AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har fått det for meg at jeg synes det er mer sikkerhet å ha på meg bukse under mensen... Tenk f.eks hvis man blør så mye at det evt begynner å komme nedover strømbuksa fordi tampongen er helt sugd opp? Hvis man går med bukse så kan man jo "pakke det inn" med f.eks tampong, innlegg, og en boxertruse utenpå. Hvis det skulle komme mye mer enn man hadde forventet så havner vel litt på buksen men det er vel bedre enn strømpebuksa og låra? Er det bare jeg som er rar? Dere kjole-brukere, hva gjør dere med dette?
Rainbow Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg bruker ikke tampong (i allle fall veldig sjelden). Har aldri tenkt på det, jeg stoler på bindet mitt. Tror vel ikke det er så sannsynlig at det renner over akkurat, det verste som skjer er vel at det går litt utafor trusa.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 altså.... nei, det skjer ikke på meg. Jeg bruker kjole, men jeg har aldri blødd så mye at tampongen ikke holder. Men jeg bruker p-piller da, og blør veldig, veldig lite, så jeg kan nesten gå uten tampong og fortsatt unngå at det kommer utenfor trusa liksom.
camze Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Har aldri blødd så mye, men så passer jeg på å skifte tampong regelmessig også da. Putter ikke den i kl 6 om kvelden, og ikke skifter før 3 om natta altså.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Ts her Jeg blør også så lite, at jeg omtrent kun trenger å bruke tampong 1 dag i løpet av min uke... Bruker mye innlegg fordi det kommer så lite at det er ikke bra å putte tampong oppi der da, men jeg tenker: hva hvis det faktisk komme Niagara Falls plutselig?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg tenker på det omvendt. Hvis jeg har bukse, og blør igjennom, vises det med en gang fordi buksa er så tett inntill kroppen og man får "direkte tilsyn" til det blødende området, mens hvis jeg har kjole, dekker den over det. Og det tar jo litt tid før jeg eventuelt blør så mye at det renner nedover føttene, blør jo først og fremst i trusa. Så jeg går som regel oftere i kjoler og skjørt når jeg har mensen, jeg.
LeaMichele Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Ts her Jeg blør også så lite, at jeg omtrent kun trenger å bruke tampong 1 dag i løpet av min uke... Bruker mye innlegg fordi det kommer så lite at det er ikke bra å putte tampong oppi der da, men jeg tenker: hva hvis det faktisk komme Niagara Falls plutselig? da får du bruke et ordentlig bind når du har på deg kjole da. men sannsynligheten for at det skulle skje er jo minimal... burde jo kjenne noe om det skulle begynne å renne mye. 1
Gjest Survival Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har alltid på meg mørke bukser eller tights/leggings under perioden. Er nemlig veldig redd for dette selv, da det ofte ser ut som et åsted i trusa pga. veeeldig "heavy flow" 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har ikke slike uforutsigbare styrblødninger, så det er ingen fare for at det direkte renner. Jeg passer på å gå med mørke klær, dog, for at en evt flekk ikke skal synes.
kaprifolen Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Mensen kommer jo ikke akkurat mwd samme fart og mengde som når fostervannet går heller, da! Så det problemet går mer på paranid frykt, tror jeg! 2
Glynis Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg tenker på det omvendt. Hvis jeg har bukse, og blør igjennom, vises det med en gang fordi buksa er så tett inntill kroppen og man får "direkte tilsyn" til det blødende området, mens hvis jeg har kjole, dekker den over det. Og det tar jo litt tid før jeg eventuelt blør så mye at det renner nedover føttene, blør jo først og fremst i trusa. Så jeg går som regel oftere i kjoler og skjørt når jeg har mensen, jeg. Akkurat dette tenker jeg også. Nå blør jeg ikke så mye, men hvis jeg gjorde det føler jeg at bukser (jeg går bare med skinny jeans) ville avslørt en eventuell lekkasje fortere enn svint, mens jeg kunne gått med sorte strømpebukser og en kjole en god stund uten at noen så noe.
Monica1968 Skrevet 28. oktober 2011 #12 Skrevet 28. oktober 2011 Dere kjole-brukere, hva gjør dere med dette? Jeg benytter meg av hormonspiral. Problem svolved. Ellers skal det da mye til å ikke oppdage at man har mensen før man har blødd langt nedover strømpebuksene?
Djungelvrål Skrevet 28. oktober 2011 #14 Skrevet 28. oktober 2011 Hadde aldri turt å bare brukt ob, de lekker jo hvis en blør mye. Har brukt et tynt bind i tillegg bestandig når jeg bruker ob.
Gjest Raindrops Skrevet 28. oktober 2011 #15 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg benytter meg av hormonspiral. Problem svolved. Ellers skal det da mye til å ikke oppdage at man har mensen før man har blødd langt nedover strømpebuksene? Det skjedde meg en gang. Midt i en fremmed by. Var som om det plutselig kom en liten flodbølge i trusa mi. Rant nedover buksebena og alt. Glad det var mørkt og jeg hadde lang genser. Uff, blir stresset av å tenke på det :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #16 Skrevet 28. oktober 2011 Mensen kommer jo ikke akkurat mwd samme fart og mengde som når fostervannet går heller, da! Så det problemet går mer på paranid frykt, tror jeg! Snakk for deg selv... 2
Rødtoppen86 Skrevet 28. oktober 2011 #17 Skrevet 28. oktober 2011 For å si det slik, så merker jeg med en gang hvis tampongen er blødd ut, så det rekker ikke å begynne å renne Jeg kan ikke skjønne hvordan andre kvinner klarer å bruke bind? Hos meg krøller det seg bare inn i rompa og vil ikke ligge bra. Føles skikkelig ekkelt og ukomfortabelt.
Panama Skrevet 28. oktober 2011 #18 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg bruker bind, og passer alltid å ha på meg noe mørk bukse, shorts eller noe i den duren. Ser alltid etter der jeg har sittet for å se om det har kommet noe gjennom, for jeg blir redd om det har skjedd :D
Mayah Skrevet 28. oktober 2011 #19 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg går som oftest med strømpebukser og kjole, men den eneste gangen jeg har opplevd at mensen lakk igjennom gikk jeg med bukse. :gjeiper: Har absolutt ikke tenkt på kjolebruk som noe problem, men nå blør jeg ganske lite da....
Jade Skrevet 28. oktober 2011 #20 Skrevet 28. oktober 2011 Hvis man går med bukse så kan man jo "pakke det inn" med f.eks tampong, innlegg, og en boxertruse utenpå. Kan man ikke bruke bokser om man går med kjole? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå