AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Hei! Jeg er en jente på 22 år fra Oslo, men som studerer et annet sted i landet. Hvert år pleier vennegjengen(e) å samles for nyttårsmiddag/fest. Det er nå to år siden jeg (og mange andre venner) flyttet til hver våre studiesteder, og det er selvfølgelig litt vanskeligere å beholde de tette vennskapene da. Problemet i år er at jeg tror jeg blir alene på nyttårsaften.. - Mine venner fritidsaktiviteter skal feire med sine venner fra respektive tidligere videregående skoler, og det faller seg dermed ikke naturlig med innbydelse fra venner av venner.. - Mine beste venner fra videregående skal ha middag (har jeg fått vite) uten at jeg er invitert. det er dette som er det største problemet. De jeg pleier å feire med, har lagt meg til side:/ Verten har invitert både gode venner og bekjente, mens jeg altså ikke har fått høre noe som helst før jeg tilfeldigvis spurte en av de inviterte om hva h*n skulle på nyttårsaften.. Det gjør jo litt vondt, når jeg i hvertfall har sett på verten og de andre som har planlagt som gode venner :/ De har heller ikke noe problem med å prate om "manglende matchende bestikk eller stoler" i nærheten av meg, uten å spørre om hva jeg skal på nyttårsaften, eller om jeg vil komme/har noe å gjøre. - Kjæresten min er fra en annen by enn meg, og er der på nyttårsaften. Ingen av oss har penger til å reise til den andre på nyttårsaften.. Hva gjør jeg nå? Hvorfor er jeg ikke invitert? Kan ikke tenke meg at de bare har "glemt" meg heller, da jeg har truffet dem nå i løpet av ferien flere ganger.. Hva kan jeg gjøre på nyttårsaften? Har fått et tilbud fra en venninne om å bli med på en av hennes venners fest/middag, men jeg føler jeg trenger meg på. Ikke kjenner jeg noen andre av de som er der, og måten hun inviterte på gjorde at jeg følte meg veldig liten og litt dum som ikke har noen å feire med. I tillegg skal min venninne senere på kvelden møte sin kjære, som betyr at jeg da blir alene med hennes venner på ukjent sted. Lå oppe i hele natt og gruet meg til nyttårsaften, og tenkte på hvorfor ikke meg..? Skal jeg bli med på denne "tredjevennsfesten"? Noen med erfaring eller bare noen trøstende ord?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Jeg skal også ferie nyttår alene og har gjort det de siste 12 årene. Vet ikke om det er noen trøst, men du er iallefall ikke alene. 2
Gjest hmrk Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Jeg skal også ferie nyttår alene og har gjort det de siste 12 årene. Vet ikke om det er noen trøst, men du er iallefall ikke alene. Det er jo netopp det hun er, høhø! :gjeiper: 2
FruN Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Først og fremst: Kanskje det kan være greit å være med på denne "tredjevenns"festen, så kan du kanskje bli kjent med noen nye mennesker? 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 Alene jeg og. Familien skal på en fest sammen, jeg er den eneste som ikke er invitert. Gamle venner har jeg mista kontakten med, eller de er opptatt. Blir nok litt kjipt, kommer vel til å drikke meg småfull og sitte å sippe over hvor synd det er på meg! Patetisk.
Gjesten Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Jeg skal være alene og jeg gleder meg som bare det! Har kjøpt en flaske rødvin, skal lage meg pasta og kjøpe godteri, så skal jeg sitte under dynen og se på koselige filmer! Men, siden du ikke har lyst til å være alene, ser jeg det slik at du har to valg: 1) Bli med på tredjevennsfesten. Det kan være veldig morsomt. Folk drikker alltid store mengder på nyttårsaften, så det blir sikkert lett å komme i prat med folk og bli kjent. Jeg skjønner at det er ugreit at din venninne skal møte kjæresten sin, men da får du enten håpe at du har blitt godt nok kjent med folk til å bli værende, eller så får du dra tidlig. Da har du i alle fall fått vært med på en del. 2) Spør de gamle vennen dine om du kan være med. Eventuelt sørg for å komme i prat med verten og spør henne hva hun skal på nyttårsaften. Hvis hun da svarer ærlig, kan du jo helt naturlig svare "åja, er det en grunn til at jeg ikke ble invitert dit? Vi har jo alltid pleid å feire sammen..." Sannsynligvis vil du da sporenstreks få en invitasjon, og selv om det ikke er den morsomste måten å bli invitert på, så skaffer det deg i det minste et sted å være. Og hvem vet, kanskje det minner dine gamle venner om hvor gøy det er å være med deg. 15
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 TS her. Gjør meg vondt å høre at flere er alene på nyttårsaften, ingen burde det (om de ikke ønsker det da:) ). Klem til dere! Ja, vurderer veldig å dra på den festen, men vet ikke om min venninne har pratet med verten engang. Så vil ikke gi meg selv forhåpninger. Ville jo ikke være så rart om det allerede var overfylt, og å da ta inn en du egentlig ikke kjenner, kan være ganske skummelt. Hadde jo vært litt skeptisk selv. Ellers er jo familien hjemme, dvs mamma/pappa/lillebror. Regner med bror skal ut/til venner, mens mamma og pappa ikke pleier å gjøre noe stort ut av kvelden uansett. Så det blir litt stusslig å være hjemme og, og få spørsmål om hvorfor jeg ikke skal ut, eller enda verre; "når jeg skal ut"... Æsj.
Bloodflowers Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Uff, ja kjenner til den. Det er ikke noe hyggelig å føle seg alene, og hvertfall ikke på nyttårsaften, da det er så vanlig å være på fest/sammen med venner på middag. For meg er nyttårsaften en av de verste dagene i løpet av året, pga flere forskjellige ting. Da blir det jo ikke noe bedre å være alene. Det er også en veldig kjedelig dag hvis man ikke har noen planer. Mitt tips, om enn kanskje ikke så lett å gjennomføre, er å gjøre det beste ut av det. Lag deg en bedre middag, kos deg med filmer på TV, tenn lys, og stikk ut når rakettene skytes opp. Tenk på alle de fine øyeblikkene som vil komme i det nye året og prøv å holde det positivt Du kan jo også dra på denne "tredjevenns-festen" Som en har nevnt før meg, så kan du fort bli kjent med noen andre mennesker her, som du kan prøve å holde litt kontakt med! Hvis du føler at det blir rart for deg å være alene der, med folk du ikke kjenner, etter at venninna di har dratt, så kan du jo dra når hun drar Da har du jo fått noe ut av dagen Gir deg en og håper at du får en fin nyttårsaften uansett hva du velger å gjøre!
blubba Skrevet 21. desember 2011 #10 Skrevet 21. desember 2011 Høres ikke ut som venner spør du meg Vi i vennegjengen har allerede snakket om nyttårssaften og begynt å finne en plass vi kan være sammen. Men ville heller vært på en fest med noen jeg ikke kjenner så godt, enn å sitte alene å sture.
Gjest hmrk Skrevet 21. desember 2011 #11 Skrevet 21. desember 2011 Vi kan vel altid skravle her på KG... 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #12 Skrevet 21. desember 2011 Alene i Trondheim her. Vennegjengen jeg brukte å være ute med begynte med nye planer forrige gang. Noen dro på hyttetur, andre skulle i familieselskap, noen reise bort. Alle med kjærester såklart. Og her sitter jeg, uten planer, uten mulighet til å besøke familien da jeg må reise fra de i romjula. Og om det ikke var åpenbart - uten kjæreste. For min del blir det liten forskjell på nyttårsaften som en annen tilfeldig hverdagskveld ellers i året. I år som i fjor. Unner ingen å være alene på akkurat denne dagen. Hadde jeg vært deg, hadde jeg blitt med på den festen. Uansett blir det bedre enn å sitte hjemme alene uten noe bedre å gjøre enn å vente på at det skal bli sengetid. 1
Gjest hmrk Skrevet 21. desember 2011 #13 Skrevet 21. desember 2011 Vil foretrekke å være alene 31 des istedet for 24! 5
Gjest Setareh Skrevet 21. desember 2011 #14 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Jeg skal ikke gjøre noe på nyttårsaften. Min kjære skal reise, og jeg blir alene, kjenner ikke mange i denne forferdelige byen heller.. kom til meg så blir det partyparty wuhuuu! Endret 21. desember 2011 av Setareh
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #15 Skrevet 21. desember 2011 Uke 52 - for min del uken med flest skuffelser og mest å grue seg til. 5
Gjesten Skrevet 21. desember 2011 #16 Skrevet 21. desember 2011 Vi får lage en party-tråd på KG for alle som sitter hjemme alene 4
Lillern Skrevet 21. desember 2011 #17 Skrevet 21. desember 2011 Jeg skal også bare sitte hjemme på nyttårsaften! Fikk meg hund i sommer, så må være hjemme med henne :-) Samboeren min snakket på at han kanskje skulle kjøre (da ville han jo vært hjemme en del han og) Men skulle plutselig på fest i stedet , så da blir det meg og bikkja
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #18 Skrevet 21. desember 2011 Jeg tror faktisk jeg hadde konfrontert den/de fra videregående som holder middagen uten deg. Man ønsker jo ikke å trenge seg på når man ikke er ønsket, men jeg synes verten fortjener å høre hvor kjip han/hun er. Det kan jo også hende at verten trodde at du har blitt invitert, men rett og slett har glemt det. Det er naivt å tro, men en mulighet likevel. Slik de snakker om festen når du er der, så høres det jo egentlig ut som de har tenkt at du skal komme? Synes du skal snakke med noen om det, jeg.. misforståelser kan skje! Jeg har selv opplevd å være på fest der "alle" var invitert bortsett fra en person. Det føles så råttent å være på en slik fest når man vet at noen er holdt utenfor med vilje. Jeg tok det opp med verten, og det var mange på festen så lurte på hvorfor hun som ikke var invitert ikke var der.. 1
Lykkelitenen Skrevet 21. desember 2011 #19 Skrevet 21. desember 2011 Jeg var alene i fjor pga sykdom og må innrømme at selv om det var stusselig i begynnelsen var det deilig ut på kvelden. Jeg lagde meg god mat, slappet av og så på rakettene fra vinduet. I år er jeg redd jeg kan bli alene igjen, da alle mine venner er studenter og reiser hjem i ferien. Jeg mistet kontakten med vennene fra vgs og ungdomsskolen når jeg begynte å studere, da jeg innså at vi ikke hadde noe som var verdt å holde kontakten over, så jeg har ingen andre enn familie her i byen. Jeg kan så klart tilbringe kvelden med familien, men siden jeg jobber den dagen er jeg usikker på om jeg kommer meg ut dit. Jeg syntes det er litt trist, da jeg føler meg alene her og nå når jeg tenker over det, men så slår det meg at det er ikke mangel på venner, det er bare det at de ikke bor i samme byen som meg, og da blir det straks bedre Du har ikke familie i nærheten du kan være med? Eventuelt noen venner du kan invitere på middag?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #20 Skrevet 21. desember 2011 Synes det høres kjempedeilig ut å være alene på nyttårsaften, jeg! I år må jeg feire med familien, men ville heller ha vært alene sånn som i fjor. Hvis du må være alene, gjør det beste ut av det! Lag noe god mat og kjøp godteri, sett på en fin film. Det må da være minst like koselig som å dra på fest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå