Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre!!

Jeg og samboer har vært sammen i snart 4 år,og vi har hele tiden hatt et utrolig bra,solid og godt forhold. Vi snakket om det flere ganger - vi var så heldige som hadde funnet hverandre.Og planla fremtiden og livene våre sammen. Jeg følte meg som verdens heldigste, og fikk inntrykk av at han følte det samme. Nå kunne jeg skrevet mye mer om hvor godt og perfekt forholdt vi hadde, men dere skjønner poenget!

MEN!!!I sommer endte han jo selvfølgelig opp på nach etter en bytur, der lå han med en annen jente før han innså at det han holdt på med var jo helt sykt,og kasta ho ut.(Hun var på nachet fordi en kompis av han kjente hun) Han fortalte det til meg når jeg kom hjem fra ferie 1 uke(så den ikke skulle bli totalt ødelagt for meg).

Jeg reagerte vel som alle andre i sånne situasjoner. Han angrer og angrer og vil gjøre ALT for at vi skal klare dette. Han er tålmodig og vi snakker bra sammen, selv om jeg hater han nå så jeg elsker han så utrolig høyt at jeg VIL klare dette sammen med han. Han sier jo seff at han var dritings og mistet hemninger og grenser,og jeg tror han når han sier at det ikke vil skje igjen. Akkurat nå klarer jeg ikke godta eller tilgi han for det han har gjort.

Er det andre som kan komme med tips/råd om hvordan komme seg over et utroskap?

Eller er det andre som har hatt ett bra forhold med kjæresten sin,og likevel hatt en one night stand fordi det ble litt for mye innabords??Jeg har så vanskelig og forstå hvordan det er mulig!!

Og på forhånd-jeg trenger ikke noe usakelig drittslenging om at jeg bør forlate han osv.

Det hadde jeg gjort tidligere, men for meg er han mitt livskjærlighet!!:(

Skrevet

Hvis du ikke vil høre at du bør dumpe ham, hva slags råd er det egentlig du forventer å få? Du må gjerne tilgi ham og fortsette forholdet, men da kan du ikke forvente sympati fra noen når det skjer igjen. For en ekkel drittsekk. Lykke til med å dele resten av livet ditt med ham, og du må se for deg hun andre dama hver gang dere har sex..

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke vil høre at du bør dumpe ham, hva slags råd er det egentlig du forventer å få? Du må gjerne tilgi ham og fortsette forholdet, men da kan du ikke forvente sympati fra noen når det skjer igjen. For en ekkel drittsekk. Lykke til med å dele resten av livet ditt med ham, og du må se for deg hun andre dama hver gang dere har sex..

Tips og råd til å komme seg videre i ett forhold selv om han var utro!

Og jeg tror ikke at jeg resten av livet kommer til og se for meg de to ha sex,når vi har

sex.

Skrevet

Å dumpe personen er ikke alltid den eneste løsningen. Virker nesten som at DU er sur for at ts ikke vil ha råd som "dump han"

Jeg kan desverre ikke komme med noen råd, men jeg måtte bare svare på Mooria sitt innlegg - som jeg synes var totalt unødvendig hvis det var det eneste du hadde å si.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, det var det eneste jeg hadde å si, fordi jeg synes det er latterlig å fortsette et forhold etter utroskap. Men for all del, folk må få gjøre som de vil.

Og hvorfor skulle JEG være SUR for at ts ikke vil ha sånne råd? Det er det dummeste jeg har hørt..jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Men da er det jo bare å tilgi ham, glemme dette og gå videre- siden det var det du ville høre. Lykke til.

Jeg hadde aldri gjort det, men nå er ikke mannen min sånn, takk og pris for det.

Endret av Mooria
  • Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

det har vært lignene tråder her ofte ts- og jeg har lest om mange som har opplevd det samme som deg, men som lever godt sammen idag. så umulig er det ikke, men det er kun DU som må finne ut av dette! enten må du dumpe han, eller må du "glemme" det som har skjedd, og tilgi han 100 prosent. men da må du jo også være heelt sikker på at du klarer å "glemme"/tilgi , hvis ikke så blir det som en sier her- at du ser for deg hennes ansikt når dere har sex. hvis du vet at du ikke kan klare å stole på han 100 prosent igjen, så er mitt råd å dumpe han å komme deg videre!

