lell Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Er det noen som har link eller oppskrift på vårruller til middag??
Gjest Consensio Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Husker kanskje ikke alt, men jeg pleier iallefall ha kylling, gulrot, glassnudler, koriander. Hakker opp kjøttet, rasper gulrøttene og finhakker koriander. Mulig jeg har glemt noe, men jeg pleier ikke ha i så veldig mye.
Aubree Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg bruker å kjøpe "lefsene" og nudler for vårruller + mama sitas vårrull krydder på en asiabutikk. I tillegg bruker jeg kjøttdeig, gulrot, løk og litt hvitløk som jeg blander i. Ruller de tynnest mulig, fordi jo tjukkere de er, jo mindre sprø blir de når de stekes i olje syns jeg. Mmm :D
Gjest Bartenina Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 jeg bruker kyllingkjøttdeig. og kålstrimler. og hvitløk, glassnudler..bambusskudd evt...
Gjest Consensio Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Hvitløk og kål ja... Det var det jeg glemte
lell Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2011 Ja men litt mere oppskrift..? Rulle sammen disse lefsene med fyllet inni og så steke i olje? Hvor lenge? Glassnudler?? Hva hvor? Så stekt kylling eller kjøtt og rå grønnsaker ? Skal disse glass nudlene kokes først?
Gjest Consensio Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Bland kjøtt og grønnsaker godt og stek det raskt i en panne. Legg disse arkene på benken og legg på litt av blandingen cirka midt på og brett sammen - du finner sikkert bilder av en brettemetode på nettet. Varm opp olje i en kjele og dypp legg et par nedi om gangen. De trenger bare ligge bittelitt. Endret 1. oktober 2011 av Consensio
Gjest Consensio Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Nudlene får man kjøpt i alle innvandrerbutikker og helt sikkert i noen "vanlige" butikker også
Aubree Skrevet 1. oktober 2011 #9 Skrevet 1. oktober 2011 Du steker dem til dem er gyldenbrun Jeg bruker ikke å steke dem på så veldig sterk varme, så da tar det litt ekstra tid. Uansett, du ser når de er ferdig, kan ikke si noen eksakt tid
cilipili Skrevet 1. oktober 2011 #10 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg lager dem av kål, gulrot, purre og hvitløk som er finhakket og stekt sammen med egg og sojasaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå