Gjest Bobler Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Puser er ofte nydelige, men de gjør også ofte mye irriterende og unødvendige ting - Pus har vært ute og skal inn. På vei inn koser han med ALT. Han gnir trynet sitt på blomsterpotten, trappa, dørkarmen, døra og alt som kan gnis på, for å bruke lengst mulig tid. - Jeg står å puser for å få pus inn. Han kommer veeeeeeldig sakte og bruker så lang tid som han klarer. Når han er helt innenfor bortsett fra èn fot, så snur han, og går ut igjen. - 06.00 søndag morgen vil han ut. "MJAAAAAAAUUUUUU!!!!! MJAAAAUUUU!! MJAAU!!!!!" - Han står å hyler for full hals når jeg stikker hodet inn i kjøleskapet. Etter litt om og mèn gir jeg han våtfòr. Han fnyser, og går å spiser tørrfòr 6
CathFoto Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Før skulle pus2 alltid vekke meg 0655 ved å slikke meg på øyelokkene. Pus1 biter i skillet mellom neseborene om vi er uoppmerksomme. 1
Gjest ZeroDollarBaby Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Hoppe på dørhåndtaket for å komme ut, begynte gjerne i tretiden på natten.
ara Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Den yngste av mine 4 elskede pelsdotter kommer opp i senga på morningen, sniker seg inn under dyna og biter meg skikkelig hardt i tåa ca hver morgen!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Skjønner hvorfor jeg ikke skal ha pus Er alt for glad i å sove uforstyrret. 2
Gjest Bobler Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Skjønner hvorfor jeg ikke skal ha pus Er alt for glad i å sove uforstyrret. Det er en del av sjarmen Veeeldig surt der og da, men kjempesøtt etterpå :rodmer: 3
litleMeg Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Vi har også en pus som prøver å vekke oss tidlig. Etter at den har gått noen runder i sengen uten respons så snuser den rundt i hele ansiktet. Viser du at du er våken men ikke gir den noe kos så gnir den seg til hånda for å få kos. Herlige!!!! 1
otilie Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Skal ut kl 4 om natta, og bråker som et uvær Hvis det er dårlig vær og han vil ut, så står han i døråpninga leeenge før han ombestemmer seg og går inn igjen. 2 minutter senere har han bestemt seg for at han vil ut likevel og maser!! Da jeg bodde hjemme, sto selvfølgelig alltid pappa opp før meg, og katten vil alltid inn om morgenen. Også vil han inn i senga mi, og pappa slipper han inn på rommet mitt selv om katta er KLISSblaut etter regnvær eller snø eller gjørme, og hopper oppå trynet mitt og gnir all gjørma utover hele ansiktet mitt og senga xD Ellers er han ganske snill og grei :D Den lille pusen er også ganske snill til vanlig, men han drar hele tida med seg smådyr han har drept inn > Og han kan være veldig rar noen ganger... ut inngangsdøra, rundt huset, MJAUUUU, inn terassedøra.. så gjennom huset, MJAAAUUU, ut av inngangsdøra igjen... rundt huset og inn terassedøra IGJEN, ogsåååå er han på vei mot inngangsdøra igjen hahaha! Men tilslutt sier vi stopp Han liker best å stå på fanget når han blir klappet.. opp med halen, og trykke rompa si i ansiktet til den som klapper han. hahaha ^^
ninuska_ Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Når jeg kommer hjem fra universitetet, hiver han seg rundt anklene mine og biter meg. Hver gang. Så jeg blir stående i døra og kommer meg ikke inn til han er ferdig med irritasjonen over at han har vært alene hjemme i 4-5 timer
HopelessFear Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Kattemor stikker av med sokkene mine. Bærer dem rundt som om de var kattunger. Så det ligger sokker overalt i leiligheten. Har stengt av soverommet nå, men hun henter dem også opp fra skittentøyskurven. 5
Snikk Skrevet 22. november 2011 #11 Skrevet 22. november 2011 Her går det nesten ikke an å spise torsk til middag. Den ene katten tilter helt, mjauer og remjer og går hvileløs rundt i hele leiligheten i evigheter. Når han endelig får en skål med noen biter torskeskinn, slikker han bare litt på det og går og legger seg
Potetgull Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Den ene bølle-pusen min skal ALLTID dytte ned ting! Jeg har en ganske bred kant på sengekanten min, som jeg pleier å ha diverse ting stående på, sånn som neglelakker eller leppomader, og hun skal alltid gå oppå der og dytte ned ting en etter en. Selv når jeg setter tingen hun nettopp har dyttet ned opp igjen, så dytter hun den ned igjen. Sånn kan vi holde på en evighet... Veldig søtt, men også ganske irriterende 2
Perelandra Skrevet 22. november 2011 #13 Skrevet 22. november 2011 Ut, inn, ut, inn, ut og inn igjen ... Når han er inne foregår det ofte spennende saker ute, men er han ute vil han heller inn i varmen igjen. Dessverre har jeg ikke hatt mulighet for katteluke. Det er mest irriterende hvis han skal ut eller inn om natta. Da jeg var liten hadde vi forøvrig to hunnkatter som Pappa ga kallenavnene ut-inn og inn-ut. Sølete poter i senga tidlig om morgenen er heller ikke så moro, men det er så koselig å ha pusen min i senga så det får jeg eller tåle. Han pleier alltid å være ekstra kosete på den tida av døgnet.
Gjest Doh Skrevet 22. november 2011 #14 Skrevet 22. november 2011 Ikke alltid like sjarmerende å bli vekket klokka fem på morgenen av en katt som står og klorer på soveromsøra. Har gjort alt vi kan for å få han til å slutte, men innimellom kommer han seg bort til døra og da er det på'n igjen.
Minya Skrevet 22. november 2011 #15 Skrevet 22. november 2011 Står og hyyyyyler ved siden av komfyren når jeg koker sei til henne. Vanskelig det konseptet med å forstå at maten må bli ferdig før hun kan få den XD Sutring over at hun ikke får når vi spiser grillet kylling, men når vi prøver å gi henne en bit, vil hun ikke ha. "Jammen jeg vil ha det dere spiser!" Og evig mas om å få gå ut, som resulterer i 30 sekunder snusetur rett nedenfor trappa før hun skal inn igjen. Lengste hun har vært ute er maks ti minuter. Nå som det er kaldt holder det å se at vi åpner døra og slipper et lite gufs inn. Ja, også snorker hun. Men det er egentlig bare sjarmerende XD 2
solkrem Skrevet 22. november 2011 #16 Skrevet 22. november 2011 Når jeg slipper inn katten min, så går han etter meg, ser opp på meg og mjauer i 5-10 minutter. Forteller sikkert om alt han har opplevd Noe mindre hyggelig han gjør er å klore på sofaen. Den begynner å bli skikkelig stygg, og jeg kan jo ikke sitte og passe på han hele tiden. Når han ikke får det som han vil bruker han å løpe bort til sofaen og klore alt han klarer til jeg jager han vekk. Men kloringa blir glemt så fort han legger seg på ryggen og viser frem magen sin 1
Aurora M. Skrevet 23. november 2011 #17 Skrevet 23. november 2011 Tro det eller ei, men i morges våknet jeg av at hun snorket! Det var så høyt at et sekund trodde jeg det var naboen som boret i betongveggen. Men så var det altså pus i dyyp søvn. Jeg lå på ryggen, hun lå på ryggen på min bryskasse med alle fire potene ut til siden. Tung var hun og.. Og sint ble hun da jeg yderst varsomt forsøkte å vekke henne.. 2
Lyra Skrevet 23. november 2011 #18 Skrevet 23. november 2011 Her skal det ligges alle andre steder enn der hun skal. Finner hun seg en favorittplass så finner hun seg en ny hver gang vi legger ned et teppe der for å slippe alle kattehårene... Hun får ikke lov å være i 2. etasje (er bare soverom der), særlig på veslas rom... Hvor er da det morsomste stedet i huset? Jo, 2. etasje!! Vi kan ikke la NOE spiselig stå på kjøkkenbenken, da er hun der oppe på 2 sekunder og mumser ivei. Hun har spist pizza som står og venter på at den skal i ovnen, middagsrester som står i panner mens vi sitter og spiser i et annet rom og til og med middagen vår om vi er så syndige å gå fra den et øyeblikk... Kan komme inn etter å ha vært ute noen timer for å gå rett på do i kattedoen. Drikker av glass mye heller enn skåla si, selv om kanskje vannet i skåla er mye friskere enn det i glasset. Dette er mest irriterende fordi hun ALLTID velter glasset. Har prøvd å luke ut uvanene i de tre årene vi har hatt henne, men det nytter ikke...
Gjest badeand1 Skrevet 23. november 2011 #19 Skrevet 23. november 2011 Bråker og graver i doen hennes.. eller.. hu prøver å grave i doen men tror ikke hu har kontroll på poten hennes. Hu skraper på veggen og på kanten av doen.. Er hu heldig så treffer hu sanda en gang i blant. Og før hu skal bæsje så raser hu helt forferdelig. løper opp og ned trappa og gud veit hva. Irriterende siden det vekker meg.
^KinderMaxi^ Skrevet 23. november 2011 #20 Skrevet 23. november 2011 Katt1 - biter over ledninger, når hun blir kosete blir man ikke kvitt henne. Katt2 - klager mye (mye mjauing), kvesser klørne overalt (har forskjellige klorestativ på vegger og et stort lekestativ). Hehe.. Fint med katter Ikke så ulikt barn. Gjør alt for å få oppmerksomhet og må prøve ALT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå