AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Hva synes dere om foreldre som legger barna sine opp i handlekurven (der maten liger og ikke på det setet)? Synes jeg ser det ofte. Er det bare jeg som reagerer med det? Jeg synes det rett og slett er ekkelt og så og si blande sko, "skitne" klær og mat sammen. Vet mye av maten er pakket inn da, men... fortsat ekkelt. Brø ligger nå ganske åpent da. 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Handlekurver må ansees som skitne uansett, og det er ikke verre enn å putte brødet opp i en av posene fra brødskjæremaskinen. Bedre med unger som sitter i kurven, enn unger som løper rundt og hyler og skriker og river ned ting. 31
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Unger har ingenting oppi handlekurven å gjøre, av to grunner: 1. Selv om handlevognene er skitne i utgangspunktet, er det ingen grunn til å gjøre det enda verre. Punktum. 2. Vognene er ikke laget for å ha så barn i seg og de kan velte. Det skjedde med meg da jeg var liten og fallet var stygt. Vil folk virkelig barna sine så vondt? 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Handlekurver må ansees som skitne uansett, og det er ikke verre enn å putte brødet opp i en av posene fra brødskjæremaskinen. Bedre med unger som sitter i kurven, enn unger som løper rundt og hyler og skriker og river ned ting. Når du ikke skjønner at den logikken ikke holder vann, kan jeg ikke gjøre annet enn å synes synd på deg. Det blir som å si at jeg vasker ikke hendene etter å ha gjort mitt fornødende på et offentlig toalett for det er så skittent/mange bakterier fra før. 5
jolie Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Unger har ingenting oppi handlekurven å gjøre, av to grunner: 1. Selv om handlevognene er skitne i utgangspunktet, er det ingen grunn til å gjøre det enda verre. Punktum. 2. Vognene er ikke laget for å ha så barn i seg og de kan velte. Det skjedde med meg da jeg var liten og fallet var stygt. Vil folk virkelig barna sine så vondt? 1. Greit nok. Men av og til MÅ man handle når ungene er slitne/sure/i verste stikk av-alderen og da er det hundre ganger lettere for både meg, de butikkansatte og resten av kundene om jeg slenger minien i vogna istedet for å la ham løpe fritt. 2. Man går aldri fra et barn som sitter i en handlevogn, enten det er i selve vogna eller i det setet, nettopp pga veltefaren. 8
Gjesten Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Jeg synes egentlig det er helt greit, jeg. Jeg blir kjempeirritert at unger som løper rundt i butikken når jeg handler, så jeg synes egentlig det er bedre at de sitter i vognen. 9
Gjest Tirkes Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Jeg legger ikke matvarer (annen enn kanskje bananer - med skall på) løst i handlevogna. De kunne dekket bunnen med asfalt som fire skolekorps hadde toget over. Jeg vet også at den handlevogna jeg knuger på trolig har mer gugge på seg enn førti dørhåndtak på en barneskole - men hey. Sånn er det å være i det offentlige rom. Så sant barna ikke er SKITNE (og med det mener jeg søle) slik at vogna er full av skitt som smitter over på emballasjen av mine varer - så kan de stappe fire unger oppi der. At brødene er åpne, det er de. Helt til du tar en pose på. Jeg skjærer alltid opp brødene i butikken og bruker en av de fine brødposene de har, i tillegg til papirposen. 12
Gjest Yellow Taxi Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Jeg syns det er helt greit. Vill også tro at barn som er for store for det sete også fint tåler det om vognen mot formodning skulle velte. 3
Gjest Solsmil Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 jeg synes det er helt greit. hater unger som løper rundt på butikken, så det er mye bedre at de har de i vogna. vognene er så skittne fra før, at om en unge sitter oppi der utgjør det sikkert ingen forskjell i det heletatt. dessuten er jo all maten pakket inn, så ser ikke helt problemet.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Handlevogner er discusting uansett. Tenk på alle grisene som har tatt på håndtaket, og hvor sjelden de vaskes! At barn sitter i vogna har for meg lite å si, så lenge de ikke er enormt sølete eller snørrete. Bedre enn at de løper rundt i butikken og tar på alle matvarene. Forresten er det verre med de gamle folka som står og gnukker på all frukten og grønnsakene og rundstykkene i en evighet med de uvaskede hendene sine. Barna blir i alle fall vasket hver dag. 1
Sugerøret Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 (endret) De handlevognene er fulle av møkk og bakterier.Men synes det er tankeløst av foreldre å sette fra seg barn i slike handlevogner OG ikke følge med.Uansett om barnet sitter på setet eller bak i vognen.Det er farlig om barnet faller ut. Endret 25. januar 2012 av Kårky 2
Gjest Jytte Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tenker ikke på at vognene blir skitne, men jeg er livredd for at vognene skal velte og ungene falle på hodet i flisegulvet mens jeg ser på. Det er vel ikke en eneste gang jeg er i butikken hvor det ikke er noen unger som sitter på kanten av vognen eller klatrer opp og ned ... foreldrene bryr seg ikke i det hele tatt Utrolig hvor mange sløve foreldre som finnes og at de ikke klarer å se at handlevogner IKKE er klatrestativ. Eldre søsken som klatrer opp og ned i vognen mens småsøsken sitter oppi - slutter aldri å undre meg over enkelte foreldre. HMS står i høysetet på de fleste arbeidsplasser og rundt omkring ellers i samfunnet ... Mens i butikkene kan ungene få gjøre som de vil bare mor og far får fred mens de handler. 1
Gjest Jytte Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 Jeg syns det er helt greit. Vill også tro at barn som er for store for det sete også fint tåler det om vognen mot formodning skulle velte. Å jada - klart det. Et barnehode i fritt fall mot butikkens flisegulv, pytt, pytt .. de tåler det. Men for all del må de (og foreldrene) bruke hjelm når de sykler ... 2
Gjesten Skrevet 25. januar 2012 #14 Skrevet 25. januar 2012 Jeg vil forresten legge til at jeg synes det er greit så lenge barna er "rene". Hvis det er en regnværsdag og barna er fulle av søle, synes jeg det er hensynsløst å sette dem oppi vognen. Da får folk søle på emballasjen på varene sine, som igjen blir tatt med inn på kjøkken og satt i kjøleskap og kjøkkenskap. Det er ikke greit. 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 25. januar 2012 #15 Skrevet 25. januar 2012 Å jada - klart det. Et barnehode i fritt fall mot butikkens flisegulv, pytt, pytt .. de tåler det. Men for all del må de (og foreldrene) bruke hjelm når de sykler ... Og falle er ikke det samme som å miste all kontroll og gå som en død sill med hode først. Det kan selvfølgelig skje ulykker, men jeg ser ikke behovet for å overdramatisere noe så trivielt som og ha barn i handlevognen. - Det er ikke akkurat ekstremsport. 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tenker at de må være sterke som orker å bære på matvarene og ungen samtidig. 1
Sol79 Skrevet 25. januar 2012 #17 Skrevet 25. januar 2012 Jeg bli stadig vekk fasinert av foreldre som handler med grinete unger. Tenker de ikke at en butikk faktisk er noens arbeidplass? Ofte prøver ikke foreldrene å roe ned ungene en gang. Så utrolig respektløst! 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #18 Skrevet 25. januar 2012 Jeg jobber i butikk, mest i kassa. Må si jeg synes det er ti ganger bedre at ungene sitter i vogna enn at den holder på med alt annet og løper rundt. Har hatt noen par uheldige eoisoder der barna har gått fra foreldrene og må leite etter dme inni butikken igjen, eller lekt med den skille på kassa som viser at kassa er stengt eller åpen (vet ikke hva det heter)
Shinigami Skrevet 25. januar 2012 #19 Skrevet 25. januar 2012 Jeg bli stadig vekk fasinert av foreldre som handler med grinete unger. Tenker de ikke at en butikk faktisk er noens arbeidplass? Ofte prøver ikke foreldrene å roe ned ungene en gang. Så utrolig respektløst! Ja, jeg jobber i matbutikk og syns det er forferdelig å høre på unger som skriker og griner i flere minutter i strekk. Dette er noe som skjer VELDIG ofte. Samtidig har jeg forståelse for at foreldrene må få gjort unna mathandelen og at noen ganger så må dem ha med barna sine hvis dem ikke har noen som kan passe dem så lenge. Dette er jo ofte etter at barna er blitt hentet fra bhg, så da er de nok ekstra slitne og sure.. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #20 Skrevet 25. januar 2012 Barn med møkkete klær og sko -nei! Men et barn som verken er skittent eller snørrete/siklete osv syns jeg er helt greit. Jeg legger ingenting i handlevogner uten emballasje uansett, tar jo poser utenpå frukt og grønt og brød. Om min unge slår seg vrang av å sitte i setet så setter jeg henne oppi kurven. Men hun bruker jo ikke sko ennå, og har ikke på seg utedress osv. Og som andre sier, man går ALDRI fra vogna. Ikke bare kan barnet gjøre at den velter, men det kan komme en stressa person fra et hjørne og kræsje i vogna, eller en annen unge kan begynne å skulle klatre for å hilse osv. Jeg bryr meg også fint lite om det er survete unger i butikken, så lenge foreldrene i det minste prøver å gjøre noe med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå