Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har link eller oppskrift på vårruller til middag??

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Husker kanskje ikke alt, men jeg pleier iallefall ha kylling, gulrot, glassnudler, koriander.

Hakker opp kjøttet, rasper gulrøttene og finhakker koriander.

Mulig jeg har glemt noe, men jeg pleier ikke ha i så veldig mye.

Skrevet

Jeg bruker å kjøpe "lefsene" og nudler for vårruller + mama sitas vårrull krydder på en asiabutikk. I tillegg bruker jeg kjøttdeig, gulrot, løk og litt hvitløk som jeg blander i. Ruller de tynnest mulig, fordi jo tjukkere de er, jo mindre sprø blir de når de stekes i olje syns jeg. Mmm :D

Gjest Bartenina
Skrevet

jeg bruker kyllingkjøttdeig. og kålstrimler. og hvitløk, glassnudler..bambusskudd evt... :)

Gjest Consensio
Skrevet

Hvitløk og kål ja... Det var det jeg glemte :)

Skrevet

Ja men litt mere oppskrift..? Rulle sammen disse lefsene med fyllet inni og så steke i olje? Hvor lenge?

Glassnudler?? Hva hvor? Så stekt kylling eller kjøtt og rå grønnsaker ? Skal disse glass nudlene kokes først?

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Bland kjøtt og grønnsaker godt og stek det raskt i en panne. Legg disse arkene på benken og legg på litt av blandingen cirka midt på og brett sammen - du finner sikkert bilder av en brettemetode på nettet.

Varm opp olje i en kjele og dypp legg et par nedi om gangen. De trenger bare ligge bittelitt.

Endret av Consensio
Gjest Consensio
Skrevet

Nudlene får man kjøpt i alle innvandrerbutikker og helt sikkert i noen "vanlige" butikker også

Skrevet

Du steker dem til dem er gyldenbrun :) Jeg bruker ikke å steke dem på så veldig sterk varme, så da tar det litt ekstra tid. Uansett, du ser når de er ferdig, kan ikke si noen eksakt tid :)

Skrevet

Jeg lager dem av kål, gulrot, purre og hvitløk som er finhakket og stekt sammen med egg og sojasaus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...