• Liker 3
Skrevet

Har ikke noen andre råd enn å ta den tiden du trenger.

Tror det sier mye om hvor mye han angrer og hvor mye han elsker og respekterer deg når han kommer og forteller deg dette istede for og holde deg for narr. Han visste nok at dette kan bety slutten for dere, men ville heller være ærlig og gi deg sjansen til og bestemme om dette er noe du kan tilgi og leve med.

• Liker 1
Skrevet

Sex er bare sex.

Jeg har tilgitt utroskap, men med veldig tydelig beskjed om at det ikke er akseptabelt.

Jeg har selv vært utro, og kjent hvor utrolig kjipt jeg har følt meg, hvor utrolig lite det har betydd for følelsene for kjæresten, derfor har jeg og klart å tilgi.

Hva er et tullete knull i fylla i forhold til et langt samliv? Noen lærer av å ha vært utro og gjentar det ikke. Da går det bra.

Andre lærer ikke og gjentar bedriften, da går det ikke bra. Sånn tenker jeg i alle fall.

Er det et engangstilfelle, tilgi han, gå til samlivsterapaut for å få renske og pleie og bearbeide. Kjenner folk som har bra erfaring med det i slike tilfeller. Regn med å bruke lang tid på å bygge opp tilliten igjen.

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg kommer nok til og stole på han igjen,jeg har sett hvor utrolig mye han angrer og

føler at vi står sammen oppi alt dette, selv om det blir en del utskjelling fra min side!Jeg tror ikke han kommer til å gjøre noe sånt igjen..Prøver og se på det i ett langstids perspektiv, OM vi hadde giftet oss og levd sammen i mange år, så har man vel en "tabbkvote"- den valgte han og bruke,på en gang, og vel så det..

Og til deg "Mooria", min samboer var "heller ikke sånn" for inntil noen uker siden, plutselig kan det være du som sitter oppi en sånn situasjon! Jeg hadde ALDRI i mitt liv kunne forestilt meg at han kunne gjøre noe sånt. Så det kan skje de beste!

• Liker 1
Skrevet

Du har da ingenting med å uttale deg om ting du ikke har peiling på..Selv om samboeren din er en falsk dritt så betyr ikke det at min er det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at utroskap kan ramme ALLE,selv om man tenker at "det kommer aaldri til å ramme oss/meg hvertfall"..Så kan det faktisk skje!!!Og nå mener jeg generelt alle, ikke bare deg og ditt forhold..

Skrevet

dere norske er gale. tilgir en som knuller en annen, slike mennesker burde ikke fått noe sjanse, og bli dumpet medengang. hva forventer du? " å han var dritings" er det å være trofast? er det å elske en person? lykke til med han dritten din, og neste gang det skjer ikke grin ihiiiiiii han dumpa meg :tristbla:

• Liker 4
Skrevet

plutselig skal utroskap være greit, og man skal tilgi. Nei jeg tilgir aldri en som har vært utro mot meg.

• Liker 3
Skrevet

Blablabla.

Hvorfor gidder du å kaste vekk tid på å skrive totalt ubrukelige og frekke/nedlatende svar til ts og fullstendig ignorere det ts faktisk spurte om? For det var egentlig ganske tydelig for de som faktisk leste hovedinnlegg at ts ville ha svar på disse to spørsmålene:

Er det andre som kan komme med tips/råd om hvordan komme seg over et utroskap?

Eller er det andre som har hatt ett bra forhold med kjæresten sin,og likevel hatt en one night stand fordi det ble litt for mye innabords?

Selv om DU aldri hadde tilgitt samboeren din og avsluttet forholdet om han var utro, så betyr ikkje det at alle andre hadde valgt det samme.

Til TS: Eg har aldri vært i ein slik situasjon, heldigvis. Men eg trur kanskje det kan være ein god ide å få snakket med noen profesjonelle; samlivsterapi eller lignende?

• Liker 2
Skrevet

dere norske er gale. tilgir en som knuller en annen, slike mennesker burde ikke fått noe sjanse, og bli dumpet medengang. hva forventer du? " å han var dritings" er det å være trofast? er det å elske en person? lykke til med han dritten din, og neste gang det skjer ikke grin ihiiiiiii han dumpa meg :tristbla:

Enig. Det var dette jeg også prøvde å si, men dette er tydeligvis en tråd for de naive småjentene som i fullt alvor tror at det er mulig å ha et like bra forhold etter at den ene parten har vært utro. Man elsker ikke en person når man gjør noe sånt, og de fleste som er utro, gjentar det flere ganger. Jeg må da få lov til å mene at sånt er helt uakseptabelt.

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du å kaste vekk tid på å skrive totalt ubrukelige og frekke/nedlatende svar til ts og fullstendig ignorere det ts faktisk spurte om? For det var egentlig ganske tydelig for de som faktisk leste hovedinnlegg at ts ville ha svar på disse to spørsmålene:

Selv om DU aldri hadde tilgitt samboeren din og avsluttet forholdet om han var utro, så betyr ikkje det at alle andre hadde valgt det samme.

Til TS: Eg har aldri vært i ein slik situasjon, heldigvis. Men eg trur kanskje det kan være ein god ide å få snakket med noen profesjonelle; samlivsterapi eller lignende?

Takk!:)Ja,jeg får hjelp til og komme meg gjennom dette!:) Og jeg må ærlig innrømme,selv om jeg forventet det, at det er så j*vla mange stygge unødvendige svar ute å går!!Jeg skrev tydelig at jeg ikke ville ha noen svar ang.dumping og hvor drittsekk han er osv. JEG ER FULLSTENDIG KLAR OVER DET!!Men jeg har likevel bestemt meg for og hvertfall prøve..At 10 min.med en stygg jente på ett dårlig nach skal få ødelegge alt det fine vi har delt og hadde sammen ville vært synd,virkelig synd!! Jeg ser hvor ufattelig mye han angrer,og jeg tror på han at det kun var ett enganstilfelde i fylla. Jeg prøver ikke rettferdiggjøre det han har gjort, men jeg alle kan gjøre feil!!

Skrevet

Enig. Det var dette jeg også prøvde å si, men dette er tydeligvis en tråd for de naive småjentene som i fullt alvor tror at det er mulig å ha et like bra forhold etter at den ene parten har vært utro. Man elsker ikke en person når man gjør noe sånt, og de fleste som er utro, gjentar det flere ganger. Jeg må da få lov til å mene at sånt er helt uakseptabelt.

Jeg går ikke rundt og tror at vårt forhold skal bli så bra som det var før, for jeg er fult klar over ikke går.Men at vi med tiden kan klare og få ett godt forhold, det tror jeg vi kan! For meg var dette også helt uakseptabelt,helt til jeg var midt oppi det selv.

Jeg tror ikke alle som har tabbet seg ut i fylla nødvendigvis gjør det igjen, og om det så er tilfelde i min situasjon så er det selvfølgelig SLUTT!!!

Skrevet

Èn tabbe i fylla bør ikke ødelegge et forhold som ellers er godt. Synes også han var renhårig som fortalte deg om det- det tror jeg de færreste ville gjort! Men ellers er det jo litt morsomt å se hvor mange perfekte mennesker og partnere det finnes her i forumet :gjeiper:

• Liker 3
Skrevet

Takk!:)Ja,jeg får hjelp til og komme meg gjennom dette!:) Og jeg må ærlig innrømme,selv om jeg forventet det, at det er så j*vla mange stygge unødvendige svar ute å går!!Jeg skrev tydelig at jeg ikke ville ha noen svar ang.dumping og hvor drittsekk han er osv. JEG ER FULLSTENDIG KLAR OVER DET!!Men jeg har likevel bestemt meg for og hvertfall prøve..At 10 min.med en stygg jente på ett dårlig nach skal få ødelegge alt det fine vi har delt og hadde sammen ville vært synd,virkelig synd!! Jeg ser hvor ufattelig mye han angrer,og jeg tror på han at det kun var ett enganstilfelde i fylla. Jeg prøver ikke rettferdiggjøre det han har gjort, men jeg alle kan gjøre feil!!

Samboeren din synes tydeligvis ikke at jenta var SÅ stygg, når han tok sjansen på å risikere hele forholdet pga henne.. :humpe:

• Liker 4
Skrevet

Samboeren din synes tydeligvis ikke at jenta var SÅ stygg, når han tok sjansen på å risikere hele forholdet pga henne.. :humpe:

Oki,siden du sier det så stemmer vel det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...