FantasDick Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jeg har lyst på kaffemaskin siden jeg elsker kaffe! Har en Moccamaster (trakter) som jeg er veldig fornøyd med, så den er grei. Er ikke sikker på om jeg vil ha maskin for kapsler eller med kvern. Pros/cons? Noen spesifikke modeller å anbefale? Pris er ikke så viktig, men betaler selvsagt helst så lite som mulig.
altflyter Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Jeg har dolce gusto, og er kjempefornøyd! Den har kapsler, og du kan lage både varm og kald drikke med den (Isteen er kjempegod:)) Kaffemaskinene finnes i ulike prisklasser, og helt ned til 699 så vidt jeg har fått med meg. Jeg er veldig fornøyd med den. Kaffen er god, men kapslene er litt dyre (50kr for en pakke)
ara Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Jeg har Nespresso kaffemaskin med kapsler. Er veldig fornøyd med den! Fikk den i gave så vet ikke hvor mye den kostet, men tror ikke det er over 1000kr! Kapsler bestiller man på nett(nespresso.no) og de koster ca 2-3kr pr.stk. Man kan velge i mange forskjellige smaker og man har også mange andre gode tilbud på nettsiden som forskjellig tilbehør til kaffen og ellers ting som kopper i forskjellige størrelser, farger og fasonger osv! Du kan jo sjekke inne på siden hvis du vil! 2
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Jeg har vurdert å kjøpe meg en slik maskin, men jeg er redd for at populariteten kanskje vil falle noe som kan føre til at de slutter å produsere kapsler, og da sitter man igjen med en maskin som ikke kan brukes. 1
Athene Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Har både Nespresso, som jeg er kjempefornøyd med, og espressomaskin med kværn for hele bønner. Nespressoen er enkel og rask i hverdagen, og krever minimalt med rengjøring. Espressomaskinen krever en del mer jobb, men det er veldig artig å kunne kjøpe ulike bønner fra rundt om i verden, og prøve ut nye smaker. Men dersom man går for en espressomaskin bør man legge litt penger i det, og lese noen tester. Det er store kvalitetsforskjeller. Disse er dyrere i kjøp og rimeligere i bruk, mens Nespresso er rimelig i kjøp men dyrt i bruk. Fikk den i gave så vet ikke hvor mye den kostet, men tror ikke det er over 1000kr! Kapsler bestiller man på nett(nespresso.no) og de koster ca 2-3kr pr.stk. Korriger meg om jeg tar feil, jeg tar dette på husken - Maskinene koster ca 1500 og oppover, 2000 til full pris (de har ofte kampanjer), mener jeg. Kapslene koster nærmere 4 kr.
Frk. Belle Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Jeg har kaffekvern fra Wilfa og bruker presskanne og Bialetti-kanner og er veldig fornøyd! Jeg liker å kunne kjøpe ulike bønner og ikke holde meg til det som tilbys i kaplser.. Og så utrolig godt med lukten av nykvernet kaffe! I kaffekvernen kan du jo male kaffe til trakteren din også 1
Capricorn Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Jeg har Miele. Den kverner selv, men man kan også bruke espressokaffe i den. Har ikke prøvd melkeskummeren ennå så det vet jeg ikke hvordan er. Dyr, men veldig fornøyd!
chadita Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 Jeg har dolce gusto, og er kjempefornøyd! Den har kapsler, og du kan lage både varm og kald drikke med den (Isteen er kjempegod:)) Kaffemaskinene finnes i ulike prisklasser, og helt ned til 699 så vidt jeg har fått med meg. Jeg er veldig fornøyd med den. Kaffen er god, men kapslene er litt dyre (50kr for en pakke) Jeg har også denne typen og er kjempefornøyd. Den lager svært god kaffe, veldig mange forskjellige varianter (moccha, choccoccino (eller hvordan det skrives), kakao, iskaffe, iste, chai latte og til og med VANLIG svart kaffe). Kaffen lages i løpet av 20 sekunder og er akkurat perfekt varm. ABSOLUTT noe å anbefale.
vimse Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Noen som har prøvd Tassimo fra Bosch? Jeg liker utvalget av drikker de har, men har lest at kaffen kan være litt kald?? Gahhh
isbiten. Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 Jeg har også Dolce Gusto og er veldig fornøyd hittil (har ikke hatt den så lenge). Mange ulike smaker å velge i, så det er lett å få variasjon i hverdagen. Hjemme hos foreldrene mine har mamma en kaffemaskin med hele bønner. Da blir det stort sett til at jeg lager en vanlig kopp kaffe evt espresso med melk. Er litt mer jobb, og man kan ikke lage alle de der fancy typene (eller, man kan jo, men det tar mer tid, og krever at man har kjøpt inn litt). Så for meg som liker variasjon og liker litt søtere kaffe med melk, er en kapselmaskin ypperlig!
La Papesse Skrevet 15. november 2011 #11 Skrevet 15. november 2011 Jeg har Nespresso sin maskin, og har hatt den i 3år nå. Er veldig fornøyd! Det er kun jeg som drikker kaffe daglig hjemme, så det å bruke Moccamasteren blir litt overkill. Men med mer enn 4pers tar jeg den frem. Kapslene er dyre, men når man kun drikker 2-3 kanskje 4 kopper daglig(kommer ann på helg og hverdag) er det overkommelig. Nå har jeg kun smakt Dolce Gusto sin et par ganger, og kaffen var bra nok den Men går Nespresso maskinen i stykker, kommer jeg til å kjøpe samme igjen, selv om den er dyrere både maskin og kapsler Når jeg først skal ha en kopp kaffe vil jeg at den skal være varm og god OG fersk! Nam, jeg elsker kaffe 2
tusse75 Skrevet 15. november 2011 #12 Skrevet 15. november 2011 Du må finne ut først hvor mange kopper per dag du/dokke skal drikke. Er det mange så lønnes det seg med kvern maskinene. Men er det bare du så kan være like greit med sånne kapsle ting. Jeg har en siemens til 5000 NOK med kvern. Kaffeen er god men da får du bare en type kaffe liksom. Man kan jo kjøpe andre bønner og man kan ha melkeskum oppi men det blir anna med kapsler hvor du kan ta svart kaffe, capucino, kakao - alt hva du ønsker deg i det øyeblikket. Nykverna kaffe lykter og smaker jo himmelsk da igjen Men så er det mye mere å vaske opp etterpå.
Elensire Skrevet 15. november 2011 #13 Skrevet 15. november 2011 Vi har nespresso sin Citz & Milk maskin. Vi er super fornøyd med den! Hadde aldri valgt annerledes om noen hadde tilbudt meg det. Det er mange forskjellige kapsler og velge mellom, og nå før jul så lanserer de tre forskjellige variations typer. Dette er kapsler som hvert år får tre forskjellige smaker. I år har de kommet med vanilje, kirsebær og mørk sjokolade. Yummy! gleder meg til mer kaffe alt jeg 1
Brunhilde Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Jeg har også Nesprossomaskin, og har hatt den i 3-4 år. Jeg er kjempefornøyd med den. Kapslene koster fra 3.09 - 3.99 pr stk, men for meg blir det faktisk billigere enn å trakte en full kanne for å slå ut halvparten som ikke blir drukket allikevel. Jeg bruker Nespresso på hverdager, og trakter kaffe i helgene og når jeg har fri. Jeg ville også kjøpt Nespresso igjen hvis min hadde gått i stykker. 1
^^Belle^^ Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 Vi har nespresso sin Citz & Milk maskin. Vi er super fornøyd med den! Hadde aldri valgt annerledes om noen hadde tilbudt meg det. Det er mange forskjellige kapsler og velge mellom, og nå før jul så lanserer de tre forskjellige variations typer. Dette er kapsler som hvert år får tre forskjellige smaker. I år har de kommet med vanilje, kirsebær og mørk sjokolade. Yummy! gleder meg til mer kaffe alt jeg Åh, gleder meg til å smake ''julekaffe''-typene. Så ja, veeeldig fornøyd med Nespressomaskinen vår. 2
FantasDick Skrevet 16. november 2011 Forfatter #16 Skrevet 16. november 2011 Takk for innspill! Jeg kjøpte meg en Tassimo T40 fra Bosch i dag. Kjøper kapsler til den i morgen, så skal jeg komme med rapport.
FantasDick Skrevet 19. november 2011 Forfatter #19 Skrevet 19. november 2011 Haha, beklager sen respons, Vimse! Nå har jeg testet denne maskinen litt, og jeg er veldig fornøyd. Den er enkel i bruk, blir varm utrolig raskt og kaffen er god! Man kjenner at kaffen er fra kapsler og ikke akkurat nykvernet, men jeg synes den er god. Har prøvd vanlig kaffe av typen "dark", Latte Macchiato og varm sjokolade. Man må kjøre to kapsler når det er melkedrikker - en med melk og en smak. Maskinen er ikke den peneste i verden, men den ser helt ok på kjøkkenbenken. Den bråker bittelitt i det den starter opp, men bråker ikke nevneverdig ellers. Den er grei å rengjøre og enkel å fylle på osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå