AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Teit spm, men jeg er jente og blir aldri sjekka opp på gata, eller i butikken etc. Nå takler jeg aldri blikkontakt og snur meg hvis noen skulle se.. Men hvor vanlig er dette? Må man være veldig pen for at dette skal skje, eller er det mer sånn at man er mindre pen om det ikke skjer? hehe På byen og fester og gjennom felles kjente skjer det jo ofte.. 2
Gjest Pzzt Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Jeg er sånn passe pen, og blir aldri sjekket opp på gata eller butikken. På jobb derimot, blir jeg sjekket opp ganske ofte. Nei, det er ikke slik at du er mindre pen om du ikke blir sjekket opp i tide og utide. Du sier jo selv at du snur deg vekk og unngår blikk-kontakt. Da er det litt vanskelig for en fyr å sjekke deg opp, når du er "avisende". Jeg er ganske sjenert av meg, og gjør noe av det samme når jeg er ute i byen, men når jeg er på jobb har jeg ikke noe annet valg enn å være hyggelig, blid og se folk i øynene. Går ut i fra at det er grunnen til at jeg oftere blir sjekket opp på jobben
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Teit spm, men jeg er jente og blir aldri sjekka opp på gata, eller i butikken etc. Nå takler jeg aldri blikkontakt og snur meg hvis noen skulle se.. Men hvor vanlig er dette? Må man være veldig pen for at dette skal skje, eller er det mer sånn at man er mindre pen om det ikke skjer? hehe På byen og fester og gjennom felles kjente skjer det jo ofte.. Jeg vil tippe at man opplever det enda sjeldnere om man er veldig pen. Norske gutter er liksom ikke de tøffeste når det gjlder å sjekke opp damer, hvertfall ikke de peneste. Da skal du ha passe mye selvtillit! Når det gjelder steder for å bli sjekket opp, har det for min del skjedd. Hvis man ikke tar med førstegenerasjonsinnvandrere som er litt for ivrige på den fronten, så har det likevel skjedd på treningssenter (en fyr gitt bort til meg og spurte etterhvert om jeg ikke ville ta en kaffe en dag), på universitetet i kantina, mens jeg satt på leseplassen og en gang da jeg gikk av tbanen (en kar gikk av med meg, begynte å prate og endte til slutt med å spørre om nr mitt). Alle disse var sånne direkte "bli sjekka opp". Ellers jobber jeg i butikk, og der kan jeg love deg at kundene ber om nummer, middag og det hele relativt ofte. PS: Nei, jeg er IKKE en flørter av naturlig, heller ikke en konstant-smilende-super-søt jente.
Steinar40 Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Jeg tror det stort sett bare skjer når det er mulig å få til en naturlig kontakt. Som f.eks når noen jobber i en butikk som blir nevnt her. Og det finnes selvfølgelig alltid uheldige miljøer der folk er unormalt frekke; noe som også blir nevnt her.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Jeg vet bare om en som tør å sjekke damer helt tilfeldig, og han er amerikaner. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 jeg vet ærlig talt ikke hva som er vanlig. når jeg bodde i oslo blei jeg bedd ut av fremmede på gata ca 7-8 ganger i uka. noen synes jeg var rett over gjennomsnittet pen(men smak er jo ekstremt variabelt), men jeg hadde etter manges mening en ekstremt grusom klestil. om mennene ba meg ut for de likte utseende mitt eller om de tenkte de hadde god sjans vet jeg ikke. sannsynligvis siste alternativ.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #7 Skrevet 12. juli 2011 det har aldri skjedd med meg (i Norge). jeg anser meg for å være helt grei utseendemessig; er en ganske typisk, nordisk, lys jente.
Gjest henriett3 Skrevet 12. juli 2011 #8 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har blitt sjekka opp på gata da jeg var i Spania, men ikke her i Norge, nei (sånn som anonym sier)
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #9 Skrevet 12. juli 2011 jeg vet ærlig talt ikke hva som er vanlig. når jeg bodde i oslo blei jeg bedd ut av fremmede på gata ca 7-8 ganger i uka. noen synes jeg var rett over gjennomsnittet pen(men smak er jo ekstremt variabelt), men jeg hadde etter manges mening en ekstremt grusom klestil. om mennene ba meg ut for de likte utseende mitt eller om de tenkte de hadde god sjans vet jeg ikke. sannsynligvis siste alternativ. Tenker heller det var fordi du så ut som noen som ikke tok deg selv så seriøst.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #10 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har aldri blitt sjekket opp på gata på dagtid her i Norge, heller ute på byen på kvelden. I utlandet skjer det igrunn hele tiden, spesielt på dagtid. Kanskje norske menn bare er pyser?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #11 Skrevet 12. juli 2011 De eneste gangene jeg har opplevd noe som kan likne på sjekking er av våre sjarmerende nye landsmenn med sine slibrige bemerkninger og respektløs plystring. Nice :gjeiper: 8
Leonora8 Skrevet 12. juli 2011 #12 Skrevet 12. juli 2011 To ganger har jeg blitt sjekket opp av eldre utenlandske menn som pratet dårligengelsk. Jeg var 16 år den første gangen da en på over 30 spurte meg om nr mitt og om jeg ville ta en kaffe med han. Det var nok noen ugler i mosen, så jeg takket pent nei og løp avgårde..
korallen Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 Aldri hendt meg meg iallefall, og jeg vil si jeg er alminlig pen nordisk jente. Blond hår, rett opp under 170 høy, normal bygning - ikke veltrent, men ei heller anntydning til lubben. Inntrykket mitt er at norske gutter ikke er tøffe nok til å sjekke opp ei jente/kvinne i hverdagssamenhenger som butikk, på gaten etc. Men det gjelder nok også like mye for jentene 1
Facepainter Skrevet 12. juli 2011 #14 Skrevet 12. juli 2011 Aldri hendt meg meg iallefall, og jeg vil si jeg er alminlig pen nordisk jente. Blond hår, rett opp under 170 høy, normal bygning - ikke veltrent, men ei heller anntydning til lubben. Inntrykket mitt er at norske gutter ikke er tøffe nok til å sjekke opp ei jente/kvinne i hverdagssamenhenger som butikk, på gaten etc. Men det gjelder nok også like mye for jentene For min del handler det om at jeg ønsker ikke å utsette verken meg selv eller andre for pinlige situasjoner. 2
Steinar40 Skrevet 12. juli 2011 #15 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har aldri blitt sjekket opp på gata på dagtid her i Norge, heller ute på byen på kvelden. I utlandet skjer det igrunn hele tiden, spesielt på dagtid. Kanskje norske menn bare er pyser? Disse utlendingene representerer ikke normalen av mannfolk i sine land. Det er de frekkeste av de frekke som trekker til turistområdene. Hadde jeg vært kvinne så hadde jeg tatt i en av disse med en ildtang! 1
UnderCover Skrevet 12. juli 2011 #16 Skrevet 12. juli 2011 Jeg er ikke noe vakker, men jeg har likevel opplevd å bli sjekket på gata. Igår hadde jeg en ræva-dag, og tvang meg på butikken en tur. Da jeg hadde handlet kom det en ung mann bort til meg og sa at jeg var den peneste jenta han noen gang hadde sett på ***** ("bygda" jeg bor på) Det var jo ikke direkte sjekking, men det reddet gårsdagen, og minst en mnd humør fremover 2
Inx Skrevet 12. juli 2011 #17 Skrevet 12. juli 2011 Har opplevd å bli sjekket opp av homofile på trening og på gata i Oslo. Aldri opplevd å bli sjekket opp av jenter, mulig det er fordi når de tar kontakt så er sjekkingen "skjult" bak en masse omkringsnakk...
Gjest Håpløs Skrevet 16. juli 2011 #18 Skrevet 16. juli 2011 Aldri blitt sjekket opp på gata, butikken eller noe treningssenter. Blir utelukkende sjekket opp i situasjoner hvor alkohol er involvert. Har et typisk nordisk og blondt utseende.
Steinar40 Skrevet 16. juli 2011 #19 Skrevet 16. juli 2011 Aldri blitt sjekket opp på gata, butikken eller noe treningssenter. Blir utelukkende sjekket opp i situasjoner hvor alkohol er involvert. Har et typisk nordisk og blondt utseende. Det er sånn vi nordmenn oppfører oss. Vi snakker ikke med fremmede mennesker. Vi hilser nesten ikke på fremmede mennesker vi passerer når vi er ute og går tur lenger engang. Dette er ikke positivt. Var en tur i Sverige i fjor og der hilser man faktisk på fremmede fortsatt. Holdt nesten på å få sjokk hehe 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #20 Skrevet 16. juli 2011 Vi er ikke pysete, vi er hensynsfulle. Mvh. Norsk mann 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå