AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Har ei venninne som jeg unngår å snakke med for tida for jeg er så sint på henne! Hun skryter av en IQ 130 og så klarer hun å føre ut av seg så mye dritt! Hun presterer å si at onkelen min er en seksualforbryter, ikke mens vi er alene, men på en fest med massevis av andre folk! Og dette sier hun mens onkelen min ligger på sykehus med kreft for n-te gang, med kols, lungebetennelse og sviktende nyrer mens han veier 45 kilo fordi han ikke klarer å spise! Det er heller ikke det verste! Hun sier dette like etter jeg har vært i begravelse til SØNNEN hans som nettopp tok livet av seg og onkelen min var for syk til å dra i begravelsen! Og dette vet hun utmerket! Jeg tror ikke jeg har et ordforråd godt nok til å uttrykke hvor ufølsomt det der er! Og hva angår anklagene mot min onkel så er det altså et rykte hun har hørt(hun av alle bør vite bedre, går så mange usanne rykter om henne at det er komisk), og jeg vet hva dette ryktet kommer av, uten at jeg vil gå i detaljer i tilfelle jeg skulle bli gjenkjent. Men dere kan sammenligne det med å bli anklagd for seksualforbrytelser bare med bakgrunn av hudfarge. En ting er nå at hun tror på ryktet, hun om det, men å fjase det ut av seg på en fest og mens onkelen min er dødssjuk på sykehuset og sønnen hans nettopp har tatt livet av seg? Det er første gang i mitt liv jeg har blitt målløs. Men jeg ble så sint at det var så vidt jeg ikke smekka henne i fjeset! Jeg er livredd for å treffe på henne i tilfelle jeg faktisk skal gjøre noe fysisk! Hva pokker skal jeg gjøre?!
The Kitten Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Hvorfor kaller du henne for en venninne? Be henne ryke og reise. 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Dette er ikke venninne av deg! Da hadde hun ikke oppført seg sånn. Godt mulig hun har høy IQ, men hun aner sannsynligvis ikke hva sosiale antenner er. Det er trist å høre hvor mye forferdelig folk får seg til å se for å føle seg selv bedre. Du må si akkurat det du mener om hennes oppførsel, og dersom hun har tenkt å fortsette sånn kutter du henne bare helt ut. En ekte venninne skal være der for deg, trøste deg og støtte deg uansett, til og med om ryktene var sanne! Fatt mot og vis henne hvor skapet skal stå, inntil videre kommer hun til å forsette å behandle deg som dette! Lykke til 2
CaspertheGh0st Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Dette er ikke venninne av deg! Da hadde hun ikke oppført seg sånn. Godt mulig hun har høy IQ, men hun aner sannsynligvis ikke hva sosiale antenner er. Det er trist å høre hvor mye forferdelig folk får seg til å se for å føle seg selv bedre. Du må si akkurat det du mener om hennes oppførsel, og dersom hun har tenkt å fortsette sånn kutter du henne bare helt ut. En ekte venninne skal være der for deg, trøste deg og støtte deg uansett, til og med om ryktene var sanne! Fatt mot og vis henne hvor skapet skal stå, inntil videre kommer hun til å forsette å behandle deg som dette! Lykke til Helt enig, selv om ryktene var sanne hadde en ekte venn aldri sagt noe slik.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 TS her. Men jeg har jo kjent henne siden slutten av barneskola! Vi er begge i 20 åra nå. + at siden hun har så dårlige sosiale antenner så er det jo ikke sikkert hun vet, eller forstår at det hun gjør er ufølsomt/frekt/whatever...?
The Kitten Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 TS her. Men jeg har jo kjent henne siden slutten av barneskola! Vi er begge i 20 åra nå. + at siden hun har så dårlige sosiale antenner så er det jo ikke sikkert hun vet, eller forstår at det hun gjør er ufølsomt/frekt/whatever...? Med 130 i IQ, kan du være sikker på at hun forstår det.
_Aries Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 om hun er usikker på om det hun skal si er passende eller ikke burde hun helst holde kjeft, DET burde hun vite med 130 IQ..
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Med 130 i IQ, kan du være sikker på at hun forstår det. Men en vanlig IQ test tester bare 1-2 typer IQ og sosial intelligens er ikke en av dem. Det er identifisert minst 7-8 typer IQ. Men jeg forsvarer henne kanskje bare?:\
palle Skrevet 22. januar 2012 #9 Skrevet 22. januar 2012 hun høres jo litt ekstrem ut.. og de fleste gjennomskuer vel at det hun sier ikke er helt troverdig. hun tror hun forteller noe om onkelen din men sannheten er at hun bare forteller noe om seg selv. men jeg skjønner at du blir lei deg, og støtter deg i å si ifra. så lite respekt fortjener ikke din tålmodighet/sympati tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2012 #10 Skrevet 22. januar 2012 Med 130 i IQ, kan du være sikker på at hun forstår det. Er jo nesten så man kan lure på om ikke de 130 i IQ er litt oppskrytt. 1
Jade Skrevet 22. januar 2012 #11 Skrevet 22. januar 2012 Det går fint an å ha høy IQ og dårlige sosiale antenner. Men det betyr ikke at du er nødt til å være venninner med henne mer. Og med såpass IQ (er 130 spesielt høyt da?) skjønner hun nok når du forklarer hvorfor du ønsker å avslutte vennskapet. Hun vet sikkert selv at hun sliter med sosiale problemer, og at det dessverre får konsekvenser som hun må lære seg å leve med.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #12 Skrevet 22. januar 2012 Har merket meg det ja. At folk med høy IQ ikke eier sosiale antenner og ofte er nedlatende. Ja IQ er oppskrytt
Gjest D_flatmajor Skrevet 22. januar 2012 #13 Skrevet 22. januar 2012 (endret) Har merket meg det ja. At folk med høy IQ ikke eier sosiale antenner og ofte er nedlatende. Ja IQ er oppskrytt Jeg syns man skal være ganske forsiktig med å tillegge folk egenskaper ut fra IQ. Det man er som menneske avgjøres av mange andre ting enn IQ. Folk har en tendens til å trekke IQ inn i alt. Dessuten tror jeg det er ganske mange som prater om sin egen IQ uten å i det hele tatt ha målt den. Sånn sett er IQ "oppskrytt", mener jeg. Jeg vil si at det er en myte at folk med høy IQ er nedlatende og oppfører seg dårlig i større grad enn andre. Og om noe av dette skulle stemme på noe som helst slags vis, så tror jeg iallefall ikke det har med selve IQ'en å gjøre. Dette vil jeg fortsette å tro helt til noen dokumenterer noe annet. TS: Jeg er enig i det de andre skriver. Hun har oppført seg dårlig, og du har rett til å reagere. (Men ikke bland inn IQ i dette, sånn uten videre). Du kan jo velge å ta en prat med henne om det hun har sagt, hvis du mener hun ikke har "sosiale antenner" og dermed ikke forstår det. Endret 22. januar 2012 av D_flatmajor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå