelle dem hvor forkastelige og hykleriske de er.

• Liker 11
Skrevet

Kanskje hun klappet hunden fordi hun ville kjenne om det var samme pels som det var på jakka si. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Er det bare jeg som virkelig AVSKYR folk som dømmer et helt menneske ut ifra et plagg?

Jeg avskyr folk som gir stygge blikk, jeg skygger unna og setter med aldri ved siden av dem på bussen.

Er det flere som blir overrasket over antallet som avskyr folk pga hva de kler seg i?

Er de så uvitende at de tror de VET hva som har skjedd før jakken ble brukt av denne stakkars personen?

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...