Gå til innhold

Ville du ha stoppet innvandringen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er først og fremst ett "ja/nei"-spørsmål. Dersom nettopp du kunne stoppe eller betraktelig minske innvandringen, ville du da ha gjort det? Eller ville du ha fortsatt slik det er i dag?

Jeg ville stoppet.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville stoppet det.

• Liker 7
Skrevet

Ja, jeg ville stoppet.

• Liker 5
Skrevet

jeg ville ha stoppet innvandringen hvis innvandrerne er muslimer...

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ha satt innvandringstopp og heller fokusert på de som allerede er her. Integerering, norskopplæring få de i jobb osv.

• Liker 9
Skrevet

Nei

Og hvorfor? Hva er egentlig positivt med innvandring???

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ha satt innvandringstopp og heller fokusert på de som allerede er her. Integerering, norskopplæring få de i jobb osv.

Enig..

• Liker 2
Skrevet

Ja.

Men jeg ville brukt mer på å hjelpe folk i fattige land. Da kunne flere fått hjelp.

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor? Hva er egentlig positivt med innvandring???

Om jeg skal svare på det, vil vi nok ende litt utenfor denne trådens tema og spørsmål (som bare skulle føre til ja/nei-svar). Kort sagt er jeg for fri innvandring, og synes at folk skal få ha muligheten til å bo hvor de vil. Vil du diskutere dette videre, foreslår jeg at du oppretter en ny tråd, da en forlengelse av denne diskusjonen i grunnen ikke hører hjemme i denne tråden.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville også stoppet den.

• Liker 3
Skrevet

For å svare kort og greit; ja.

Jeg ville myket opp reglene noe i visse tilfeller, men stoppet innvandring fra områder som har en vidt forskjellig kultur (ikke nødvendigvis religion, altså) fra oss, og derfor er problematiske å integrere.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg ville for en viss stund stengt grensene. Det er for å ta meg skikkelig av de som allerede er her, få de ut i samfunnet, integrer de, lær de språket og kulturen. Så etterhvert hadde jeg tillatt innvandring igjen, men kun så mange av gangen at alle fikk plass på et norskkurs, barnehageplass, skole, arbeidspraksis osv med en gang de kom hit. Ingen skulle med andre ord blitt overlatt for seg selv uten en skikkelig hverdag.

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg ha stoppet eller minsket innvandringen betraktelig. Ville fokusert på de som er her. Det er nok av arbeidsløse folk, det er nok av de som ikke snakker norsk eller forstår vår kultur. Å fått de integrert ville vært mitt fokus, samt å stenge grenser og fått hardere straffer for lovene her generelt sett.

Dette ble et langt ja :)

• Liker 7
Skrevet

ville Stoppet invandring.

gitt ultimatum til allerede innvandrnde folk, få dere jobb, lær dere språket. eller kom dere ut.

• Liker 8
Skrevet

Ja, jeg ville stoppet det. Svensker likeså muslimer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville begynt med å sende ut de som er klager på, de som ikke fortjener å bo her. Og så kunne de som ikke hadde noe negativt på seg få komme inn men om de gjorde noe ville de bli sendt ut. Ikke komme i fengsel i Norge. Siden fengselene her er mer en leilighet.

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke stoppet. Men ville gjort det vanskeligere å få statsborgerskap.

Vi trenger arbeidskraft, hvem skulle ellers gjøre dritt-jobbene nordmenn ikke vil ha? Jeg syns også vi bør hjelpe enkelte, og det er ikke alle som kan hjelpes der de er.

Skrevet

Vi trenger arbeidskraft, hvem skulle ellers gjøre dritt-jobbene nordmenn ikke vil ha? Jeg syns også vi bør hjelpe enkelte, og det er ikke alle som kan hjelpes der de er.

Herregud, er det noe som virkelig ødelegger den norske befolkning er det de holdningene, at vi er for gode til å gjøre kjedelige "dritt"-jobber. På åttitallet, før masseinnvandringen slo inn, ble man etter hvert nødt til å betale folk anstendig for å vaske, senere har vi fått sosial dumping og byttet ut anstendig lønn med diplomer og fine titler (knapper og glansbilder). Norsk næringsliv ville neppe gått nedenom og hjem selv om vi hadde betalt vaskehjelpen litt bedre.

• Liker 10
Skrevet

Det er faktisk mange norske ungdommer som ønsker å jobbe, men som ikke får jobb. De siste årene har det blitt mye vanskeligere for ungdom å komme inn på arbeidsmarkedet. Vi trenger kanskje utenlandsk arbeidskraft innenfor bygg og anlegg, men ikke i butikk, barnehager, rengjøring etc.

Dessuten jobber en del innvandrere som tolk og morsmålslærere. Dette er yrker vi ikke hadde hatt behov for hvis innvandringen ble stanset.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...